![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 21
|
Een lange tijd geleden al met dit project begonnen maar is door omstandigheden in de kelder beland. Vandaag toch maar weer eens opgepakt omdat het me blijft aanspreken. Doel is een volledige extra te bouwen geheel van depron. Dan heb ik het over een extra met volle romp en geprofilleerde vleugels dus geen shockflyer. Lengte: 1000mm spanweidte: 1100mm Gewicht: +- 700gram Ik ben op dit idee en enhousiast geworden door deze twee filmpjes: YouTube - extra 300 v 2.0 depron YouTube - extra 300 depron De schaal afmetingen heb ik afgeleid van deze 3d view ![]() De romp is inmiddels al behoorlijk gevorderd. De staartdelen zijn ook al klaar. Ik ga v/d week eens even kijken hoe ik de vleugels wil aanpakken. De manier als op het volgende filmpje spreekt mij erg aan alleen heb ik geen symetrische vleugel. YouTube - parallele Tragflächen aus Depron Teil I Wat ik ook zou kunnen doen is vleugel kernen snijden van schuim, en er dan een laag 3mm depron overheen plakken als huid. De setup ben ik nog niet helemaal uit, heb momenteel alleen nog 4 9grams servo's en ontvangertje motor en regelaar worden van UH. Zowiso moet hij wel genoeg vermogen hebben om recht omhoog te kunnen stijgen en evt prophangen:P. Tot hier ben ik tot nu toe gekomen. En een vaag schetsje ![]() ![]()
__________________ Keep flying |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Ja dat hoop ik ook Het stuk voor de cockpit heb ik net al gedaan en dat is goed gelukt met 3mm.
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hoi, schuren hoeft niet, Depron is goed te buigen i.c.m. wat warmte (fohn oid). Kijk maar eens naar dit filmpje. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Bedankt menno, dat zijn leerzame filmjes van die man! Het is trouwens gelukt hoor met 3mm , had hem eerst in vorm gestreken langs een bezemsteel dat werkt echt!:P
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hoi, graag gedaan hoor Ik heb nog wel meer leerzame linkjes voor je op het gebied van het bouwen met en bewerken van Depron. Kijk maar even hier. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
En lukte het?? Menno die 2e link van je is ook leerzaam maar daar wist ik t meeste wel van. Heb wel eens meer gewerkt met depron heb namelijk deze f18 ook gebouwd.
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hoi, wow, je jet ziet er heel mooi uit hoor Grtz, Menno
| | |
| | #10 (permalink) |
|
bedankt Ook de overgang bij het richtingsroer is nog niet helemaal mooi hier ga ik nog aan werken.
| | |
| | #14 (permalink) |
|
De bouwplannen er van staan op internet. www.parkjets.com Free Jet Plans - F-18 Hornet JetSet44 Design Het is idd dezelfde als die van Steve Shumate maar t is geen bouwdoos hoor. Opzich is het geen moeilijk vliegtuig om te bouwen en vliegt leuk, maar niet snel zoals een impeller. Hij is vooral mooi vanwege het kleuren schema. Als je nog meer vragen over de f18 hebt pb me dan maar Nu weer ![]() Ik heb trouwens het kleuren schema ook al gekozen. Jaah ben er vroeg bij
__________________ Keep flying Laatst gewijzigd door mattiejplane; 1 februari 2009 om 20:10 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |