![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2005 Locatie: mijnsheerenland Leeftijd: 20
|
leuk te horen dat nog iemand het gaat proberen! ik ben helaas nog steeds niet verder als de vleugel. loop daar een beetje op vast ben bang dat het niet stevig genoeg is.. aangezien we op school op het moment met aerodynamica bezig zijn met vleugel profielen grenslagen en effectieve profiel vormen enzovoorts zie ik het misschien binnenkort zien om hem af te bouwen. heb je ook al enig na gedacht over setup en manier van bouwen? Greets Rowan,
__________________ bezig met 4e jaar opleiding tot vliegtuigonderhouds technicus! en dit is een jaar stage bij de TD van Transavia! |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
ja de manier van bouen, ik weet niet of het slim is maar ik ben gewoon begonnen ik maak namenlijk eerst een 3D skelett ik heb eerst het top vlagk en heet Frondvlak uitgesneden en die zijn dan gelijk de staart en het hoogteroer. ![]() die heb ik net vanmorgen die strepen eropgeverfd. morgen nog maar een x eroverheen. ![]() ik had nog ouwde tekeningen vqan de right vlakken , de doorsneden laat ik maar zeggen. die deel ik in vieren en die blak ik er dan tussen daar maak ik dan eerst van papier de maten en later van depron de bespanning laakmaarzegge omheen. de vleugels ga ik denk ik het zelfde maken als Rowan alleen niet van balkjes aan ge bovenkant. ik ga proberen met een groot stuk Depron erover heen te doen. de setup weet ik nog niet maar daar moet ik maar eens wat werk van gaan maken. ik schat het bruto gewicht op zon 300 gram maar weet egt niet exact. ik weet de vleugel opp van het egte toestel dus dat kan ik zo berekenen. gr Jan Willem
__________________ Rietjes Master Pilatus pc-9, F-16 J-066, Mack Granite met accu boor motor | |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
heeej ik heb hier tot mijn grote vreugde een papaercraft van een pc-7 gevonden. daar staan wat vleugeldoorsneden bij en zoo heel handg vind ik zelf. hij is 1/48 dus iets vergroten maar dat is geen probleem. Google Afbeeldingen resultaat voor http://thaipaperwork.freehostia.com/wp-content/uploads/2009/03/07.jpg greets Jan Willem
__________________ Rietjes Master Pilatus pc-9, F-16 J-066, Mack Granite met accu boor motor | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Ga je de romp verder opbouwen vanuit een "shocky'' basis? verder ziet het er mooi uit! enige speciale rede voor bouw pc-7 of vind je het gewoon leuk kistje? Greets Rowan, P.s. Misschien slim om voortaan even de post door te lezen voor je hem plaatst zo kunnen typfouten nog makkelijk verbeterd worden en dat leest wat makkelijker voor de forumleden
__________________ bezig met 4e jaar opleiding tot vliegtuigonderhouds technicus! en dit is een jaar stage bij de TD van Transavia! |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
sorry het spijt mij. ik typ snel maar niet zo goed. nou. ik houd heel erg van de luchtmacht en als ik niet dislexisch was was ik zeker naar de EMVO gegaan(a) ik wil ook nog een x een F-16 gaan maken in de nederlandse kleuren. ik vind trouwes de Blok 52 ook super mooi en daar zou ik nog wel een keer tekeningen voor gaan aanpassen (ik hoop dat je hem kent=> http://www.freewebs.com/gfile/Greek%20%20Military%20airforce%20F-16D%20Block52+.jpg zo een van griekenland stond ook op de opendag van de luchtmacht. Isrel heeft ze ook.) ja zoiets ja. dat is de basis maar dan doe ik ook nog een derde demensie ribben. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. daarna ga ik ook nog wel helemaal een "kap" eromheen maken want anders vind ik het egt lelijk. ik weet totaal niet of het slim is hoor en als jij al wat langer ervaring hebt met vliegen... hoe ga jij de romp maken dan? ik wou ook nog even vragen: ik kan nergens balsa vinden hier in de buurt maar ik heb wel 3mm triplex. als ik daar de ligger voor de vleugels van zaag, zou dat te zwaar zijn? gr Jan Willem
__________________ Rietjes Master Pilatus pc-9, F-16 J-066, Mack Granite met accu boor motor Laatst gewijzigd door dordrechter spagettilord; 8 juli 2009 om 19:41 | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Let goed op dat een pc-7 geen leuk lief klein cessna'tje is. Vleugel moet sterk zijn in het geval je wat figuren wil kunnen vliegen. ik weet niet of je al enige vlieg ervaring heb maar anders weet je zelf ook dat zwaarder=sneller geld.. verder is de beste manier om te ontdekken gewoon uitproberen ( of de theorie proberen te begrijpen ). Je kan bijvoorbeeld proberen door 2 vleugels te maken en dan een die sterker is als de andere. En over die f-16 block... ik vind het een walgelijk ding Greets Rowan, ( die op het moment heel stiekem bouwd aan een p-51D en de pc-7 nog even laat liggen)
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |