![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2006 Locatie: hapert (NB) Leeftijd: 20
|
beste mensen ik vond het toch maar eens tijd om een ander vliegtuig er bij te nemen na de trainer dus bij deze de fourstar 40 ik heb hem net op gehaald bij de hobby in. en wil er ook graag een bouwverslag van maken, bij deze. het is me 2e project dat ik doe dus me bouwkunst is nog niet alles.... alle op of aanmerkingen mogen hier geplaatst worden de foto's komen er aan groeten Jeroen
__________________ Hier moest een mooi japans gezegde komen.... Na lang zoeken: "Als ūt nie past, pakte ūn grotere hamer" Laatst gewijzigd door drenth; 13 januari 2008 om 17:58 Reden: datum aangepast in titel |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
foto's: de doos ![]() open ![]() alles op tafel (tafel is te klein) ![]() de vleugel ![]() in de lijm ![]() ps let niet op de bult rommel er rond groeten Jeroen
__________________ Hier moest een mooi japans gezegde komen.... Na lang zoeken: "Als ūt nie past, pakte ūn grotere hamer" |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
hier zijn wat leuke draadjes met info al, misschien leuke tips voor je daarin : SIG Mid-Star 40 Bouwverslag SIG Fourstar 40 Bouwverslag Four-Star .60, maiden 4 februari 2007 have fun and keep the draad alive
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2006 Locatie: Eersel Leeftijd: 21
|
Hee, dat is een bekende doos Je bouwt snel, ziet er goed uit! Even een tip, de vleugelverbindingsspie is echt veeeeeeeeeeeeeeel te klein (heb op RCU gelezen dat er een man al aan zijn derde 4* bezig was, telkens klapte de vleugel dubbel Stefan [sub:95e3acebd3]ps, heb je nog interesse in mijn oude vleugel?[/sub:95e3acebd3] |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@ stefan wat is vliegtuigmultiplex? dat snel bouwen is niet zo moeilijk je kan het zo inelkaar schuiven (is wel iets beter dan de charter) groeten Jeroen
__________________ Hier moest een mooi japans gezegde komen.... Na lang zoeken: "Als ūt nie past, pakte ūn grotere hamer" |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
weet iemand dit? moet ik bij de eerste 2 spanten ook zo'n spantje er tussen? (bij het midden van de vleugel) even een foto: ![]() groeten Jeroen
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
heb deze kist ook gebouwd, vliegt erg lekker ( en dan had ik nog wel een licht kromme vleugel Over die webbings tussen de ribben: je hebt nu per vleugel 2 vakken open liggen, dus in totaal 4 vakken. nu moet je ( als je volgens de tekening bouwt) de vakken die in het midden zitten openhouden en de buitenste 2 dichtmaken. de middelste twee moeten vrij blijven voor de dihedral brace ikzelf heb mijn kist volgens de tekening gebouwd en ik had geen problemen met een veugel die wou doorbereken... ik vloog hem met een 7,5cc irvine en dat had meer dan genoeg vermogen
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2006 Locatie: Eersel Leeftijd: 21
|
Danny, als ik lomp vliegen zeg bedoel ik ook lomp vliegen... Heb jij ooit je kist een hoge wingover laten maken, met daarna een volgas duik met direct daarna (op absolute topsnelheid dus) de meest lompe snap die je ooit gezien hebt :P. Dat noem ik lomp vliegen en daar had mijn vleugel geen problemen mee. Overigens, sinds mijn eerste crash met deze kist is mijn romp krom geweest, kist vloog er niet minder om (als je van boven keek dan waren beide rompzijkanten ongeveer een centimeter opgeschoven. Moeilijk uit te leggen op papier en een foto maken gaat inmiddels ook niet meer Anyway, offtopic, gewoon die vleugel sterk bouwen, en het komt goed. Ook zou ik de aanbevolen driehoeklatjes bij het stabilo plaatsen. Zowel bij stabilo-kielvlak als stabilo-romp. Laatste is misschien niet echt nodig, maar wel een fijn idee... In de handleiding staat trouwens dat je niet bij de tank hoeft te kunnen... Dat klopt in princiepe, maar ik zou toch maar een tankluikje maken. Wel zo handig... Ik had mijn accu en ontvanger helemaal vooraan en kwam perfect uit met het zwaartepunt(met een os 46 ax). Hoe ga je hem motoriseren? Bijna vergeten... vliegtuigmultiplex is gewoon heel goede kwaliteit multiplex, te krijgen bij de modelbouwzaak. Eventueel is mindere kwaliteit ook goed, de spie wordt in principe gunstig belast... Stefan |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
|
bedankt voor alle tips ik wou de mijne gaan vliegen met een 7.5 irvine en een tank luik komt er toch wel in, dat is altijd wel handig groeten Jeroen
| | |
| | #14 (permalink) |
|
7,5cc irvine is een goede keus, had ik zelf ook op mijn four-star, loopt lekker, alleen wel even goed opletten met goed afstellen in het begin, anders wil hij niet starten... heeft meer dan genoeg vermogen voor deze kist hier mijn ( al een tijdje terug overleden) four-star 40: ![]() veel plezier met de bouw en met het vliegen bouwen duurde bij mij anderhalve dag, het folieėn een halve dag, en het inbouwen van motor+elektronica nog een dag. je moet wel eerst de maat van de motor weten voordat je de firewall inlijmt als ik het me goed herinner was een irvine 7,5cc 36 mm breed, maar dit zal ik nog voor je nameten... daarna kostte het me nog een week om het ding zo af te stellen dat ie wou lopen, aangezien ik niet echt verstand had van motoren ( nu nog steeds niet echt, maar al wel meer...)
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
ik ben weer een beedje verder, het gaat nu niet zo hard want het is goed weer en dan moet er gevlogen worden de linker vleugel ongeveer af: ![]() ![]() ps. hoe krijg ik die plaatjes groter?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |