![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
In de zomervakantie weinig opgeschoten. Inmiddels weer actief. Afgelopen week begonnen met indekken van het turtle deck, dit hoop ik vandaag of morgen af te hebben. De ronding is hier en daar best sterk, dus laat ik de lijm lang drogen en dan gaat het bouwen niet heel snel. Om die reden de Porter maar op de andere bouwplank gezet en dat gaat ook weer lekker! Binnenkort dus weer updates!
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
zo, de kont is ingedekt: ![]() ik ben inmiddels ook begonnen met schuren ervan. Nu de neus nog indekken en dan alles schuren en plamuren. daarna indekken, ben benieuwd hoe me dat afgaat.
|
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat: Voor glimmende pijpjes moet je van een spuitbusje LRP Real Chrome nemen. Dit een verf voor op lexaan die op een glad oppervlak echt een spiegelend effect heeft. Ik heb er ooit wel eens een auto-body mee gespoten.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
@Sleurhutje (Jeroen toch?): bedankt voor de tip. Inmiddels is het neusje ingedekt. Het viel me eigenlijk best tegen om dat te doen. Veel strookjes en veel pielwerk om het zoveel mogelijk gevuld te krijgen. het resultaat is ook niet geweldig sterk... gelukkig gaat dat beter worden met een glasmatje erover. ![]() Zojuist heb ik de neus geplamuurd met Alabastine Easy Supervuller. Na het plamuren las ik op de verpakking dat hij alleen overgeschilderd mag worden met watergedragen verven. ga ik problemen krijgen met PS100?
|
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Ik weet wel dat alles wat piepschuim aanvreet ook die balsa plamuur opvreet. Glasmat dekt het mooi af en dan is het geen probleem meer.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
De Corby is op de goede weg. De romp staat in de derde plamuurlaag. Het moet nog wel een vierde keer, maar ik denk dat het dan genoeg is. Het accukapje heb ik al proefstuk gebruikt om te glassen. Vanavond eerst met porienvuller gedaan (1x) en een uurtje later maar een begonnen met glasmat en een laagje PS100. De vorm is redelijk lastig om te glassen, maar het is me prima bevallen! Volgens mij gaat het wel wat worden zo! binnenkort foto's. Morgen hoop ik naar Hobby-in te gaan. Dan neem ik gelijk een 1:4 cockpitinstrumentarium mee als ze dat nog hebben.
|
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Kijk hier wordt vooruitgang geboekt Als je nog een piloot zoekt heb de RBC powerboat piloot erin geknutseld zie linkje. RBCkits Online Shop - 1/4 scale pilot Morgen een plaatje heb nog een leuk dingetje dat ook voor jouw Corby iets is en gemakkelijk te maken is Ton | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ton, ik heb een complete piloot nodig voor in de Corby... Maar die vind ik voorlopig even te duur dus gaat hij even zonder piloot of met knuffelbeer vliegen. Vandaag de cockpitinstrumenten gehaald. Kunnen jullie helpen met achterhalen welke meters er in dit dashboard zitten? ![]() van het middenvlak heb ik alleen de fijne altimeter (linksboven) en het magnetisch kompas (midden boven). Wat is de rest?
|
| | |
| | #42 (permalink) |
|
ik ben zo blij met mn cockpitje dat ik toch snel een foto heb gemaakt: ![]() Dit zijn de eerste instrumentjes, ongeveer op de plaats waar ze moeten komen als de cockpit verder afgewerkt is. Rest nog steeds de vraag: kunnen jullie van de foto uit de vorige post afleiden welke instrumenten waar zitten?
|
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Heb je geen duidelijkere foto? Ik haal er dit uit: Bovenop het instrumenten paneel staat het kompas, De kleine klok in het midden is de slipindicator/bochtenaanwijzer, De grote klok links daarvan de hoogtemeter, Dan wordt het lastiger Daaronder de Vertical Speed Indicator?! Rechtsboven is denk ik de toerenteller, Daaronder lijkt een meter te zitten met 4 quadranten met elk een eigen aanwijzing? (oliedruk, olie temp, brandstof druk etc.). In het midden de kleine lijkt net zoiets maar dan met 2 aanwijzers, die zie je wel eens als koptemperatuur en uitlaattemp.) En geheel rechts een Voltmeter?
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
@Berto: bedankt! Jij ziet heel wat vaker dan ik dit soort instrumenten en zal ze sneller herkennen. Ik probeer ervan te maken wat ik kan. En anders zet ik er wel wat anders in wat er leuk uitziet, t blijft funschaal! @Ton: leuk, dat achterwieltje. Bij mij komt het door RBC meegeleverde achterwiel er gewoon in, dat lijkt eigenlijk nog meer op het origineel bij 'mijn' versie. zie:
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |