![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Ik stond vanmiddag op het duin, en wie komt daar van achteren ineens tevoorschijn? De PH-271! Bij de KZC (Kennemer ZweefvliegClub) was het ze ook niet ontgaan dat het goed hellingweer was. Langeveld, het vliegveld van de KZC, ligt hemelsbreed slechts 2 km achter de stek waar wij hellingvliegen (Langevelderslag). Ik kon dus mooi even bijkletsen en het beestje weer even aaien. En ik heb meteen de nodige detailfoto's gemaakt voor later. Een kleine blik in de toekomst
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 56
|
Dat was een leuke opsteker Raymond Heeft de Ka-7 nog op en neer kunnen vliegen langs het duin? Ik neem aan dat dat de bedoeling was Succes met de replica. gr Willem.
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Nee, zie citaat uit eerste posting. Citaat:
Jazeker, de Ka-7 heeft prima kunnen hellingvliegen. Af en toe werd de wind wat minder en moesten ze flink melken om boven te blijven, maar er is goed gevlogen. Het was leuk om weer even bij te kletsen.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Vandaag heb ik met Adri (mijn privé constructeur/tekenaar/plotter/frezer) de romp geplot. Adri hangt die ergens op om er zo beter op te kunnen 'broeden'. Hij heeft een aantal fouten in de tekening ontdekt en wil zo beter kunnen kijken of alles klopt. Ik vrees dat de plotter inmiddels hoofdpijn heeft, hij deed er in ieder geval redelijk lang over. De ribben worden door iemand anders helemaal bewerkt. In de vorige post gaf ik aan een nogal vreemd ontwerp gezien te hebben, dat bleek een klein experiment. Hoeveel verschillende profielen kun je in 1 vleugel stoppen.... Vandaag al wel een heel behoorlijk ontwerp gezien. Ook hier wordt op gebroed. En zo 'borrelt' alles lekker verder.
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Goevier? Goed bezig, zeg! Modelbouw van de bovenste plank! Ik hou me wel aanbevolen voor een versie die op een spanwijdte van plm. 4 - 4,5 m. uitkomt! (Kan de file ooit kopen? Zoals elders vermeld, heb plm. 120 starts op diverse KA-7's (mn. de PH-305 van de GSA). Ooit kwam ik in het centrum van Groningen een clublid / goede vriend tegen, ik was toen net lid geworden, die haalde de hoofdbout uit z'n zak en zei vrolijk: "Kijk, die is nog heel!" Had de voorzitter onze enige tweezitter gekraakt . . . Citaat:
Daar was zo'n instructeur dan weer niet blij mee . . . ![]() Heb me regelmatig een breuk getild aan de wortel, bij het (de-)monteren. ![]() Waarom ze mij altijd vroegen . . . ![]() Als je nog inspiratie / tips voor de bouw nodig hebt: M. Ohlwein' s Oldtimer Segler Tovenaar . . . En geabonneerd. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. Laatst gewijzigd door jan brilman; 24 december 2008 om 23:41 | |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Tjonge, die meneer Ohlwein is inderdaad een kunstenaar zeg! Ik verwacht dit niveau niet eens te benaderen bij mijn eerste 'schaal'project. Als het goed herkenbaar is als Ka-7 ben ik blij. Ik heb nog een paar kleine projecten af te maken, en dan gaat de bouw van deze jongen beginnen. Ik hoop binnen een maand oid.
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
Op de jaarlijkse oliebollenbouwavond is een depron chuck gebouwd. Daarmee werd aan het eind een wedstrijdje bekertjes-omvliegen gedaan. Aangezien mijn chuck (als enige) met rc was uitgerust had ik een onevenredig voordeel en ik heb dan ook ruim gewonnen. De hoofdprijs bleek een bijna klare romp en staart te zijn van een Austria Elefant. Een zeer apart 1:6 schaalmodel van een kist uit 1931 (één van gebouwd). De kwaliteit is super, dit is echt mooi gebouwd. Hiervoor hoeven alleen nog maar vleugels (met een span van 5 meter!! idioot slank) te worden gemaakt. Dat gaan we dus eerst maar doen. De Ka-7 moet dus nog wat langer wachten. Maar hij gaat er komen!
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Ja hallo zeg..... dit is een bouwverslag van een Ka-7. Het enige wat ik lees is smoesjes om er niet aan te hoeven werken Gefeliciteerd met je olifantje, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden. Heb je een plaatje van het kant-en-klare model?
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Ja Arjan, je hebt helemaal gelijk. Ik stond echt op het punt om te beginnen, maar hier had ik even totaal niet op gerekend (en mijn vrouw ook niet ). Dit is toch ook wel een heel gaaf project en krijgt nu voorrang omdat dit sneller klaar kan zijn.De echte Elefant: ![]() Het model (ik heb mijn vrouw maar verteld dat dit een heeeeel klein mannetje is):
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Succes! Ik heb persoonlijk minder met deze olifant dan met de Ka7 (wel niet in leren vliegen, maar dat was naast de Rhönlerche de nieuwe tweezitter van de GoZC toen ik daar vloog in 1960) maar het is wel een prachtig bizar toestel.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
aha dat was dus het 5 meter project... ik heb persoonlijk niet superveel met oude kisten maar ik moet toch toegeven dat ik deze wel ZEER appart vind
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Ka-7 (daar is dit draadje tenslotte van) weet ik niet exact, volgens mij iets van 27-29. Elefant: geen idee. Er is er maar één van gebouwd die niet meer dan enkele vluchten gemaakt heeft, dus waarschijnlijk zijn daar geen gegevens van. Gezien de slankheid en de redelijk aerodynamische romp (voor die tijd zeker) verwacht ik geen baksteenprestaties.
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Ik beoelde inderdaad de Elefant, ja. Daar is niet veel over te vinden . . . Paar dingetjes: Scalepilots.com - Top-Projekte / Main Projects Zoeken naar Austria: 4shared - free file sharing and storage - share folder - My 4shared Wat is een .rar file? Schlepplager Interlaken 2006 - RC-Network.de Medienportal Mooi project! jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |