![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2941 (permalink) |
|
Hoi Dirk, nou ben je te bescheiden, OK het plan is niet door jou getekend, maarreeh ... je bent wel degene die de Moth mania heeft veroorzaakt alhier op het forum Ik denk dat jouw draadje eenvan de populairste is van het hele mbf ![]() Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #2942 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
juist, waar zoiets raars!
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #2943 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
heren, de persoon in kwestie schijnt het leuk te vinden te zooien hier, graag de report knop als dit weer gebeurd, dan gaat hij definitief op vakantie. houd het gezellig zou ik zeggen ! gerard (ps wat van de onzin posts weggeveegd)
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #2944 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Hoi, Heeft iemand eigenlijk al eens deze normale versie zo licht mogelijk gemaakt qua aandrijving enzo. Doel niet op de micro moth van Dirk. Maar dus de 70cm versie met bv 5 grams BL en 2s240 lipo etc. Vraag me af hoe hij zou vliegen onder de 100 gram RtF. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #2945 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 17
|
gaat niet lukken onder de 100gram ben ik bang en ik denk dat ie dan heel gevoelig vliegt en niet meer leuk. maar als je het wil weten moet je niet op het forum gaan zitten maar gaan bouwen!
__________________ Multiplex Parkmaster, Windrider FOx, SUltimate, Clik en een Swift II ! |
| | |
| | #2946 (permalink) |
|
Hoi Dennis & Justus Volgens mij kan dat wel lukken. Mijn rolroermothje weegt 155 gram, met drie servo's ipv 2, voorzien van de volgende setup: 19 grams motor (werkelijk 20,5 gram met stekkers) 3 x 5 grams servo's (werkelijk 6 gr x 3 =1 Lipo 2S460 mAh a 28,5 gr (nog niet nagewogen) Als die 5 grams motor dit ook echt weegt, dan scheelt dat al 15,5 gram De servo's zou je kunnen vervangen door 2 x 3,7 gram = 7,4 gram, dat scheelt al 10,6 gram De genoemde 260 mAh Lipo kon ik niet vinden, maar wel een Zippy Flightmax 2S/180 mAh, die weegt 15 gram, dat scheelt 13,5 gram. Ik heb er een Himodel Fly 12A regelaartje in zitten, maar daar zullen ook wel lichtere alteratieven voor te krijgen zijn ... Op mijn setupje (ex regelaar) is al zo'n (15,5 + 10,6 + 13,5) = 39,6 gram te besparen. Hier en daar zal er op de bouw ook nog wel iets te besparen zijn, dus ik denk dat 100 graam wel moet kunnen &Justus: waarom zou ie niet meer goed vliegen. Bij indoor geldt, hoe lichter hoe beter ![]() Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #2947 (permalink) |
|
Hoi Menno, zag dat ze inderdaad 2s pakjes verkopen in die maat. Maar uit losse cellen is 2s240 13 gram. Heb je net meer motorloop en is nog lichter ook. Reden waarom ik het vraag. Die van jou gaat nog niet heel langzaam en misschien voor wat andere mensen kan die 55 gram winst net het verschil maken. Zelf Moth ik hem niet Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #2948 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 17
|
@ menno, het was meer bedoelt als vraag of die dan ngo wel goed vloog omdat ie dan wel heel licht is en minder zal reageren op zijn roeren etc...
__________________ Multiplex Parkmaster, Windrider FOx, SUltimate, Clik en een Swift II ! |
| | |
| | #2949 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
|
Als hij lichter is gaat hij langzamer en makkelijker vliegen. Respons van de roeren blijft hetzelfde maar de windgevoeligheid neemt echter wel toe. Vluchtduur neemt toe. Crashbestendigheid neemt eerder toe als af doordat de klap bij een crash dan minder heftig is.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. |
| | |
| | #2950 (permalink) |
|
Roer response had ik zo ook al mijn gedachten over. Reactie per meter blijft gelijk ongeachte de snelheid. Of dat helemaal lineair loopt weet ik niet maar het klonk me logisch
| | |
| | #2951 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Mijn eerste mothjes waren platte-romp versies en die wogen rond de 100 gram totaal. Was wel 60 cm span. Maar die vlogen inderdaad heel mooi langzaam. Maar ja, sta je daar op een windstille avond heel mooi langzaam te vliegen en dan krijg je de vraag van een toekijker: hoe hard kan 'ie? Je kunt ook besparen op de ribben, die zijn absoluut niet nodig, het depron houdt zijn vorm goed genoeg. Mijn laatse 70 cm moth weegt 175 gram incl 30 grams accu. Maar daar zit nogal wat extra gewicht in vanwege de verlichting plus bijbehorende electronica en relais. Maar hij vliegt mooi zat vind ik... Dirk |
| | |
| | #2952 (permalink) |
|
Dat probleem heb ik sinds van de week opgelost. Gewoon met iets vliegen wat hard gaat en hoog. Dan vallen die vragen af. Met mn speed wing gevlogen tussen een ring van huizen blokken en een openveldje van á 50 meter Dat geluid van een jankend duwpropje galmt ook zo lekker door die huizen. lijkt niet of je met 3 te gelijk vliegt of F1 aan het kijken bent.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 30 oktober 2009 om 00:09 |
| | |
| | #2954 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Mannen, ik heb toch even aan de wens van Dirk voldaan door wat posts te verwijderen (bestaan nog wel). Onze gezamelijke vriend Leipograpje, ano, haha, orwan, klaas visser, Jorn naaktgeboren heeft een ip ban gekregen. Hopenlijk zijn we van die irritante gast af. Wel weer even terug in de tijd, pagina 200 komt weer in zicht Martin (gaat die Moth ook wel eens bouwen, ziet er leuk uit )
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |