![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
|
Hoi the_raven_EAP, bespannen van het stabilo en de roeren was wel even lastig ja, de boel trek snel krom ... ach ja, als het eenvoudig was, was de lol er ook zo af. Vanmorgen een paar kleine klusjes gedaan. Motorkapje bespannen: ![]() Servo bay ingebouwd en vastgelijmd en de servo's er gelijk in gemonteerd. Zoals gemeld, vanwege ruimtegebrek staat er een op z'n kop ![]() Vanmiddag / vanavond weer verder ...
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Ziet er erg goed uit . Maar bij die servo die op zijn kop zit kun je daar nog wel bij om de stuurstang er in te hangen?
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #63 (permalink) |
|
Hoi Huibert, Bedankt voor je reactie. ja daar kan ik nog net bij, ik ben al bezig om te kijken hoe ik de buisjes ga plaatsen waar de pushrods doorheen gaan. De romp is nog niet bespannen dus dan heb je nog wel wat mogelijkheden ... Vanmiddag / vanavond meer ...
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2006 Leeftijd: 31
|
wat en geweldig toppic alles in 1 x gelezen en ben besmet. Ben op dit moment nog bezig met de unique epp als die af is kan ik van de winter mooi met deze beginnen. ik hou het toppic in de gaten fijn dat je zoveel foto's maakt. suc6 met de bouw |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Hey, voor hoeveel euro krijg je zo'n kistje nou RTf? (als je hem zelf helemaal bouwt enzo natuurlijk, dus geld aan materiaalkosten?) anders lijkt mij het ook wel heel leuk om te maken in de winter... en dan ook sparen, en dan aan sinterklaas setupje vragen :P eerst maar eens een ijgen zender sparen :P Edit:/ Prijs is 110 tot 120 euro
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #66 (permalink) |
|
Hoi Snitz, leuk dat je m'n draadje gaat volgen. Dit is mijn eerste vliegtuig wat ik van balsahout bouw en ik gebruik het eigenlijk als vingeroefening. Zeg maar ter voorbereiding en om m'n bouwvaardigheden wat op te vijzelen Wat die foto's betreft, dat komt wel goed. Ik blijf foto's plaatsen. Ten eerste om medeforumleden wellicht op weg te helpen, ten tweede (misschien nog wel een belangrijker reden) om een eventuele stomme fout die ik zou kunnen maken zichtbaar te maken voor anderen. Je krijgt dan vanzelf reacties via dit forum, daar leer ik dan weer van. Morgen ga ik weer verder met bouwen en dan zullen er zeker weer foto's worden geplaatst !
| | |
| | #67 (permalink) |
|
Crosspost Terwijl ik het berichtje aan Snitz typte had er nog iemand een reactie geplaatst. Igortje, nu moet ik even een aantal dingen schatten, ik heb het niet helemaal uitgerekend maar ik zal een poging doen: - motor, regelaar, accu, prop en wat stekkertjes bij elkaar zo'n 75 euro (uit China laten komen, Himodel) Als je een paar postjes terug kijkt, staat het setupje wel ergens vermeld. - Balsa hout ongeveer een 10 euro - balsa snijder 10 euro - control horns, kwiklinks, pushrod connectors, etc. 15-20 euro - folie zo'n 25 euro Dat was het wel zo'n beetje, kijk me niet kwaad aan als het toch een 10 meer of minder is he ? Maar als je het toestel nog moet bouwen, dan kan je sommige aankopen natuurlijk spreiden. De setup heb je natuurlijk niet gelijk nodig. Ik kan me voorstellen dat dat voor de jeugdigen een voordeel kan zijn.
| | |
| | #68 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Hey, maakt niet zo veel uit hoor! ik vind de prijs nog meevallen! na de tigermoth ga ik denk ik in de loop van de winter ook zoiets bouwen! Mvg Igor
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #69 (permalink) |
|
Al een paar dagen stil in dit draadje, dus maar eens even bijwerken met de status tot nu toe ... De eerste zijkant van de romp maar eens in de folie gezet, best strak geworden ![]() Hij gaat lekker, dus gelijk maar door met de 2e zijkant ... ![]() Passen met de buisjes voor de pushrods (hoe heten die dingen eigenlijk ![]() Nu de buisjes en de servo's gemonteerd zijn, kan de onderkant ook dicht worden gemaakt met folie ... ![]() Bij het maken van de slots voor de hinges van het (reeds in de folie gezette) richtingsroer ging het heel erg fout Om eerlijk te zijn, het rudder, de elevator en de ailerons heb ik verklojoot ( Ik heb bij de vleugel de slots voor de hinges reeds aangebracht voor dat ik de folie er op strijk. Hierna hoef ik dan de folie alleen maar weg te snijden bij de slots ![]() Ik denk dat ik bij het rudder en de elevator voor deze CA-hinges kies. Dan zijn de kieren wellicht een stukje kleiner ... http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXK110&P=ML ![]() Ik ben begonnen aan de tip van de vleugel, tjonge wat een gepruts met het aanbrengen van de folie. ![]() Wellicht vanmiddag en vanavond nog wat meer ...
| | |
| | #70 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2005 Leeftijd: 24
|
Hey, die vleugeltips zijn idd niet zo gemakkelijk hé ik heb de vleugel met 4 stukken oracover gefolied, dus de wingtips niet apart gedaan, anders is het pas echt een gepruts denk ik als je de folie laat krimpen , en je hebt maar een klein plak-oppervlak, dan heb je toch meer kans dat de folie te hard krimpt en loskomt? of is dat bij u niet voorgekomen? Als het wel zo is moet je mss zoals mij een vleugelhelft foliën, meteen samen met de wingtip... (als ik mijn tekst hierboven zelf lees lijkt het me niet zo duidelijk eigenlijk En hoe heb je je staart naar de *** gedaan? mss toch een foto posten ikzelf had dus eerst de roeren meteen aan bv het stabilo vastgemaakt met oracover, maar dan had ik te weinig bewegingsvrijheid... dus losgesneden, en dan de oracover opengesneden op de plaatsen van de scharnieren, scharnieren ingeplakt, en de oracover met contactlijm terug "hersteld"... resultaat is niet echt schitterend, maar vliegen zal het wss wel. voor de afstand tussen roeren en stabilo/vin/vleugel heb ik geen idee, bij mij is het 2mm of meer vrees ik... al denk ik niet dat dat bij een traag & klein vliegtuigje veel uitmaakt, maar ben niet zeker als het volgende week wat beter weer wordt kan de maiden mss plaats vinden... Grtz
__________________ *** Protech Alpha V2 ° Robbe Cardinal ° Multiplex Skycat *** |
| | |
| | #71 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||||
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Die kieren moeten voor zo'n kist toch terug naar minder dan 1 mm. Hoe groter de kier hoe minder effectief de werking van het roer wordt. Als je in het hout ruimte maakt waar het scharnierpunt in verzinkt wordt moet het goed komen
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #73 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 september 2005 Locatie: Heerhugowaard Leeftijd: 43
|
Menno, Leuk projekt. Bij ons op de club vliegen een aantal van deze kistjes en het vliegt echt leuk. Denk er aan om er ook een te bouwen, heb de tekeningen al klaar liggen. Hoe kun je nog bij de servo's komen ? Of denk je dat ze in één keer goed staan. Ik zou toch iets van een luikje maken ofzo. Mooi kleuren schema. Maar niet zo goed zichtbaar tegen een blauwe lucht met witte wolken. Heb ook eens een blauw met wit vliegtuig gebouwd. zag er prachtig uit. Maar bij de derde vlucht zag ik niet goed welke kant hij op vloog, korrigeerde verkeerd en crashte zo de grond in. De makkelijkste mannier om je roeren te monteren is met tape. Ik gebruik 40 mm breed transparant plakband de goedkoopste die er is. De voorlijst van het roer aan één kant schuin schaven en na het folien aan de boven kant met tape aan de vleugel plakken.Tape half op het roer en half op de Vleugel. Dit is sterk zat. Je hebt dan een scharnier over de hele lengte van het roer. En je hoeft geen sleuven te snijden waar je scharnier in past. Ribben van 3 mm is een beetje overdreven. 1,5 á 2 mm is meer dan zat. De cabstrips en de beplanking maken de vleugel sterk. Verder ziet het er keurig uit hoor. Je bouwt heel netjes. Veel plezier met het verder bouwen en natuurlijk het vliegen. Arthur. |
| | |
| | #74 (permalink) |
|
@Huibert, dank voor je reactie. @arthur, dank voor je reactie. Wat de servo's betreft, de bovenste kan ik nog bij. Bij de onderste heb ik een foutje gemaakt, daarover later meer. Wat het kleurenschema betreft, je hebt gelijk, die tip kreeg ik al meerdere keren toen ik de foto's plaatste. De tip wat betreft de scharnieren zal ik bewaren voor een toekomstig project, want ik heb overal inmiddels sleuven in zitten voor de scharnieren. Vanavond wellicht verder ...
| | |
| | #75 (permalink) |
|
Vanmiddag kwam ik achter een heel dom foutje ... Ik had m'n servootje netjes in de servo-bay gebouwd. Gepast met de pushrods en ik dacht alles past, alles onder controle ... ![]() Ik was enthousiast aan het folieen geslagen, de romp ging lekker, zo ook de onderzijde. Alles ging naar wens, totdat ik enige uren later erachter kwam dat ik toch echt nog een keer bij de servo-arm moet om de pushrod-connector los & vast te kunnen draaien ... ![]() Ach ja, het is mijn eerste bouwprojectje zullen we maar denken ...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |