Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwverslagen - Vliegen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 27 april 2011, 17:23   #136 (permalink)

Rick R's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Hallo Dizzy fanaten!
Vandaag bij toeval een winkel gevonden waar ze 5mm depron verkochten!
Eén pak heeft in totaal 9 m2 oppervlak dus ik kan er de eerste tijd weer tegenaan.
Een jaart geleden heb ik de Dizzy al eens gebouwd maar dat is toen door mijn wat mindere vlieg/afstel ervaring destijds niet echt een succes geworden. Nu wil ik de Dizzy weer gaan bouwen, het heeft me al die tijd al gefascineerd dat zo'n simpel plat vleugeltje zo goed kan vliegen.

In het begin van het topic kwam er al ter sprake of de Dizzy ge-SAL/DLG'd kon worden. En ik heb begrepen dat dit niet kon door de pijlstelling en ontbreken van een staart?? Nu kwam ik laatst dit vleugeltje tegen:

Wie weet ga ik hier wel wat mee experimenteren! Lijkt me een leuke uitdaging. Maar mijn eerste vraag was, zou er ook een aanstuurbaar richtingsroer op zitten?

Ik zal tzt wel een paar plaatjes schieten, dit topic moet weer gaan lopen

Groeten Rick
Oud 2 mei 2011, 21:12   #137 (permalink)

Rick R's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Zo, de Dizzy is af!
En er is al gevlogen Erg leuk om te doen: smijten vangen en weer smijten. Binnenkort hem maar eens aan de hoogstart hangen.

Maar nu zit ik met het volgende, ik heb als ontvangeraccu 4x een 200Mah Nihm cel uit een 9v blokje. Alleen kan ik met deze configuratie maar erg kort vliegen... een kleine 5 minuten. Dus wat voor accu hebben jullie in je DB? Ik moet er wel bij vermelden dat ik een full-range R700 ontvanger van Graupner gebruikt heb, hoe doen jullie dat?

Groeten Rick

Edit:
Ik lees dat veel mensen een Lipo met Ubec gebruiken? Wat zijn de vliegtijden daarmee?

Laatst gewijzigd door Rick R; 2 mei 2011 om 21:17
Rick R is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2011, 15:33   #138 (permalink)

Standaard

5 minuten en dan is je accu leeg bedoel je? Das wel erg snel.

Ik heb 2 dizzybirds gemaakt, 1 gemotoriseerd en die doet het toch wel een half uurtje op 1000mah 2cell lipo, dat is dus met motor aan(niet vol gas uiteraard).

De niet gemotoriseerde heb ik nooit lang gebruikt.
flyinghy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2011, 11:06   #139 (permalink)

Volhout's schermafbeelding

Leeftijd: 52
Standaard stroomverbruik

Rick,

Het kan zijn dat je servo's veel stroom verbruiken. Een voorbeeld zijn de HXT500 en HXT900 servo's. Die zijn niet echt zuinig. Maar 5 minuten is wel weinig. Ik vlieg zelf met een 350mA 1S lipootje, en daar kan ik makkelijk een uur mee.

Volhout

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick R Bekijk bericht
Zo, de Dizzy is af!
En er is al gevlogen Erg leuk om te doen: smijten vangen en weer smijten. Binnenkort hem maar eens aan de hoogstart hangen.

Maar nu zit ik met het volgende, ik heb als ontvangeraccu 4x een 200Mah Nihm cel uit een 9v blokje. Alleen kan ik met deze configuratie maar erg kort vliegen... een kleine 5 minuten. Dus wat voor accu hebben jullie in je DB? Ik moet er wel bij vermelden dat ik een full-range R700 ontvanger van Graupner gebruikt heb, hoe doen jullie dat?

Groeten Rick

Edit:
Ik lees dat veel mensen een Lipo met Ubec gebruiken? Wat zijn de vliegtijden daarmee?
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Bouwverslagen - Vliegen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten