![]() |
| | #16 (permalink) | |||||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Leuk, een Nova-hausse! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet zeggen, mijn eerste zwevers hadden allemaal ailerons, en nu pas heb ik er een paar met alleen richting; dat vliegt best wel heel relaxed hoor. Alleen bij 't landen mis ik nog wel eens ailerons... Citaat:
Zal wel moeten, maar zo'n Nova moet vandaag toch wel ietsje lichter uit kunnen komen dan 30 jaar geleden... Wat die rompschotten betreft - ik ga ervan uit dat Ruud1970 mij aan een scan kan helpen. Maar ik heb nu zelfs keuze... Je hebt toch niet per ongeluk bij jouw Nova een rechter-stabilo-bevestigingsplaatje over hè?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 27 mei 2009 om 18:02 | |||||
| | |
| | #17 (permalink) |
| Guest
|
Hi Bart, Ik heb hier een scan van de plaat waar ooit de rompschotten in zaten (hoe dat 4 verhuizingen overleefd heeft begrijp ik ook niet), hebbie daar wat an? Ik ben morgen nog bereikbaar en dan een week weg. Mooi weer vandaag, jammer van de wind. groet Henk, |
|
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Hallo Henk, Ik stuur je een PB met mijn email adres... Het helpt al maar nog niet helemaal. Omdat in het achterste schot dat gat voor de staartboom moet zitten, en dat kan ik aan de buitenomtrek natuurlijk niet zien. Ik hoop dus ook nog op de scan van Ruud, maar ik wil het best op safe spelen om jouw scan ook vast te krijgen... De planning was dat mijn vrouw en ik volgende week op stap gingen met de caravan, maar daar is iets tussen gekomen. Dus kan ik komende week ook nog bouwen, en wil graag die rompschotten kunnen maken.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Ik ontdek net nog iets dat ik mis: de V-stelling. Die staat niet op de tekening, en ik heb geen manual en ook geen vleugelpen. Die maak ik wel zelf, dat is geen probleem, maar... Ruud of Henk (of iemand anders), kan iemand mij vertellen wat de V-stelling moet zijn? Bijvoorbeeld, als je één vleugel plat op tafel legt. hoe hoog komt dan de andere vleugeltip?
| | |
| | #20 (permalink) |
| Guest
|
hmm, er zijn twee sets vleugelpennen, je kunt ook volkomen vlak instellen met een dikke en een dunne rechte pen, morgen als gepakt ben voor mijn vertrek maandag wil ik proberen eea voor je te fotograferen, de pennen, de meting van de vleugelhoek en natuurlijk mijn rompoplossing en het staartstuk als ik toch al... ik zal datgene wat ik nu al op foto heb staan even platslaan en naar je opsturen, als ik daarop die twee instelhoeken kan ontwaren. lullig genoeg heb ik weer geen idee waarom mijn tekening niet in de doos ligt, die heb ik tzt ook nog een keer nodig, maar eens echt gaan zoeken geloof ik. |
|
| | #21 (permalink) |
|
De pennen hoef je voor mij niet te fotograferen hoor... als ik de hoogte van een tip weet (als de andere tip plat ligt) weet ik genoeg. Rechte pennen?! Lijkt mij niet je dat voor een toestel zonder ailerons...
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2008 Locatie: Maastricht Leeftijd: 41
|
Bart, Ik heb je per mail een scan gestuurd van de rompschotten. Ruud
__________________ MX-12 & DX5E: Aeronaut Elektro-Cat - Carrera Milan - GR Cirrus (75) - GR Dandy - GR Elektro-UHU - GR Hi-Fly - GR Junior Sport Plus - MPX Alpha 21 & 27 - MPX EasyGlider PRO - MPX Merlin - Robbe ASW 15 |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Geweldig, ik had van Kees (Parkinvlieger) al een scan gekregen van het plaatje triplex waar de spanten uitgezaagd waren, en nu van Ruud1970 de scan van het nog intacte plankje. Zelfs het gat in spant 66 kan ik nu exact overnemen. Gaat helemaal goed komen. Van de week lekker verder bouwen... (edit) Nu heb ik van Ruud ook nog een scan gekregen van beide vleugelpennen, die kan ik dus exact nabuigen. Zonder Modelbouwforum had ik nog niet geweten hoe ik dat moest oplossen... geweldig! Ik kan weer verder bouwen. Nou ja, dinsdag kan ik natuurlijk pas een plaatje triplex kopen om die schotten over te trekken...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 31 mei 2009 om 12:43 |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2005 Leeftijd: 56
|
met hindernissen Bart! Wist niet, dat er onderdelen ontbraken. Maar je komt er wel uit! En weermet hulp van Vintage fanaten! Goed bezig!.................... mvg Kees
__________________ Dragon, Mosquito, Cirrus, Parabola F5B, Flamingo, Flamingo Contest, Max Evo lll, Wonder, Dragonfly Strong, Assan 2.4GHZ |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Plaatje triplex bleek ik nog te hebben... dus de romp zit nu in elkaar. Cockpitkap in mekaar lijmen, romp spuiten, V-staart monteren, RC erin, klaar. (En dan mogelijk een motor-cockpitkap gaan maken...)
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Even in mekaar gestoken bij wijze van tussenrapport. Kleur wordt wit, met een biesje in een nog te kiezen kleur.
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 20
|
Ziet er erg leuk uit bart! Ik vind dat trouwens wel een hele slimme oplossing met die kap we zorgen dat hij goed vast komt te zitten.. Biesje?.. laat me raden rood?!
__________________ Keep flying |
| | |
| | #28 (permalink) |
| MMmmtja, is het mooist maar ligt ook daardoor wel erg voor de hand... zal wel eens kijken bij 2bros.
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
Ik ben begonnen aan een balsa cockpitkap waar de motor in moet komen. Is nog een beetje onduidelijk zootje daarom heb ik nog geen zin om er foto's van te laten zien... maar binnen afzienbare tijd zal de Nova wel als pure zwever vliegen; de laatste benodigdheden zijn gisteren uit Hong Kong aangekomen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |