![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |
#16 (permalink)
| |
| Guest
| Citaat:
De motor die ik heb is borstelloos. Robbe Roxxy Outrunner No.4780 3536-06 6-12V. Deze werd bij het pakket geadviseerd, dus ik als startend modelbouwer heb dat advies maar opgevolgt. greetz Jeroen | |
|
| |
#18 (permalink)
| |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
En nee het is niet altijd zo dat de uistalg naar beneden net zo groot is als naar boven.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| |
#19 (permalink)
|
| Lid sinds: 5 augustus 2008 Locatie: Hoofddorp
|
Zo...je hebt er aardig wat vaart achter. Ben zelf met een 'oude' Charter bezig. Heeft 10 jaar niks liggen doen en wilde 'm toch 's afbouwen. Is overigens ook m'n eerste modelkist. Zonder rolroeren trouwens. Wel handig, die kant en klare wingtips. Ik heb net anderhalf zitten schuren en vijlen op een blok 'massief' balsahout. |
| | |
| |
#21 (permalink)
| |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2007 Locatie: Niet ver van Kampen
| Citaat:
Je schiet lekker op met het bouwen. De foto komt eraan!
__________________ Groeten, Erik | |
| | |
| |
#22 (permalink)
| |
| Guest
| Citaat:
Je hebt hartstikke gelijk. Is het heel erg als die van mij bijna het dubbele uit kunnen slaan? dit betekend dat ik waarschijnlijk teveel heb afgeschuind. greetz | |
|
| |
#23 (permalink)
|
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
als je een computerzender hebt is te veel uitslag helemaal niet erg, dit kun je dan gewooon verkleinen in het menu van je zender dus je hoeft mechanisch helemaal niets aan te passen.
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| |
#25 (permalink)
| |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2007 Locatie: Niet ver van Kampen
| Citaat:
Zoals Robert ook al aangeeft is het niet erg. De opmerking die ik op de club kreeg was dat ik met die uitslag wel 3D kon gaan vliegen Zelf ben ik nu bezig met de rolroeren. De onderdelen RC2 heb ik niet compleet. Van de roerhoorntjes (van duits naar nederlands
| | |
| |
#26 (permalink)
|
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Altijd in eerste instantie uitslag mechanisch verkleinen door de kwiklinks dichter/verder bij/van servo/roer heveltje te plaatsen. Daarna eventueel nog wat 'bijwerken' d.m.v. de zender. Door alle verkleining via de zender te doen, gooi je nauwkeurigheid EN stelkracht weg.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 14 september 2008 om 20:48 |
| | |
| |
#27 (permalink)
|
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
@Jeroen De vleugelhelft met het omlaaggaande rolroer heeft meer weerstand dan de vleugelhelft met omhooggaande rolroer. Denk nu even aan een lichte rol/bocht naar rechts. Het omlaaggaande rolroer links 'tilt' de vleugel naar rechts maar zorgt er tevens voor dat het toestel linksom wil 'haken'. Voor mooie bochten zou je kunnen overwegen om de rolroer uitslag naar beneden kleiner te maken dan de uitslag naar boven: rolroerdifferentiëring. Als je zender (software) het kan, heeft elk rolroer zijn eigen servo nodig. Kan je zender het niet, dan kan het mechanisch door de stuurstang niet haaks op servo of roerhevel te zetten (met servo en roer in neutraalstand). Op de tekening staat de servo schijf neutraal en is de stuurstang zo ingehangen dat de lijn kwiklink/servo-as (of een servoheveltje) niet loodrecht op de servo staat. Een hoog-laag verhouding van 2:1 is een leuke beginwaarde. E.e.a. is voor beginner natuurlijk totaaaaaal onbelangrijk.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 14 september 2008 om 21:01 |
| | |
| |
#28 (permalink)
| |
| Citaat:
Hier zijn twee foto's. Er zijn wat kleine dingen die ik nog moet doen zoals de nodige stickers erop plakken en 1 vleugel een extra kleurtje. Inmiddels zijn de rolroeren klaar.
| | |
| |
#29 (permalink)
|
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zo dat gaat heel lekker
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| ||||||
![]() |