![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
Op de wasserkuppe is het alleen weer geen kunst hé... daar stijgt alles idd eens proberen op een bomenrij, struikjes, een huis/schuur of dijk. das echt leuk! Nou woon ik toevallig op loopafstand van het strand, dus das op zich wel makkelijk praten natuurlijk, hehehe Denk dat ik ook maar eens een dizzy birdje ga maken, maar denk ik wel iets hogere a/r dan en misschien van 2mm depron... |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 juni 2005 Locatie: Voorburg, The Netherlands Leeftijd: 53
| Citaat:
He Sietse, het strand kan nu toch niet veel te druk...of vlieg je met een uitgeklede zwever langs het nudistenstrookje btw: zou je de dizzy ook zo kunnen aanpassen dat een sal of dlg mogelijk is????? Ruud
__________________ Modelvliegen is pas leuk als je het samen doet Eigen site in de maak: www.hunter58.nl Laatst gewijzigd door hunter58; 2 september 2008 om 14:57 | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2008 Locatie: Hengelo (o) Leeftijd: 47
|
btw: zou je de dizzy ook zo kunnen aanpassen dat een sal of dlg mogelijk is????? Werpen met de Dizzy Bird gaat echt niet.
__________________ Mx22 - 2.4Ghz - Graupner ultrafly 2.2 m zwever - SpacePro 3.27 zwever - 2x Fullsize DLG - Impessivo (delta) - Xplorer (nog repareren) - Librato 2M zwever - DG600 in aanbouw |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
| Citaat: Whoa, even gekeken op anwb routeplanner maar dat is even... 482 kilometer vanaf Zwolle!!!! Echt niet te doen dus... Maar mochten jullie gaan en je hebt nog een plekje over in de auto dan houd ik me van harte aanbevolen.. Ik weet al dat mijn EZglider (met lood verzwaard) goed op de helling vliegt, en ik heb nog een zagi liggen die ik zou kunnen glassen voor aan de helling...
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Dat is toch een probleem met gepijlde vleugels voor DLG... ook zonder winglet zit de vleugeltip achter het zwaartepunt.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
theoretisch kan je hem sallen, maar dan moet je wel een staarte eraan maken... En dan weer lood voorin voor het zwaartepunt.. Niet ideaal type voor DLG/sal, idd door de pijlstelling denk ik, maar je kan het altijd proberen. 1 flinke staart in het midden en geen winglets, en dan voorzichtig smijten. |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 juni 2005 Locatie: Voorburg, The Netherlands Leeftijd: 53
| Citaat:
Kost tenslotte alleen wat materiaal...of... ik heb een beter idee watch the forum
__________________ Modelvliegen is pas leuk als je het samen doet Eigen site in de maak: www.hunter58.nl | |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Wat zo'n simpel vleugeltje al niet teweeg brengt. Clubgenoten willen ook zo'n ding. Op het forum barst het van de nieuwe ideeën. Mooi mooi mooi. Ga zo door mensen Ik bouw er nog twee bij voor clubgenoten. (Dat zijn er dan 4 in totaal)
__________________ Mx22 - 2.4Ghz - Graupner ultrafly 2.2 m zwever - SpacePro 3.27 zwever - 2x Fullsize DLG - Impessivo (delta) - Xplorer (nog repareren) - Librato 2M zwever - DG600 in aanbouw |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: brugge Leeftijd: 41
|
ik heb al veel plezier had aan m'n Dizzy Bird ,ook handig om mee op reis te nemen ,en zeer crash bestendig k' vlieg hem met een motor ook al gevlogen met een 1500 mah 3cl lipo zonder probleem,of toch de plaats is dan wel zeer krap hij is een meter m'n dizzy Picasa-webalbums - swordfish - dizzy bird
__________________ hier vind je mijn foto's met m'n goeie en minder goeie ervaringen http://picasaweb.google.com/swordfishkind |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Vandaag een rubber lier uitgezet. Kijken hoe een Dizzy Bird zich houd. Kijk zelf maar naar dit filmpje. Het ging fantastisch. http://www.youtube.com/watch?v=Pewx3JX10OI
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Citaat:
De Dizzy Bird kan tegen een stootje. Ik vlieg hem nu al een tijdje en is nog steeds heel. Mijn Winglet heb ik uit 6mm depron gemaakt. Een stuk steviger.
__________________ Mx22 - 2.4Ghz - Graupner ultrafly 2.2 m zwever - SpacePro 3.27 zwever - 2x Fullsize DLG - Impessivo (delta) - Xplorer (nog repareren) - Librato 2M zwever - DG600 in aanbouw | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Tja dat helpt natuurlijk. Misschien is 't ook wel een idee om er een staafje 1,5 mm carbon langs te lijmen, wordt-ie ook aardig sterk.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2007 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 20
| hier is mijn dizzy bird. hoe krijg jij zo'n lierstart voor elkaar?? ik heb mn vader al laten rennen met een touwtje maar toen ging hij omhoog en dook hij gelijk weer naar de grond. (het vliegtuig, niet mn vader).
__________________ RED EEN BOOM, EET EEN BEVER. Arne (Dizzy Bird, Lazy Bee en Sky Rover(Conrad) in bouw) |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Citaat:
Onder de DizzyBird zit een werp hulp. Deze is voorzien van een haak (uitgezaagd) Let wel! 2 cm voor het zwaartepunt. Nu een stuk elastiek met daar aan 150 meter dik visdraad. Dan moet het goed gaan. Succes ermee.
__________________ Mx22 - 2.4Ghz - Graupner ultrafly 2.2 m zwever - SpacePro 3.27 zwever - 2x Fullsize DLG - Impessivo (delta) - Xplorer (nog repareren) - Librato 2M zwever - DG600 in aanbouw | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |