![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1653 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
|
Dirk ik ben trots op je. Is echt super mooi. Wellicht idee om de decals ook van balsa te maken? Is niet makkelijk, maar ziet er dan apart uit denk. Btw ga je hier nog een water uitvoering van maken? Of wordt ie dan te zwaar? Succs. b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #1654 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Dank Bram! Maar decals van balsa, waar denk je dan bv aan? Ik dacht eigenlijk gewoon aan wat stickers ofzo... Ik zit idd wel te denken aan drijvers, uiteraard van balsa En mocht de waterlanding mislukken: plons-moth Dirk |
| | |
| | #1655 (permalink) | |
| Citaat:
Even flink oefenen met een 80 cm depron Moth, dan lukt het best Dirk ! Waarschijnlijk vliegt de balsa Moth nog stabieler, door z'n hogere gewicht. By the way, gaat hier die Himodel motor van 47 gram in ? Als het ECHT misgaat: duik-Moth Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||
| | |
| | #1656 (permalink) |
| ![]() ![]() ![]() Ja, wordt gelijk het topic verplaatst naar bouwverslagen/duik"boten". Voordeel is dat ik al op 40Mhz zit.... Het wordt dat 35 grams motortje (of 34?) dat ook op mijn 86 cm moth zit en die jij ook hebt volgens mij.... Power zat met een 9*7 op 2s.... Grtz, Dirk |
| | |
| | #1657 (permalink) |
| Kijk, het zelfvertrouwen groeit alweer, wanneer is de maiden ?
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #1659 (permalink) |
|
Even reageren op een vraagje van Marcel. Het lijmen van het voorste rompdeel bij de balsaversie deed ik niet met gewicht zoals op onderstaande foto, want er stond teveel spanning op. Inplaats van die gewichten heb ik lijmklemmen gebruikt. Romp tot aan de rand van het werkblad leggen en dan met lijmklemmen (met een latje ertussen om de kracht te verdelen) om het werkblad heen de rompdelen tegen elkaar aan fixeren. De romp trekt zich dan al een beetje in vorm. De naad aan beide kanten zo'n 5 mm vrijhouden, zodat daar met epoxy een stripje hout op kan worden gelijmd. Ik gebruikte een stripje van 10*2 mm. Als de voorkant eenmaal gelijmd is met dat stripje, dan het middelste stukje tussen de twee cockpits ook nog even met zo'n stripje (gewoon even met de hand vasthouden met 5 min. epoxy. Lastig uit te leggen, heb er helaas geen foto van. Marcel, snap je wat ik bedoel? |
| | |
| | #1660 (permalink) |
| Lid sinds: 7 september 2007 Locatie: Suestra (limburg) Leeftijd: 38
| Citaat: nu snap ik het en gaat er een wereld voor me open en wie weet voor wie nog meer. |
| | |
| | #1661 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
| Citaat:
Houten decals. Bijvoorbeeld een NL vlag. Door slim houtnerf te gebruiken kun je drie 'kleuren' creeren. Is beetje puzzelen, maar kan leuk effect zijn, toch? b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #1662 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #1664 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
|
ha leuk joh, wel foto's maken hè stijn
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |