![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2005 Locatie: Duiven Leeftijd: 70
|
Hoi medemodelbouwer, met belangstelling lees ik dat je een Ka7 aan het bouwen ben. Ik ben er juist mee klaar en hij moet nu ingevlogen worden. Wel groot geworden. 6m. spw. en een gewicht van 18.6 kg , waarvan 4.6 aan balanceer lood!!De rest is houtbouw. Veel werk had ik aan het maken van de cockpitkap(mal) en het vinden van iemand die zo groot kan vacumeren.Die heb ik uiteindelijk in belgië gevonden. Uit het oogpunt van vervoer heb ik de vleugels gedeeld en het kielvlak afneembaar gemaakt. De cockpit ga ik pas uitbouwen als hij goed is ingevlogen.De kap is al wel gedeeld en functioneel te openen. Het kleurenschema heb ik overgenomen van de PH-314 die thuis is in Venlo. Ik had wel een foto bij willen voegen maar ik weet niet hoe dat moet in dit forum. Mocht je verder iets willen weten kun je me mailen onder jbt.hendriksen@hetnet.nl
__________________ BIG IS BEAUTIFUL (en vooral stabiel) Laatst gewijzigd door jbt.hendriksen; 1 februari 2009 om 16:19 |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Nou ja, voor jou te laat, maar voor Fotor niet - voor tegen de tijd dat-ie uitgeolifant is...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Bart, zou leuk geweest zijn als er sprake was van een enkelvoudige kromming. Met de achterkap kom je daar wel mee weg, de voorkap is zeker wel dubbel gekromd. Ik heb begrepen dat Hobby-in in Waalwijk kappen kan dieptrekken tegen redelijke kosten. Dat gaan we tegen die tijd eens uitzoeken. Ik heb wat foto's gezien van de Ka-7 van meneer Hendriksen, prachtige kist. Ik hoop hem eens op een BIGGS meeting tegen te komen.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik voelde me zo zeker van m'n zaak, dus maar eens wat Ka7's gegoogled... inderdaad, je hebt gelijk. Ik was kennelijk in de war met de kap van de Rhönlerche, de andere tweezitter bij de Gooische destijds (waar ik veel meer in heb gezeten).
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2005 Locatie: Duiven Leeftijd: 70
| Citaat: Ik heb gisteren mijn nieuwe KA 7 ingevlogen. Ik heb mij daarbij omhoog laten slepen door een coll. modelvlieger op ons thuisveld Deelen. De Ka 7 vliegt uitstekend en stabiel hoewel ik vol up getrimd moets vliegen en daar wil ik iets over vragen. Ik kan op mijn tekening ( 100% vergroting van een Engels model) niets vinden over de instelhoek van het stabilo. Ik denk zelf dat die groter kan dan nu en dat ik tengevolge daarvan dan lood uit kan nemen. (er zit nu 4.5 kg lood in op een totaal gewicht van 18.6 kg) Misschien kun jij mij verder helpen. ik ben bereikbaar onder mail: jbt.hendriksen@hetnet.nl Bij voorbaat dank.
__________________ BIG IS BEAUTIFUL (en vooral stabiel) |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Raymond, wordt het niet eens tijd hier weer mee verder te gaan...?
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Nee. Het is verre van zeker dat de Ka-7 gebouwd gaat worden. Komende winter wil ik wel iets gaan bouwen, maar ik heb meerdere opties open staan. Deze Ka-7 of een ASK-13 (2 opties: kleine 3 meter of 1:4 4 meter). Ik weet het nog niet. Eerst de Fauvel en de Baby doen.
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 juni 2006 Locatie: Kortrijk[BE] Leeftijd: 23
| Citaat:
Zal ik toch maar eens tijd moeten maken om hem zelf te tekenen
__________________ Groeten Olivier | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Ik dacht niet dat dit project nog doorgang zou gaan vinden (ik dacht eigenlijk meer richting een ASK-13 de laatste tijd), maar door een linkje ergens hier op dit forum kwam ik ineens deze kit tegen. Een Ka-7 1:4, spanwijdte 4 meter, helemaal houtbouw. Ziet er allemaal prachtig uit. Makkelijk te motoriseren (ik heb niet altijd een sleper of helling bij de hand), en met een bijgevoegd GFK neuskapje zie je alleen nog een klein stukje motoras als je de prop verwijdert. Je kan hem dus met (lelijke maar o-zo-makkelijke) motor vliegen of schaal aan de sleep of de helling. Dat maakt de inzetbaarheid ineens een stuk groter dan een pure zwever van deze schaal. Ik vind hem om meerdere redenen gaaf - helemaal houtbouw, ook met 'staalbuis' romp van hout - schaal remkleppen - 1:4 heb ik nog niet eerder gebouwd, 1:5,nogwat is totnutoe de grootste schaal - multi-inzetbaar door mogelijkheid wel/geen motor - en natuurlijk nog steeds omdat ik mede-eigenaar van de PH-271 ben geweest Kent iemand deze toko toevallig? Ervaringen? Ik kan op het web weinig vinden. Filmpje is niet bijzonder, maar toch wel leuk om te zien Wat denken jullie? Doen of niet doen?
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 46
|
Ken ze niet, enige wat mij opvalt is de stevige prijs voor een CNC kit. Daar kun je heul veul hout en een tekening voor kopen. Persoonlijk zou ik voor een tekening gaan en iemand de ribben laten frezen. En die ken jij wel . . . Waarmee weer bewezen is dat modelbouwers vaak eigenwijs zijn. Groet, Jacob Bos |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Jacob, de kit is inderdaad niet de goedkoopste. Maar ik ken niet direct een tekening van een mooi Ka-7 of ASK-13 model in deze maat. Het extra werk met uittekenen en zo zou me niet zo uitmaken, dat is ook een leuk deel van het proces. Een wat hogere prijs vind ik persoonlijk niet heel erg, als het dan maar wel een nette kit is. Dat lijkt het te zijn. Complete kap (en volgens mij bevestigingsmateriaal daarvoor) zit erbij, GFK neusje, mooie armpjes voor de remkleppen, vleugelvergrendeling, wiel. Misschien kan je het zelf goedkoper doen, maar de maker van deze kit wil er uiteraard ook iets aan verdienen. Ik ben gewoon erg weg van de manier waarop dit model in elkaar zit, met de kloppende remkleppen, de mooi weggewerkte motor, de kap die schaal open gaat.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |