![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Ik kon niet slapen dus ben maar een uurtje gaan bouwen. Maar wat een slecht hout zeg. Echt weer zo'n USA balsa kitje Het lijkt wel beton. Ik denk dat ik het rompje zo als honkbalknuppel kan gebruiken Maar goed het hoeft geen schoonheid te worden als ik er maar lekker mee kan raggen. Morgen helemaal goed schuren alle hoeken even rond maken. Mooi neusje er in dan lijkt het al weer wat. Dan kan ik heb 1 keer dun in de epoxy smeren laten drogen. Dan 2 lagen 25 grams mat er over. Trouwens wel lekker zo'n Engelse bouwbeschrijving kan ik gelijk weggooien. Laatst gewijzigd door Bertus; 22 mei 2009 om 00:38 |
| |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
|
Bij mij komt er een v staart op. Maar om een vage manier vandaag mijn bestelling ontvangen maar zonder Talon. hoewel het wel op de bon staat. vanmiddag maar even bellen. Posted via Mobile Device |
| |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2003 Locatie: Rijnsburg Leeftijd: 35
|
Hoi Bertus, Kan je misschien op net zo'n duidelijke maniers als jouw folie verslag uitleggen hoe je het glas aanbrengt? Ik heb de bouwdoos ook binnen en hoop van de week te kunnen beginnen aan mijn Talon. Ik heb nog niet eerder een hele romp in de glasmat gezet maar met deze romp constructie lijkt het mij geen overbodige luxe. Groeten Justus
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! |
| |
| | #20 (permalink) |
|
Hey Rymon dar is balen. Hopelijk komt het snel goed. Enne Justus ik wil graag een verslag maken. Maarre het is voor mij ook de eerste keer dat ik een romp doe Ik ga dus meer voor stevigheid als voor het mooi, denk ik |
| |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
|
hij stond nog bij hobbyin, hij was hem er vergeten bij te doen, en vroeg zich al af waarom hij daar stond
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 31 2.3m 3W 70 Cap 232 2m zenoah 62 |
| |
| | #23 (permalink) |
|
Ik ben nu aan de vleugel begonnen. Maar wat een waardeloos hout erg zwaar slecht van maat. De ribben lijken wel van eiken zo zwaar zijn ze. De lijsten zijn ook nog krom. Ik heb al een paar keer overwogen om hem weg te gooien. Maar ik het kader van bezigheidstherapie nog maar even vol houden. |
| |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2002 Locatie: Oegstgeest Leeftijd: 25
|
Het hout is echt waardeloos! En de ribben zijn niet netjes gestanst! Maar toch valt er best een leuk vliegtuigje uit de bouwdoos te halen We zou ik alle latjes voor de achterlijst, indekking en het stabilo weggooien en daar zelf iets voor opmaat snijden. De meeste latjes zijn te zacht of super hard waardoor alles krom wil trekken tijdens het bespannen. Ik heb mijn rompje overigens alleen met G4 behandeld. Deze is best stevig maar zal niet tegen harde klappen kunnen denk ik
__________________ Fly Low ! Fly Fast ! Turn Left ! |
| |
| | #25 (permalink) |
|
Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft dus Toch wil ik (eigenwijs als ik ben) alleen het hout gebruiken wat er in de bouwdoos zit. En wel om een hele simpele reden. Ik heb zo'n beetje alles verkocht wat ik had een poosje geleden. En alle hout wat ik nog had heb ik opgeruimd ik heb dus hier nog geen spinter balsa meer. En om daar nu weer voor naar de winkel te gaan daar heb ik geen zin in. En ik kocht hem omdat hij zo goedkoop was, ik wil hem geen cent duurder maken. Eigenwijs he? Maar ik heb toch ondertussen 1 helft klaar. De voorlijst was trouwens ook nog te smal maar door hier en daar wat te knoeien (beplanking iets dunner schuren) is het toch een mooi helftje geworden en spat recht. Nu aan een autotje van mijn neef aan de gang waar ik de balle verstand niet van heb ![]() Arme auto Laatst gewijzigd door Bertus; 22 mei 2009 om 00:38 |
| |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2009 Locatie: Bleskensgraaf Leeftijd: 40
|
Maaarrr die autootjes kunnen ook vliegen hoor? He Bert, wat dag je ? Ik zal voor Rob de problemen er alvast uithalen? Volgende week gaat die van mij op de plank. Kunnen we lekker samen invliegen. Of heb je um al af voor volgende week op de Sluftervalei. Had je me mailtje nog gehad? Succes Rob Laatst gewijzigd door Robbied; 19 februari 2009 om 20:29 |
| |
| | #27 (permalink) |
|
Hey Rob ik heb je al mailtjes gestuurd maar die krijg ik weer terug. Ondertussen is de auto weer klaar. Maar verder bouwen doe ik morgen weer. Enne vliegen voor de jouwe gaat niet gebeuren. Jij moet de servo's bestellen voor me, ik heb nie zo'n card Laatst gewijzigd door Bertus; 20 februari 2009 om 00:47 |
| |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2003 Locatie: Rijnsburg Leeftijd: 35
|
Welke aanpassingen heb je aan de romp gedaan voor het aansturen van de 'normale' roeren? Ik ben absoluut geen grammenjager maar de bijgeleverde hoogteroeraansturing vind ik zelfs aan de zware kant Groeten Justus
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! |
| |
| | #29 (permalink) |
|
Ik heb nu nog geen aanpassinggen gedaan. Verder hoeft hij van mij niet te licht te worden. Want dan kan ik beter het hele kitje weggooien, zulk zwaar balsa heb ik nog nooit gehad. Maar inderdaad dat koperwerk is wel een beetje heel erg. Ik wil gewoon een vast stabilo maken met roeren. Ik dacht hetzelfde te maken als bij mijn mini excel. Wel wordt het stabilo vastgelijmd, dat is bij de mini excel demontabel. Laatst gewijzigd door Bertus; 22 mei 2009 om 00:39 |
| |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Vleugel was wel aaridg van kwaliteit maar rompje was super bros en slecht balsa, dat is ook de mainreason geweest dat ik destijds ben gestopt met bouwen. Zag het niet meer zitten. Pasvorm was slecht van de romp en het is al zo een lekker design om uit te lijnen. Goed ik ga jouw ervaringen volgen misschien pak ik de draad dan wel weer op. Zal mijn vleugeltje even wegen. Is RtC dus dan weet je wat hij weegt zonder folie. Ik heb er nog geen glasvezel om zitten bij de samenvoeging.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |