![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Zo een grote motor en dan nog lood voorop. Jammer dat je voorin zo weinig ruimte hebt anders was 3s750 of groter wel een oplossing. Vind dat ie het toch al lang uit kan houden op die 610 mAh van je. Heb de accu nog niet leeg gezien en je bent best een tijdje airborne geweest. Welke himodel was het nu? 49 gram ***** kv? Ik heb een 49 grams 1400kv liggen. die zou 700/800 gram wegtrekken op 3s. Want vermogen zat heb je nu. Vandaar ook die belachelijke hoeveelheid domping, maar ja als ie er maar mee vliegt.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #47 (permalink) |
|
Ha die Dennis, man ik zit nog na te genieten van vandaag, wat hebben we lekker gevlogen / gelachen zeg Met die grote motor valt het eigenlijk best mee, want het is een 36 grams / 1100 Kv motortje. Hier staan de specs ... Ik sta dan ook (net als jij) een beetje verbaasd te kijken van het vermogen wat dat ding levert ... In een van de eerste pagina's van dit draadje heb ik een berekening gemaakt en dan zou gewoon net voldoende vermogen moeten zijn ... Ik zeg die motor van jou is wel geschikt voor een licht gebouwde Piper van 1.10 tot 1.20 of zo, wel met floats he ![]() Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
oh ja dat is idd nog een maatje minder. dan doet ie het zeker goed. Hij gaat in ieder geval zuinig om met zijn stroom en trekt er nog best aan.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #50 (permalink) |
|
Harold, de tekening zit in je mailbox Ik ga er zelf ook even mee aan de slag, maar dan op een formaat wat bij deze Piper past Een grotere Piper 180-200 spanwijdte staat op m'n verlanglijstje, of was het nou m'n todo lijstje Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #52 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 juni 2008 Locatie: Zeeland Leeftijd: 64
| Citaat:
Gr.Harold | |
| | |
| | #53 (permalink) |
|
Hoi, geen dank, graag gedaan Harold Voor diegene die Aerofly Pro of Aerofly Pro Deluxe gebruikt, heb ik hier een linkje naar de homepage van de Oostenrijker Arthur. Hij ontwerpt regelmatig modellen voor de sim en heeft een electrisch aangedreven Piper met floats voor Aerofly op z'n site staan. Weliswaar een model voor Aerofly Pro, maar ook bruikbaar voor Deluxe Hier kan je zijn site vinden. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 4 augustus 2009 om 18:42 | |
| | |
| | #54 (permalink) |
|
Hoi, inmiddels is het hoogzomer en heeft de Piper weer de nodige vliegtijd achter de rug. Ik heb de romp enigszins aangepast, zodat een 3S/1350mAh Flightmax Lipo er net in past. Buiten dat het zwaartepunt nu eindelijk een stuk beter ligt, brengt dit als extraatje met zich mee dat ik meer vliegtijd op een Lipo overhoudt Ik heb nu 17,5 minuut achter elkaar kunnen vliegen, daarna kon ik 838 mA bijladen. Was dus nog niet helemaal leeg Ik denk dat ik met rustig weer toch zo'n 20 minuten kan vliegen. Ik twijfel nog steeds om er ook drijvertjes voor te maken. Zou wel geinig zijn toch ? Grtz, Menno
| | |
| | #55 (permalink) |
|
Hoi, vandaag het electro Pipertje maar eens afgestoft. Die was in een hoekje van de zolder terecht gekomen, wachtend op een nieuw motorkapje ... Van de winter (toen er sneeuw lag ) heb ik er een aantal keren mee staan vliegen naast ons huis. Ik had immers mooie skietjes Dat ging een aantal keren heel leuk, tot een dag dat er toch wel wat (koude) wind stond ... toch vliegen, eigenwijs als ik ben Toen ik van de wind af draaide, ging het ding in een keer zo hard er van door dat ie in een boom terecht kwam. Helaas viel de Piper eruit en kwam op z'n neus terecht Afijn, prop kapot, motorkapje kapot en (zelfgemaakte) motorsteun kaduuk. Geen overkomelijke problemen dus Bleek dat motorkapje nergens in NL te verkrijgen, moest uit de USA komen. Op zich geen punt, ware het niet dat het 3,5 maand heeft geduurd voordat ie weer op voorraad was. De prijs was wel goed $ 2,80, dat maakte veel goed Vandaag een nieuw motorsteuntje gemaakt van een paar triplex strookjes en wat balsa. Ondanks dat ik een veel zwaardere outrunner er op heb dan noodzakelijk, moet er 35 gram lood in de neus ![]() Het neusje is weer helemaal gaaf, ik heb het motortje zelfs op (geimproviseerde) rubbertjes gezet. Hier is dus sprake van "stil" electro Mooi dat het ding weer klaarstaat, er komen vast nog wel van die mooie zomerse dagem met weinig wind ![]() Grtz, Menno
| | |
| | #58 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
| Citaat:
mvg Stijn
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |