![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #721 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: boskoop Leeftijd: 29
|
erikf leuk dat je hem wil gaan maken. Mag ik je aanraden om het hele topic door te lezen. Dan kom je alle problemen tegen die je kan krijgen. En ook de setup en de antwoorden op jou vragen zijn al diverse keren langs gekomen. Ik heb zelf ook het hele topic doorgewerkt (toen nog 45 paginas). De span van de meeste is tussen de 60 en 70 cm. Er zijn er ook een paar die een 1 meter versie hebben gemaakt uit 6mm depron. Die van mij is 70cm uit 3 mm depron. Vergeet ook niet dat je balsahout nodig hebt voor de ribben van de vleugel. Depron is te fexibel hiervoor.
__________________ Erikjan |
| | |
| | #722 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2007 Locatie: Niet ver van Kampen
|
Bedankt voor je antwoord, Zojuist ben ik begonnen met het doorlezen. Ik ben er nog even mee bezig Een suggestie: een FAQ voor dit model/project? regelmatig zie ik de opmerking dat dezelfde vragen weer terug komen. Groeten Erik |
| | |
| | #724 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Idd, je ziet allemaal modelletjes voorbij komen, en allemaal vragen + antwoorden, als je daar een FAQ voor wilt maken ben je denk ik ook wel even bezig. Nouwja, wij zijn gister weer een beetje verder gegaan, Robert en ik hebben de bovenvleugel er op gezet, en Svevo de ondervleugel en de binnenstruts. foto's helaas vergeten te maken, die komen nog wel!
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #725 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2005 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 47
|
Balsahout voor de ribbetjes zijn niet echt nodig als je de vleugels goed gevormd hebt. Bij mij heb ik er 6 mm depron ribbetjes ingelijmd, en de satestokjes zitten daar doorheen gestoken. Dit geeft bij mij alles bij elkaar toch een zeer stevige vleugelverbinding, en alles is gelijmd met UHU POr. Ik heb er nu al aardig wat vluchtjes mee gemaakt en nog steeds maakt het geheel op mij een stevige indruk. Zie foto. Gr, Moelie. |
| | |
| | #726 (permalink) | |
| Citaat:
ik denk het ook, maar dat zenuwachtig gedrag en pompend vliegen zal zeer vermoedelijk aan het ontbreken van de domping hebben gelegen en natuurlijk aan het teveel aan vermogen Als ik vandaag niet kan vliegen, begin ik ook aan de 1 meter versie. Vlieg jij die met hetzelfde 1540 Kv motortje of heb je daar wat anders op gemonteerd ? Zou het wel kunnen met die 1540 Kv denk je ?
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||
| | |
| | #727 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
|
@menno 5140 kv motor!!!!! stijn tip
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| | #728 (permalink) |
|
Hoi Stijn, tja, ik heb eens getest of die minimoth ook als pylonracer te gebruiken was Geintje, ik heb het berichtje even aangepast, zoals je al begreep moest het natuurlijk een 1540 Kv motortje zijn
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #729 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Nou, mijn TigerMoth is ter ziele. Maar het was de moeite waard... Het was geloof ik de derde keer dat-ie zou vliegen... eigenlijk waait het iedere keer een streepje te hard. Daardoor was-ie elke keer weer tamelijk kapot... ik kreeg dus langzamerhand iets van, ik hoef dit toestel niet meer zo... maar ja, je repareert maar weer... Dus, vandaag ging-ie mee naar de club. Er was bijna niemand. De TigerMoth ging, onmiddelijk na het opgooien, in een overtrokken linkerbocht en viel zijdelings uit de lucht - voor de tweede keer de beide linkervleugels gebroken. Ik zei tegen Marcel, die 'm opgegooid had: Nou heb ik er genoeg van, ik gooi 'm weg. Marcel vond dat toch wel zonde want hij vond het zo'n leuk ding. Dat is het ook wel, maar als je er telkens aan moet repareren en er nog nooit een fatsoenlijke vlucht mee gemaakt hebt, dan krijg je er wel eens genoeg van... Dus ik zeg: Wil je 'm hebben? Ik haal wel de electronica eruit... Hij wilde wel. Maar toen we ervoor gingen zitten in het clubhuis om hem leeg te maken, bleek dat niet mee te vallen zonder het toestel nog grondiger te mollen. Met name de motor kon er niet meer uit zonder het motorschot eruit te slopen; dan hou je niet veel meer over... Marcel zei: Laten we 'm met plakband aan mekaar plakken en dan nog één keer proberen te vliegen. Ik zeg, okee, mag jij vliegen; 't Is jouw vliegtuig... Dus hij start, en het vliegt... probleemloos. Niks aan de hand. Een aantal minuten vloog hij rondjes, het zag er hartstikke leuk uit... Toen, opeens, brak de vleugel, zomaar in de lucht, op een meter of twee. De Moth dook in het gras. De vleugels waren nu op nóg een paar plekken gebroken. Ik heb de vleugels ter plekke in een afvalbak gegooid, heb het rompje meegenomen; daar haal ik nog even alles uit wat de moeite loont. Ik ga weer eens heel wat anders bouwen! Bart
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #730 (permalink) |
|
Bart, jammer dat het zo af moest lopen. Het is net wat je zegt, op een of andere wijze ontwikkel je toch een zwak voor zo'n ding, want als het vliegt , vliegt het zo mooi Wel gek dat je in meerdere posts hetzelfde probleem tegenkomt, de vleugel die spontaan breekt bedoel ik dan. Nou ja, je hebt in ieder geval even de lol van het vliegen gehad...
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #731 (permalink) |
| Guest
|
Hallo ik ben Richard en heb samen met peter het modelvliegen herontdekt en zijn nu samen bezig om de tigermoth te bouwen, en met de hulp van de info en tips hier moet dat wel lukken. Vandaag zijn we in rozenburg geweest om bij de demo vliegshow te kijken en waren van een hoop modellen zeer onder de indruk (ook van de vlieg kunsten van de piloten ) RESPECT voor die gast die op de muziek vloog heb daar zeer van genoten ook van diegene met die zweef vlieger die rook uit de vluigel tips liet komen maar goed ben nu dus weer thuis en met een bord eten op schoot typ ik dit stukje, maar heb ook de depron achter me klaar liggen met de mallen erop zodat ik straks rustig kan gaan snijden Nu eerst bord leeg eten groetjes Richard |
|
| | #732 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Hé Bart: Jammer! Vreemd verhaal van de spontaan afknappende vleugels, en je bent idd de tweede al Menno: Ik twijfel of je dat motortje moet gebruiken. Hij zal er wel mee in de lucht blijven, maar het houdt niet over denk ik. Z'n grotere broertje (1611kV) is denk ik meer geschikt. Ik heb zo'n oude 55 grams fietsbel in die grote. Met een 1500 mAh accu zat ie op iets van 350 gram. Moelie: leuke oplossing met die 6mm ribben! Ga ik bij een volgende ook eens proberen. Erik: succes Richard: ook succes gewenst Dirk |
| | |
| | #733 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Het vliegtuig zelf woog bijna niks, maar als je dan de electronica erin bouwt dan wordt de massa vrij groot ten opzichte van de stevigte van de structuur... Het ligt niet zo in mijn lijn om nog eens hetzelfde toestel te bouwen, vooral omdat ik er niet zo succesvol mee geweest ben. Inderdaad, er komt al een zwevertje, en dan vast ook nog wel een DizzyBird, mét motorisatie denk ik... Bart
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #734 (permalink) | ||
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
| Citaat:
Dirk | ||
| | |
| | #735 (permalink) |
|
Hallo, vanavond een prachtige avond met weinig wind, dus ideaal om even rond te vliegen. Bij elkaar een klein halfuurtje gevlogen en dat ging best aardig. De akku was nog niet leeg, dus dat belooft wat ! Aan het einde toch weer een iets te harde landing, maar alles is nog heel. Ik bemerkte wel dat het toestel erg nerveus reageerde op de roeren, met name het richtingsroer. Ik ga eerst eens kijken of ik dat mechanisch kan verbeteren. Lukt dat niet of ten dele, dan zal ik dat via de MX-12 moeten aanpassen. Ik had bij een rechtse bocht wel dat het toestel vrij snel wegviel over de vleugel, links was dat veel minder. Iemand een idee Verder weer veel lol aan gehad, ik heb vanavond zelfs een aantal loopings gemaakt (de 1e was een niet geplande
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |