![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Tirol -Oostenrijk Leeftijd: 37
|
@ Cloudbuster: plannen zijn alweer veranderd, geen amsterdam vandaag @ Hans Mey: dat hout met Carbon zie ik wel zitten . Gewoon Carbon op een stukje hout plakken met epoxy? @ WHB: we een groot ijzerhandelaar , maar heeft niets kleiners als 2 *1 meter. gewoon aluminium van 3 mm gaat te zwak zijn denk ik, gaat erg snel scheuren , zeker met al de vibraties van de motor. Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! |
| | |
| | #77 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
| Citaat:
Natuurlijk wel behoorlijke lamineerepoxy gebruiken. Te koop bij hopbbyin, merk R&G. Het geheel met kunstoffolie afdekken en klemmen tussen twee platen van bijvoorbeeld dik multiplex zodat je een mooi glad oppervlak krijgt en je plaatje mooi vlak is. | |
| | |
| | #78 (permalink) |
|
@ Hans: ok .... zo ga ik het dan doen , bedankt voor de tip, Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! |
| | |
| | #79 (permalink) |
|
Hier de beloofde foto's van de vorderingen van vorige week ..... helaas niet al teveel De servo houders voor in de vleugel: ![]() Sleuven gemaakt en geleidingsbuisjes gelijmd voor de pull-pull aansturing. ![]() ![]() Ik zag dat ik voor de ailerons de versteving was vergeten voor de roerhoorntjes. Snel ff een blokje erin gelijmd: ![]() Ook al een begin gemaakt met de folie: ![]() Cor
| | |
| | #80 (permalink) |
|
Ben eerst maar verder gegaan met folien, ben vanavond flink opgeschoten. Alleen liet ik op het einde mn strijkbout op de grond pletteren. Ben bang dat hij omzeep is .... morgen even openschroeven. De staart gefolied: ![]() Omdat het een schema wordt met veel krommingen heb ik eerst karton op de romp geplakt. ![]() Waar ik wat op heb staan schetsen: ![]() Hoofdkleur gifgroen met een witte band erop gefolied: ![]() En de andere hoofdkleur blauw: ![]() Eerst mn strijkbout proberen te repareren en dan morgen verder met de andere kant. Cor
| | |
| | #82 (permalink) |
|
Ja... strijkijzer omzeep ... was erg zwart vanbinnen :-/ De modelbouw zaak "om de hoek" heeft er gelukkig op voorraad , zodirect snel eentje halen. Cor
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2007 Locatie: Holland Leeftijd: 16
|
Dat is minder ja, haha ik bedoelde dat die er mooi uit zag, niet dat het mooi is dat je strijkijzer kapot is.. dat is natuurlijk minder. grt
__________________ Airplanes:Addiction(F3A) X-tra 60(f3a),Curare ,Tucano ,Tracer ,Swift II , [I]2D F-16 |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Ik vond deze foto nog op mn fototoestel: ![]() Zijkanten, onderkant is allemaal gefolied. Rest nog de cockpitkap, vleugels en zaken als sterren en de donkergroene streken .... maar het begint op te schieten. Ben er alleen achtergekomen dat ik ergens een foutje heb gemaakt met de berekening van de hoeveelheid folie die ik nodig zou hebben. Volgende week nog maar wat extra meters bestellen. Cor
| | |
| | #85 (permalink) |
|
Heb weer wat foto's verzameld. Het hoogteroer en richtingsroer heb ik bevestigd en meteen de scharnieren geborgd. ![]() 6 vislijnen van 12 kg trekkracht door de romp getrokken. vanmorgen wilde ik ze aansluiten, blijk dat het een spagehhti was geworden , in 1 draad zat zelfs een knoop!!. . Het was geen eenvoudige klus om ze allemaal recht te leggen en de knoop eruit te halen in zo'n lange smalle, donkere romp. Maar het is dan toch gelukt met hier en daar een kleine vloek.: ![]() ![]() Ook de cockpitkap is inmiddels gefolied: ![]() Vanmiddag de gaatjes folien die zijn intstaan met het borgen van de scharnieren: ![]() Later meer, Cor
| | |
| | #88 (permalink) | |
| Citaat:
Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! | |
| | |
| | #89 (permalink) |
|
De romp is zo goed als gefolied, hier en daar nog een sterretje of zo , dat is voor later. ![]() De bestelling van lindinger is extreem snel gekomen (vrijdagnacht bestel , maadag morgen binnen Wel de juiste servo binnen gekregen , en beide zitten er nu in: ![]() Vandaag de motorkap in gips gegoten voor later.... als reserve, niet slecht, hier en daar een luchtbelletje... maar aanvaardbaar denk ik. ![]() Ik heb ook een stukje Dural via de post gekregen (met dank aan schoonpa) en ga dan toch mn motorsteun van Dural maken ... werkje voor vanmiddag denk ik. Cor
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Wat ik nog vragen wilde in de vorige post , maar vergeten was. De voeding die ik ga gebruiken voor de servo's en ontvanger. Ik heb hier thuis liggen Eneloop (2000 mah , AA size) en een pakket van sub-d cellen 3600Mah. De laatste is een erg zwaar pakket wat ik liever niet wil gebruiken. De servo's die erin komen/zijn: 2x HS-5625BB digitaal (hoogte + rudder) 1x S3000 analoog , throttle 2 x HS 5245 MG digitaal (aileron) Gaat mn eneloop pakketje dit trekken? Zo niet zit ik eraan te denken om over te stappen op Lipo met een regelaar ertussen zoiets als dit: Modellbau Lindinger Onlineshop Is dat een goed idee? Ik heb nog een paar lipo's thuis liggen 2S van een 1000mah 20-25C gaat dat genoeg zijn voor 1-2 vluchtjes? Thanks, Cor
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |