![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #332 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Hey, Als ik nog geld heb, ga ik mischien van de kerstvakantie al beginnen, die shock word een outdoorshock, en kan makkelijk wachten tot mijn verjaardag (want dan is het weer buiten vaak nog niet zo goed om met zo'n lichtgewicht model te vliegen) Heeft iemand de tekening nog? Ik kan nergens een werkende link meer vinden, en met de zoekfunctie en met google kwam ik ook niet ver... als ik geluk heb kan ik zaterdag dan al de spullen kopen, hier in Bergen op Zoom is geen fatsoenlijke modelbouwwinkel (voor vliegtuigen dan...), en ik ga zaterdag naar mijn opa en oma in Limburg (geleen) en daar is deze modelbouwwinkel: http://www.modelshopgeleen.nl/index1.html aleen ik kan nergens balsa hout op de site vinden, weet iemand of ze dat daar hebben? of in een stad/dorp in de buurt van sitard... Igor
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #333 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006 Locatie: Ljouwert Club: LLC-Aeria
| www.modelbouw-hans.nl en dan modellen en daar staat ie tussen en dan rechts.... hout heeft bijna elke modelbouwwinkel wel mike
__________________ "From error to error one discovers the entire truth." -Sigmund Freud Site |
| | |
| | #334 (permalink) |
|
Hey, bedankt! Meteen even gedownload... Sp400aero.pdf Sp400aero.dxf Sp400aero.tcw (TurboCad) ook de andere bestandjes zijn handig om hem in het groot af te laten drukken... even kijken, mischien wacht ik er ook wel even mee... omdat ik ook nog die swift heb liggen waar de electronica van op komst is... Igor
| | |
| | #335 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
|
ik kan de bestandjes niet openen hoor :P volgens mij heb je de link niet goed gekopieerd
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| | #336 (permalink) |
|
Ik heb ook geen linkjes geplaatst (was ook niet mijn bedoeling) maar ik wilde zeggen dat die bestandjes er ook zijn op de website van de ontwerper. als je hier even zoekt http://www.flymodels.co.uk/ en dan klik je op plans, en dan de bovenste, naar beneden scrollen en daar staan de linkjes daar... Je kunt ze volgens mij openen met progamma's voor die grote progamma's... (dus wij hebben er denk ik niet veel aan, aleen als je iemand kent die met die bestanden/printers werkt...) Igor
| | |
| | #337 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
| Citaat:
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #338 (permalink) | |
| Citaat:
Tis gelukkig niet zo druk of zo met werk Zal van het weekend eens proberen... Grtz b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #339 (permalink) | |
| Citaat:
Je moet maar eens googlen op de tekening of in dat engelstalige forum kijken. Je opent dan de dfx in notepad en haalt twee harde enters weg... Maar welke? geen idee meer... b
| | |
| | #340 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #341 (permalink) |
|
Zozo, lekker 4 posts achter elkaar :P Ik moet nog even kijken waneer ik begin... Hoe lang zijn jullie bezig aan zo'n model als je bijvoorbeeld 4 uurtjes per week hebt (of iets meer..)? Edit: in de vakantie heb ik natuurlijk meer tijd, effe vergeten ^^ en ik heb voor de bouw ook een balsastripper nodig (lijkt me wel handig..) en welke lijm? (UHU hart, of houtlijm, epoxy..?) ook scharnieren en quiklinks enzo.. zegmaar alle kleine dingen om hem zegmaar vliegklaar te maken op de setup na... (landingsgestel en alles ook hoop ik..) Ik zie wel waneer ik hout en lijm ga halen... en waar...
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. Laatst gewijzigd door Igortje; 14 december 2007 om 17:04 |
| | |
| | #342 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 januari 2006 Locatie: Ljouwert Club: LLC-Aeria
| Citaat:
ohwjah , vandaag is mn zender binnengekomen !!, zondag ga ik hem uitrpoberen met een depron duplex delta , en maandag kan ik gaan bouwen !!!
__________________ "From error to error one discovers the entire truth." -Sigmund Freud Site | |
| | |
| | #343 (permalink) | |
| Citaat:
dat is goed nieuws, wij willen fotoooooossss Je hebt komende weken tijd genoeg toch ? Vakantie ![]() Niet teveel op het forum, maar bouwen
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||
| | |
| | #344 (permalink) |
|
Goed ik had dus een lege spa-blauwfles van 1,5 liter en ben begonnen. Eerst fles in twee stukken gesneden (leek me handig, wist niet of het handiger was op de bodem of de onderkant te doen... ![]() ![]() Afijn houtenmal erin ![]() en na vijf minuten onder de gril, ziet ie er zo uit: ![]() Je ziet dat er aan de achterkant iets omhoog blijft staan. Dat was met geen mogelijkheid naar beneden te krijgen. En ribbels van de fles aan de zijkant. Dus dan nog maar eens vijf minuten onder de grill: ![]() Nog steeds zelfde op staande randje, ribbels zijn weg. Vind het best dit gaat zo niet meer lukken. Dan maar hout er uit: ![]() En 'pas' maken: ![]() Goed, de basis is er. Maar paar leerpuntjes: - Zorg voor meerdere lege flessen. ![]() - Oppervlak van de mal hoeft niet strak en glad te zijn, de fles trekt zich weinig aan van on effenheden. - Bij fles alleen bodem eruit snijden. - Anders is ie te kort (de fles is krimpt) - de mal niet pal tegen de uiteinden duwen eerder in het midden. Ik verwacht dat de opstaande randjes dan automatisch aan het einde zitten en hij door het gewicht er netjes omheen zakt. - Ik moet ook even een electrische verfstripper regelen. Die randjes krijg je alleen scherp als je dat plaatselijk verwarmt en met de bottekant van een mes strak er in duwt. - Minimaal tien minuten onder de grill. Ben nu maar gestopt, anders is het toestel niet klimaatneutraal. - Je hoeft er niet echt naar om te kijken (de eerste tien minuten), smelten gaat heel traag. Dus is geen boter dat er omheen glijd. Afijn ik stop weer ff. Was leerzaam
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #345 (permalink) |
|
Hee Bram, ik vind de resultaten van zo'n eerste testje bemoedigend te noemen Vraagje, welke temperatuur heb je gebruikt ? 150 graden of zo ? De cockpit is het enige wat ik nog niet klaar heb aan dit kistje. Verder moet ik nog even goed het instellen van de (computer-)zender doornemen, omdat ik die aileron aansturing via twee aparte servo's heb gedaan. Dit houdt in dat ik een 6 kanaals ontvanger moet gebruiken en twee kanalen aan de aileronsbesturing moet toekennen. ff terug zoeken in dit draadje dus ... Oh ja, moet binnenkort nog een beetje bij jou in de buurt zijn, ben bezig met aanschaf van twee kistjes, hoor je nog wel tezijnertijd ...
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |