![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2206 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juli 2008 Leeftijd: 51
|
Hee Menno, Je wilt niet weten hoeveel brokken ik al gemaakt heb. Vooral het jaar 2007 was voor mij fataal. Je hebt een jaar je brevet, en denkt dat je alles kan. Niet dus... Totaal 4 kisten in de vuilniszak beland voor 1 April. Dat deed financieel heel erg pijn. Toen heb ik me voorgenomen low budget te gaan vliegen, en bouw sindsdien alles zelf van scratch (bouwtekening of schets). Goedkope materialen (gamma triplex 3mm en geen vliegtuigtriplex, minimaal balsa). Alleen oracover is gebleven. En sindsdien is er niks meer in de vuilniszak beland. Wel af en toe wat epoxy nodig. En sinds kort dus depron. Mijn spit is een goed leer-project. Ik ben ook geinteresseerd in indoor vliegen. Maar mijn spitfire (I en straks II) zijn totaal ongeschikt daarvoor. Misschien dat ik een blowfish'je maak of zo, of een shockflyer type spit. Die meeting van de 19'e schijnt herhaald te worden. Probeer ik me wel in te schrijven. Wens je veel succes me je indoor meeting ! P.S. Ik kwam per ongeluk op jullie forum. Typ maar RCEflyer in in google...je bent wereldberoemd
__________________ Je kunt de klok niet terug draaien .... maar je kunt de klok wel opnieuw opwinden ! |
| | |
| | #2207 (permalink) |
|
Hoi, ik ben ook begonnen met brokken vliegen, dat was toen ik werd aangestoken door de Tiger Moth. Door omstandigheden heb ik later pas les kunnen nemen bij de club, daar ben ik nu druk mee en dat gaat redelijk Indoorvliegen: Een collega clublid heeft het indoorvliegen in Tiel georganiseerd De 19e is inderdaad een 1e in een serie, de inschrijving is in eerste instantie voor leden van de BMC (Betuwse Model Vlieg Club). 4 weken voor aanvang gaat de inschrijving open voor niet-leden, als er nog plaats is uiteraard. Als je wil kan ik je wel op de hoogte brengen van de volgende data ? Woon je in de buurt ? Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 14 oktober 2008 om 18:48 | |
| | |
| | #2209 (permalink) |
|
Stephan, als je er nou twee bouwt (1 van balsa en 1 van Depron), dan kan je met de Depron versie gaan oefenen met vliegen. Wanneer je dan goed genoeg kan vliegen kan je de balsa ook van motorisering voorzien Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #2210 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 19
|
Hey, Ik had nog steeds mijn tigermothje op mn kamer hangen, en aangezien mij shock laatst de grond in is gegaan en een nieuwe neus moest (en ik heb geen depron meer) kon ik het niet laten om de tigermoth rtf te maken. Dus meteen wat kleine dingetjes gerepareerd, servo's ingebouwd en motor voorop (19 grams hobbycity motor). Span is geloof ik 65 cm, dus ben benieuwd hoe het vliegt. Hier is het nu vrij windstil, hopenlijk straks ook nog! Ik zal kijken voor foto's/filmpjes!
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #2211 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
|
Hey, ik wil zo aan mijn tiger moth (70 cm) beginnen (ik heb voor 40 euro aan depron en balsa gehaald )Ik heb ook 2 mm depron gehaald... Zou het een idee zijn om de romp (het bolle gedeelte) van 2 mm depron te maken maar de onderkant wel van 3mm depron? En dan de romp van binnenuit versterken met balsa reepjes in de lengterichting? Ludo
__________________ ex-modelbouwer inmiddels |
| | |
| | #2212 (permalink) |
|
Hoi, heb je zoveel gekocht of is bij jullie het depron zo duur Wat betreft je romp, ik zou gewoon 3 mm gebruiken want dan is het buigen van je rompje een simpel en snel klusje. Tevens levert het zo weinig gewichtsbesparing op dat het eigenlijk geen zin heeft 2 mm te gebruiken, sterker, het zou wel eens kunnen zijn dat 2 mm met stripjes en lijm meer weegt ... je gebruikt immers meer lijm Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #2213 (permalink) |
|
Het depron is best wel duur hier, maar ik heb er ook wat koolstof bij gekocht! Ik ben nu depron aan het uitsnijden en ik vraag me af waarom er in godsnaam een halve cirkel uit het stabilo moet gesneden volgens de originele tekeningen.... Romp heb ik inmiddels uit 3 mm depron uitgesneden Ludo Ludo
| | |
| | #2214 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 19
|
Zozo, ik heb vandaag mijn tigermoth gemaidend! Vliegt inderdaad mooi rustig! Lekker rondjes vliegen. Binnenkort weer een nieuwe shock dus dan gaat de motor er weer uit, maar ik heb het zo gemaakt dat ik de motor er weer makkelijk in kan zetten. Ik heb wat telefoon-filmpjes, even kijken of dat wat is
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #2215 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Nou nog buigen en in elkaar plakken. Ik zeg foto's ..... Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |||
| | |
| | #2216 (permalink) |
|
Het is maar dat ik nooit in Brabant kom, maar dat depron kost echt niks bij jullie!!! Hmm, ik zie de cirkel hier ook niet echt... ![]() ![]() ![]() ![]() Foto's van mijzelf komen eraan! Ludo
| | |
| | #2217 (permalink) |
| Inderdaad, zoals altijd zijn er vele wegen die naar Rome leiden ... Ik gaf antwoord op jouw vraag en die luidde waar dat voor diende Maar als je goed kijkt op de foto van Dirk, dan zie je een houtje wat het hoogteroer aan elkaar verbind. Voor dat houten latje is de uitsparing bedoeld, Dirk heeft er echter voor gekozen om geen ronde uitsparing te maken, maar de gehele onderzijde van het roer korter te maken. Afijn probeer het stabilo maar eens in elkaar te zetten, dan zie je wel wat ik bedoel Grtz, Menno
| | |
| | #2218 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2007 Locatie: panningen Leeftijd: 40
|
dat zeg ik Die uitsparing werkt wel goed hoor! Je kunt hem zo klein mogelijk maken, dan doet ie waar ie voor gemaakt is en valt bijna niet op! Moet je wel even passen en meten, en de tijd voor nemen.
__________________ grtz richard i'm addicted
|
| | |
| | #2219 (permalink) |
|
Oké, bedankt voor jullie reactie, ik zal jullie advie opvolgen! Nog een vraagje, kan je de struts ook van balsa maken ipv satéprikkertjes? Ludo
| | |
| | #2220 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2007 Locatie: panningen Leeftijd: 40
|
ik zou zeggen alleen als je het balsa lamineert, dus ff een paar stroken op elkaar plakken en daar de struts van maken.. maar of het net zo sterk is? en ik heb er (nog) geen zelf gebouwd, dus ben nog niet ervaren wat betreft mothjes ben benieuwd wat de ervaren bouwers zeggen
__________________ grtz richard i'm addicted
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |