![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
NEE!!! Altijd eerst de onderkant! Zoals je kunt zien op de bouwfoto's van de vorige. Dit was alleen voor de foto. Maar hij is wel af, heeft gister gevlogen. was nog redelijk doorwerken om hem voor 6en af te hebben. En met een klein beetje hulp van robin (heeft de motor gerepareerd, diode gesoldeerd en met een stift de lijnen op de verticale romp gedaan. Vanwege al die haast geen foto's genomen, maar die maak ik straks wel. Ziet er nog bijna net zo uit als toe hij af was, maar 1 crash gehad, waarbij 1 landigspootje brak. 1e keer dat mij dat met 2mm koolstof gebeurt. Over de vliegeigenschappen, in 1e instantie had ik niet direct het idee dat hij beter was dan de vorige. Maar mijn mening werd steeds positiever, en ik zie er zeker potentie in. Toch was 1 doel de kwartrol-snelheid verhogen (of iig gelijkhouden, maar met minder gewicht) en dat lijkt toch iets trager te zijn geworden. Eens kijken hoe ik dat oplos.
__________________ - Laatst gewijzigd door nando; 31 januari 2010 om 13:31 |
| | |
| | #78 (permalink) |
|
Hier de enige foto die tijdens de bouw is gemaakt (had haast). De aileronservo is stuk, hij zit er nu los in, vandaar dat de ailerons wat naar beneden staan. Onderkant. lekker simpel gehouden, die rode dingen zie je echt bewegen als ik met de ailerons aan het zwaaien ben, best geinig.
__________________ - |
| | |
| | #79 (permalink) |
|
Vandaag weer behoorlijk wat (vrij) gevlogen met de 2 AM-Clik's. Die oude word er steeds lelijker op....maar wat vliegt die lekker zeg! Voor het voor de lol vliegen is die gewoon zoveel leuker dan de nieuwe. Die kan minder snel rollen, minder snel kwart-rollen, en veel minder snappen enz. Daarnaast vind ik een constante rolsnelheid vliegen met de nieuwe veel lastiger in een rollende cirkel met 1 rol (of andere geïntegreerde figuren). Maar na de hele dag te hebben gevlogen, ook 1 keer met de nieuwe voor het eerst de AM gevlogen, dat deed hij dan toch wel weer erg goed... En dat was uiteindelijk het doel voor de kist. En ondertussen ziet de oude er ook niet meer uit. De nieuwe heeft ook wel iets schade, maar dat valt niet op als hij gewoon op z'n pootjes staat of aan het vliegen is. Kwartrollen gaan net snel genoeg voor de AM, maar het zo gewoon veel mooier en makkelijker zijn als dat allemaal net wat sneller zou gaan. Morgen bestel ik bij ruud (Rplanes.nl) een 'JR 188' (de 318 op z'n site) Die is sterker sneller en preciezer. Dat zal vast een hoop uitmaken, een snellere rolservo doet gewoon heel veel voor zoon kist.
__________________ - |
| | |
| | #80 (permalink) |
|
De servo is onderweg naar me toe Kan ik hem zelfs nog even invliegen (wat een luxe :P) Gister schaduw gemaakt op de Clik, komen nog foto's van. Gedaan met een 6B potlood. Daarmee kun je mooi op het depron tekenen en het er met een goede gum weer af halen.
__________________ - |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Zo, de servo zit erin. Nog ff via een kabel, solderen komt morgen. Aantal foto's gemaakt van de weegschaal met verschillende dingen erop, komt ook later. Hij weegt 6,2g wat ongeveer evenveel is als een hxt500. Formaat is ongeveer gelijk, een hxt500 is ~1mm hoger en langer en ongeveer een half dikker. Het ziet er allemaal net ff wat mooier uit, printje zit netjes vast, schroefjes in het huis. Alles past ff niet iets beter. Maar opzich is hij het zelfde opgebouwd. Er zitten een hoop hevels bij, 4 in totaal. lekkere grote, alleen moest ik een hebben met een hoek, dus ik probeerde de hevel van de hxt die ik had vergroot en een hoek had gegeven, en die past Ze zijn lekker snel zo op het oog, iets sneller dan de vorige. Vooral een veel hogere resolutie, lekker precies trimmen en heel soepel. Volgens mij echt krachtiger, hij lijkt de sfs beter tegen de vleugel aan te duwen. En stiller. Alleen positief dus, nu nog het vliegen. Morgen ff kort buiten tig 4-punts rollen vliegen om te kijken hoe hij reageert. (hopen op weinig wind)
__________________ - |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |