![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #138 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
blabla, ondertussen vanavond wel dit gedaan: ![]() Was oorspronkelijk niet de planning maar ik vind het leuk om dit eens te proberen. De andere vleugelhelft is overigens ook gedaan. Morgen de onderkant.
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #140 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
Tijd voor een nieuwe update. het toestel is inmiddels een stukje verder gevorderd en staat grotendeels in de lak. Een clubgenoot heeft een mooie piloot voor me gemaakt. Hij heet Kees. ![]() Gisteren heb ik Kees wat instrumenten gegeven om naar te kijken. ![]() Binnenkort krijgt hij ook nog een stoel en een stuurknuppel.
|
| | |
| | #142 (permalink) |
|
vorige week heb ik de donkere plekken op de onderkant van de vleugel een laagje verf gegeven, ging al best goed. Volgende stap voor de vleugel is het inbouwen van de roeren en de servo's. Daarna de afdekplaatjes erin lijmen en evt plamuren zodat de gehele onderkant in 1x geverfd kan worden.
|
| | |
| | #143 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2007 Locatie: Oostvoorne Leeftijd: 28
|
Hey leuk dat je weer verder bent gegaan , ik was toevallig vorige week je draadje aan hetdoorlezen omdat ik er ook over aan het denken ben een corby te gaan bouwen, echt een super leuk toestel. Maar eerst mijn piper cub afmaken ( eigen ontwerp met de setup van mijn helaas gecrashte seabee ) . Ga zo door met de corby !! |
| | |
| | #145 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2011 Locatie: Veenendaal Leeftijd: 24
|
Mooi model jongens, Ik heb deze Corby nu ook een paar weken, mijn voortgang is, de romp is bijna volledig gebouwd evenals de vleugels, Maar ik snap niet welke bekleding het vliegtuig heeft. ik heb wel is gehoord van Oracover en andere folie, en grams, is er iemand die weet hoeveel en wat voor soorten er op het balsa moeten? verder wil ik natuurlijk ook een lange vliegtijd kan iemand mij een Motor aanbevelen, die nu op de markt is? Martin |
| | |
| | #146 (permalink) |
|
Martin, Prima keuze gaat je veel vlieg plezier opleveren. Bekleding is een lastig onderwerp want er is zoveel mogelijk. 1) Je kunt met Glasdoek en PU werken maar dat wordt dan een afwerking met verf. 2)Solartex of Oratex een geweven krimpfolie maar ook dat vraagt meestal om een lak laagje. 3)En tot slot Oracover dat een plastic soort krimpfolie is dat je met bijvoorbeeld strijkbout kunt opbrengen. Zal even kijken voor een motortje op 4S van lipo 3300ma dat gemakkelijk 10 -15 min vliegduur geeft. Nog een verzoekje kun je iets vertellen over je bouwervaring dan kunnen we daar op aansluiten met de uitleg over hoe je moet handelen. Weer een Corby erbij Ton | |
| | |
| | #147 (permalink) |
|
Hoi alvast bedankt dat je me wilt helpen Ton, ik heb geen bouwervaring, maar heb al wel veel rond gespeurd, zoals eerdere corby's hier op dit forum. Dat Oracover lijkt me wel wat omdat het ook duurzaam is, maar Daar hoeft dan verder niets meer omheen? Onderdelen bestel ik soms bij Hobbyking omdat deze niet al te duur zijn. dus ik hoop daar de motor en accu in ieder geval te bestellen. omdat ik de romp verder niet kan afbouwen, moet eerst de servo's en alle andere elektronica ingebouwd worden. vandaar dat ik met deze vraag begon. Martin |
| | |
| | #148 (permalink) |
|
Martin, Geen ervaring zo dat is dan toch een hele klus om aan te pakken en zeker ook dapper , eerlijk gezegd zou ik graag wat plaatjes willen zien niet alleen uit nieuwgierigheid, maar ook om te helpen en uit voorzorg en om je misschien nog wat aanwijzingen te kunnen geven waar op te letten bij de bouwOracover is een prima en ook wel een eenvoudige afwerking in verhouding tot een afwerking met verven. want dat is zeker meer werk waar ook meer fout in zou kunnen gaan. Oracover is een gekleurd soort van plastic achtig materiaal dat door te verwarmen gaat krimpen en kleven , vraagt wat oefenen maar denk dat je met 4 meter een heel eind kunt komen op de Corby en dan kun je nog wat oefenen en weer verwijderen voor een tweede poging mocht het fout gaan. Even over de motor heb je nog bepaalde gedachten over de accu bijv 3 of 4 cellen Lipo. Ton | |
| | |
| | #149 (permalink) |
|
Martin , Kijk hier even voor het werken met Oracover prima linkje om even door te kijken ; Oracover handleiding Klink ook even op de volgende link voor youtube zie je recht ook nog veel meer vdo's voor bekleden zeker leuk en vooral handig om even te bekijken. Balsa wing covering video - YouTube Ton | |
| | |
| | #150 (permalink) |
|
Dag, Ton Met deze informatie kan ik weer even verder, ik heb ergens gelezen, dat je met 4 cellen een langere vliegduur kunt halen, vandaar dat ik voor zo'n 4 cellen zou willen gaan. 'Foto's volgen nog, misschien vandaag anders morgen. Martin |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |