![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1471 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Peter: Ziet er mooi uit man! Rompje ook heel mooi gelukt! Nu maar wachten op windstil weer. Die zwarte propellor, wat is dat voor één? Ik heb nl. een keer een stel proppelors via ebay gekocht, die er erg op lijken, maar die dingen gaven allemaal vreselijke trillingen (onbalans) dus ik hoop dat dat bij jou niet het geval is... Loran: ik hoop dat dat werkt met die ski's op het weiland, maar volgens mij glijdt dat toch zeer slecht in gras en zal íe alsnog voorover slaan bij het landen. De kunst bij het landen op zo'n ondergrond is toch om met motor uit naar beneden te zweven (tegen de evt. wind) en vlak voor de landing helemaal up te geven (dat heet flaren geloof ik) zodat ie zo'n beetje verticaal in het gras ploft. Antenne leid ik soms door de romp naar achteren en soms langs de onderkant van de romp met een paar stukjes tape. Het laatste stukje antenne laat ik dan gewoon bungelen aan de achterkant van de romp. Ben benieuwd naar de foto's..... Dirk Laatst gewijzigd door dirk57; 4 januari 2008 om 11:45 |
| | |
| | #1472 (permalink) |
| Lid sinds: 14 juli 2005 Locatie: Odijk
|
Ik heb net als Dirk mijn antenne via de onderkant (met tape geplakt). (Tegenwoordig zijn ze toch niet zo lang meer..) Foto's liggen klaar en zodra ik als Vriend van het forum ben geregistreerd kan ik ook vanuit thuis foto's posten. (geen zin in imageshack gedoe) Eefjan |
| | |
| | #1473 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2006 Locatie: herenthout(belgie) vliegveld: EBZR Leeftijd: 18
|
en hier zijn de beloofde foto's: ![]() ![]() Hier is het servo plankje te zien. Ik vind dat de besturing zeer goed gelukt is deze keer ![]() ![]() De ontvanger. Zoals je ziet is de regelaar nog niet in gebouwd ![]() De stuur stangen.(ik weet het de staart staat iets te bol maar dit los ik wel met de bodem op. ![]() ![]() Hier zie je de ski's die ik gemaakt had ![]() Close up van de bodem van de ski(zie je de gaatjes in de tape goed.) ![]() Nog eens de ski vanonderen gezien ![]() en de skis op de Tiger Moth (gewoon los hoor). Ik ben niet van plan de ski's eronder te zetten, we zien wel eerst vliegen De antenne loopt nu trouwens door de staart en dan door een klein gaatje in het rudder. Zit zeer mooi zo vind ik Zeg maar wat jullie er van vinden en opbouwende kritiek is ook zeer welkom Groeten Loran [EDIT]: Ik zal de maiden filmen hoor
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 Laatst gewijzigd door tomcat be; 4 januari 2008 om 15:17 |
| | |
| | #1474 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2007 Locatie: BE Leeftijd: 46
|
Ziet er netjes uit. Ski's zijn ook mooi gemaakt. Misschien een tip: ik plak tegenwoordig die kleine servo's gewoon met een stukje dubbelzijdige tesa tape, dat komt zeker niet los (je moet allezins serieus trekken om ze er terug af te krijgen). De servo's zijn dan heel eenvoudig te monteren en je spaart het gewicht van het plankje en de schroefjes |
| | |
| | #1475 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2006 Locatie: herenthout(belgie) vliegveld: EBZR Leeftijd: 18
|
I heb ook al eens tesa powerstrips geprobeerd, hier heb ik echter slechte ervaringen mee de servo's trokken zich zo los in de lucht (was wel op balsa hoe zwaar kan die 70cm eigenlijk zijn?? De mijne komt volledig op 190gram uit
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 |
| | |
| | #1477 (permalink) |
|
ow oke over het gewicht: leuk om dat te horen
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 Laatst gewijzigd door tomcat be; 4 januari 2008 om 16:57 |
| | |
| | #1478 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2005 Leeftijd: 24
|
Ha, goed idee van die ski's! Ik zocht nog een paar goeie ski's voor onder een klein vliegertje makkelijk en toch stevig genoeg denk ik. Bedankt! Grtz
__________________ *** Protech Alpha V2 ° Robbe Cardinal ° Multiplex Skycat *** |
| | |
| | #1479 (permalink) |
|
graag gedaan let er wel op dat ze zo nog kunnen scharnieren he. je moet ze dan nog met een elastiekje o.i.d aan de romp maken he [EDIT]: Nog een vraagje, waar ligt het CG van de moth ookalweer??$ groeten loran
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 Laatst gewijzigd door tomcat be; 4 januari 2008 om 18:06 |
| | |
| | #1481 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
|
@ loran, hoe maak je die ski's verend? ik las dat je elastiekjes wou gebruiken maar hoe en op welke manier maak je ze dan vast aan de romp? stijn tip
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| | #1482 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 augustus 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 41
| Citaat:
Het is de EP7060 7x6 Prop for Electric Powered Airplane van HiModel. Maar voor zo ver als ik het nu kan zien hebben ze hem alleen nog maar in het geel Van onbalans heb ik (tot nu toe) geen last
__________________ Groet Peter Graupner MX-12. Vloot: Tigermothje 70cm, Citabria, F16, F22, F35, DepDart, Lama V3 | |
| | |
| | #1483 (permalink) |
|
@maxxi: Bedankt @tip even een tekentingetje in elkaar geflanst ![]() het rekkertje(elastiekje) mag de moth niet voorover trekken let daar wel op
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 Laatst gewijzigd door tomcat be; 4 januari 2008 om 22:36 Reden: iets grotere foto |
| | |
| | #1484 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Loran: ziet er goed uit die moth En die ski's, leuke oplossing met dat klapmechanisme, ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt Gewicht: mijne is 185 gram, maar met floats 250 gram en nog steeds power zat met dat 1540kV motortje. Suc6 met de maiden, wacht wel op winstil weer! Dirk |
| | |
| | #1485 (permalink) |
|
@dirk57: ik zal zeker op windstil weer wachten hoor
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| depron, tiger-moth |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |