![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2008 Locatie: Ede Leeftijd: 28
|
Dag modelbouwers, Onlangs ben ik begonnen met de bouw van een Katana. Via een medeforumlid een tekening gekregen. (TOP!) En na 6 jaar niet meer modelbouwen heb ik de draad weer opgepakt. Officieel zou deze kist 2 meter moeten zijn maar mijn connectie (die m geplot heeft) heeft dat iets te klein gedaan waardoor hij 185 geworden is. In electronica en motorland ben ik afgelopen jaren helemaal de weg kwijt, zijn er mensen die iets kunnen aanbevelen qua motor? En qua servos? Moeten er bijvoorbeeld dubbele servo's op rudder en ellevator? Wat zijn aan te bevelen set up's? En wat mag zon kist +/-wegen? Uiteraard moet hij wel 3D compatible zijn Alvast bedankt voor de reactie. En last but nog least, fotos. (Ben benieuwd wat jullie er van vinden?) Begonnen met het ouderwets (hand)figuurzagen v.d. basis: Nog een keer maar vanuit een andere hoek. Best veel werk. Daarna wat spantjes en romzijkantjes gemaakt en voor de look met crepetape vastgezet: ![]() Inmiddels aan elkaar geplakt en de basis voor een leuk rompje staat: |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Weet je zeker dat het geen Funtana is? Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Op de tekening staat toch echt 'Katana X lite'. Misschien lijkt dat op een Funtana? Ik weet het niet. Ik heb even moeilijk lopen doen om een .dwg bestandje naar .jpg te krijgen maar zoals je ziet kan ik er niet meer dan Katana van maken... @ eclipse86, hoe heb jij hem gemotoriseerd? Benzine/Methanol? Hoeveel cc? Laatst gewijzigd door rvtveer; 23 oktober 2008 om 13:38 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Inmiddels ben ik overigens weer aardig opgeschoten! Extra fototje van boven, ik ben best tevreden: Rompje geplamuurd, voorkant ingedekt en spantjes voor achterkant geplaatst: Snel verder gegaan met indekken met dit als resultaat, voor het idee een neuskegel gemaakt: Redelijk eenvoudig te bouwen eigenlijk, Veel zaagwerk in het begin maar daarna is het gewoon een doosje dicht bouwen. Ook richtingsroer en onderkant (lattenbodem) zitter inmiddels in elkaar: | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Zit erg te twijfelen over de motor. De gewicht/vermogen verhouding van een methanol motor ligt toch wel wat hoger. Heb momenteel naar een ZG 26 SC en een OS max 160 gekeken, eveneveel cc's. In gewicht scheelt dat bijna een halve kilo. Wil er eigenlijk ook geen resonantie uitlaat opzetten. Vindt dat niet zo mooi. Overigens is het toch zo dat de toeren v.d. motor met zon uitlaat omhoog gaan? Ik had begrepen dat je met 3D kisten beter met een laag toerental en grote spoed moest vliegen? Correct me if I'm wrong.... Wat denken jullie van deze motoren? Zeker vanuit het oogpunt dat ik niet boven die 5 kilo wil komen? Of kan je daar rustig iets overheen? |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Het antwoord is ergens al gegeven he Stevo
__________________ |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Moet het persé brandstof worden? Er zijn namelijk genoeg electromotoren op de markt die voor dezelfde prijs als brandstof (of minder, kijk een op Hobbycity Online R/C Hobby Store :!) meer vermogen leveren.. En geen gestink en vette bende
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Brandstof heeft zeker mijn voorkeur, ik ben totaal niet bekend in electroland en daarbij vindt ik het geluid van een brandstof motor mooier. Vanmiddag nog even wat fotos posten, heb stabilo en kielvlakje nu zo goed als af en heb landingsgestel binnen! Zal m er ff onderzetten en plaatjes schieten maar! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |