![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #3121 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 41
|
Mooi toestelletje Netjes gebouwd hoor... Heb je er ook tekeningen van?
__________________ Groet Peter Graupner MX-12. Vloot: Tigermothje 70cm, Citabria, F16, F22, F35, DepDart, Lama V3 |
| | |
| | #3123 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
| |
| | |
| | #3124 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 41
|
Filmpje? foto's? Geweldig dat je het dan toch eindelijk hebt aangedurft
__________________ Groet Peter Graupner MX-12. Vloot: Tigermothje 70cm, Citabria, F16, F22, F35, DepDart, Lama V3 |
| | |
| | #3125 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Haha, Nee, ik heb geen bewijs, ik was alleen.... Ik had hier in de polder een mooie doodlopende weg gevonden, aan een veldje met tamelijk hoog gras (voor de landing). Was een mooie start vanaf de weg, maar ging nog bijna mis daarna want de uitslagen stonden veel te gevoelig (voor mijn trillende duimen). Gauw geland en wat expo ingesteld en uitslagen wat teruggeschroefd. Daarna ging het perfect. Ik probeer volgend keer mijn buurman te charteren voor een filmpje. Dirk |
| | |
| | #3126 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2010 Locatie: sliedrecht Leeftijd: 16
|
de laatste controle klopt deze setup Motor: 2208/12 Brushless Outrunner 1800KV regelaar: GX 20A Brushless ESC accu +lader: LiPo 7.4V 820MAH (10C) +(Balanceer Lipo Lader 1-4S, 1.5A max. EK2-0852) ontvanger: E-Sky ontvanger 6 kanaals 40Mhz EK2-0420A servo 2x: Micro Servo 9 gram - 0.12sec, 2.0Kg/cm prop: EMP 8x4E Composite Electric Propellor alvast bedankt stefan |
| | |
| | #3127 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2007 Locatie: panningen Leeftijd: 40
|
alleen je regelaar is een beetje zwaar voor je lichte motor, maar geeft wel de mogelijkheid om er later een (best wel heel erg veel) zwaardere motor erop aan te sluiten.. een regelaar die tot 6/8 amp kan hebben was al groot genoeg geweest
__________________ grtz richard i'm addicted
|
| | |
| | #3128 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2008 Locatie: heerhugowaard noord-holland Leeftijd: 16
|
net nog even met me moth gevlogen, al bijna een jaar oud en vliegt nog goed groet tom,
__________________ gang is alles!!! dan kom je tenminste ergens |
| | |
| | #3130 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2007
|
hoi jongens ben al lang aan het denken een vliegtuigje te bouwen, dus heb ik nu beslist er één (de tigermoth) uit depron te bouwen, daarna koop ik pas de elektronica e.d. nu heb ik nog enkele vraagjes voor ik er aan begin: -welke lijmen gebruiken jullie? -depron: is dit gewoon piepschuim in dunne laagjes gesneden? heb bij de brico rollen zien liggen (die volgens de verpakking als behangpapier?? moeten gaan dienen) van 2 en 5mm, is dit de depron waarover jullie spreken, zo ja: welke dikte moet ik kiezen? -hoe zijn de scharnierende onderdelen aan de achterkant bevestigd? |
| | |
| | #3131 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2007 Locatie: panningen Leeftijd: 40
|
de lijm die het meeste gebruikt word (en goed werkt!) is uhu por da's insmeren samen drukken, van elkaar halen laten aandrogen en als je ze dan tegenelkaar drukt zit het gelijk vast! depron vind je bij je parket handelaar, en heel soms in de bouwmarkt... het is een soort schuim maar er zijn ook veel verschillen in... sommige steviger als anderen soms zwart soms wit, maar over het algemeen werkt het goed! scharnieren aan de achterkant maak je met het eenvoudigste van het eenvoudigste stukje plakband, of met een stukje van een oude floppydisk, gebruik je fantasie alles is toegestaan
__________________ grtz richard i'm addicted
|
| | |
| | #3133 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: boskoop Leeftijd: 29
|
Ooit 2 jaar geleden eens begonnen aan een micromoth. Door een verbouwing en het regelen van een bruiloft op de plank verdwenen. Nu kwam ik hem pas weer tegen en ik ga weer verder met bouwen. Alle materialen zijn inmiddels binnen alleen de 1s lipo's zijn na 2 jaar ongebruikt op de plank overleden. Hier vast wat foto's https://picasaweb.google.com/djjr1982/Micromoth02 Hij is gemaakt van balsa en krijgt 2 servo's van 1 gram. De complete setup wil ik nog lichter maken door alles rechtstreeks te solderen zonder stekkers. ed. Wordt vervolgd.
__________________ Erikjan |
| | |
| | #3135 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 38
|
Leuk weer een Balsa-moth. Deze verdiend echter mooiere naam: Light-moth. Gaaf man.
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |