![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Barendrecht
|
Je schiet al aardig op Cor! Bij de mijne is de romp bijna klaar, en ga ik nu aan de vleugels beginnen. De GFK-buizen zijn al klaar, landingsgestel en motorkap moeten nog gedaan worden. Ik zal z.s.m. een aantal foto's plaatsen.
|
| | |
| | #92 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Tirol -Oostenrijk Leeftijd: 37
|
@ cees; ja nog een flinke week (ofzo) en dan hoop ik dat hij de lucht in kan. De motorsteun is ook vervaardigd (uit Dural): ![]() en zo komt het er dan uit te zien: ![]() Ik heb ongeveer 1 cm speling waar mee ik de motor wat naar voren of naar achteren kan plaatsen ivm het zwaartepunt. Zodra de vleugels bespannen zijn kan ik dat gaan bepalen. Zijn er nog mensen die meelezen en wellicht een antwoord hebben op deze vraag? Citaat:
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! | |
| | |
| | #93 (permalink) |
|
Er begint schot in te komen , ben erg druk aan het bouwen om hem morgen in de lucht te brengen... maar het gaat een race tegen de klok worden ..... wat niet goed is , want haastige spoed is zelden goed zeggen ze... Een paar dagen geleden een regulator van graupner/emcotec binnen gekregen , want de voeding voor mn ontvanger en servo's gaat een lipo worden. ook de juiste oracover deze keer. Binnen anderhalve dag thuis geleverd... goede service van Lindinger. Ik ben begonnen met het overtrekken op de computer van de "ster" op de vleugels, deze uitgeprint en aan elkaar geplakt. ![]() Afgetekend op oracover en uitgesneden: ![]() En geplakt: ![]() Het servo-luik: ![]() Met de servo erin: ![]() En de aansturing van de aileron: ![]() De tank is ook ingebouwd.... 400cc ... daar zal ik best wel een tijdje mee kunnen vliegen ![]() Ik dacht dat het model erg staartlastig zou zijn volgens waar het zwaartepunt zou liggen, dus heb de motor extra naar voren geplaatst. met afstandbussen: ![]() Inmiddels heb ik deze afstand-bussen weer weggehaald , want het blijkt niet nodig te zijn , met het gewicht van de motorkap , spinner en prop en landingsgestel is hij mooi in evenwicht. De lipo accu kan ik nog wat verplaatsen voor het finetunen. De cockpit kap , dit is denk ik een kap van een F15... maar hij past er mooi op: ![]() De gaatjes in de motorkap boren: ![]() De kap heb ik transparant zwart gespoten, erg goed gelukt vind ik zelf: ![]() Een enorme k*tklus vind ik de motorkap , je heb maar 1 kans en als je het gat verkeerd maakt , dan is alles omzeep... kan je de motorkap wegsmijten. Hier heb ik toch maar mn tijd voor genomen: ![]() En hij past bijna perfect: ![]() Inmiddels is de eerste laag wit erop gespoten , zo direct de oven in om het uitharden wat te versnellen en dan vannacht de andere kleuren en brandstofbestendige lak ......... Race tegen de klok. Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! Laatst gewijzigd door corvl; 4 september 2010 om 21:30 |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
|
Die accu kan dat wel aan de aa cellen dan, ik heb die accu wel eens gebruikt in een kist met 4std en 5 hs 645 en ging ook prima Ziet er top uit !!!
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 31 2.3m 3W 70 Cap 232 2m zenoah 62 |
| | |
| | #95 (permalink) |
|
@ Raymon , Ik had er inmiddels al een ander draadje voor geopend:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-voorzien.html Ik heb er vandaag een emcotec ding ingebouwd zodat het geheel gevoed wordt door een 1000mah lipo. Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
Ja... hij heeft gevlogen ..... Later meer ,inclusief fimplje
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Gistereren er een nachtje aan doorgewerkt, voordat ik het in de gaten had was het 3 uur ..... in de morgen *gaap* . Op tijd opgestaan om weer verder te bouwen .. want hij moest de lucht in. Er moesten nog een hoop kleine dingetjes aan gedaan worden; o.a. het spuiten van de motorkap in 2 kleuren en dan nog een brandstof bestendige laag, gasservo aansluiten, nog wat sterren van oracover etc .... Wat duurt wachten dan toch lang voordat verf droog is. Vanmorgen heb ik alle randjes van de oracover "gezekerd" met transparante 2K lak , want het zou zonde zijn als de oracover over een tijdje losfladdert. foto's....... De motor zit nu op zijn definitieve plaats ivm zwaartepunt, ook heb ik een vulnippel geplaats: ![]() Emcotec ding erin geplaatst ... vreemd hoor , geen conventionele aan- en uitschakelaar op je vliegtuig ![]() Veel te laat klaar met alles en ver achter op schema , maar toch in de middag naar het vliegveldje kunnen vertrekken. Hier is tie dan: ![]() ![]() In een van m'n vorige berichtje zei ik :" haastige spoed is zelden goed". en dat blijkt maar weer, ik was vergeten "expo" in te stellen , een beetje de roeren bewegen en ze vlogen alle kanten op. Ik heb het geweten de eerste vlucht ... pfff dat was zweten ... gelukkig veilig weer op de grond gekomen. De 2e vlucht heb ik er 60% expo op gezet en toen vloog die voortreffelijk , wat vliegt dat goed zeg. Ben zeer tevreden. Zwaartepunt ziet er ook goed uit. Ik moet nog wel wat finetunen, maar de 2e vlucht sloeg mn motor ineens af om onbekende reden. Heb hem gelukkig ook deze keer veilig aan de grond kunnen zetten. Het waren 2 korte vluchtjes , maar ben zeer tevree. Een paar kleine aanpassingen, o.a. een gaatje in de motorkap om de stationairnaald te kunnen regelen (was ik vergeten), en nog wat andere kleine dingetjes. Hier een filmpje van mn eerste vlucht, helaas verre van HD kwaleit , maar iets is beter als niets. Van de week moet ik eventjes een weegschaal op de kop zien te tikken , want die hier thuis is, gaat maar tot 3 kg... en hij weegt meer als 3 kg. Cor
| | |
| | #98 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 26
|
gefeliciteerd met de maiden. erg mooie bak geworden. gr, stephan
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) |
| | |
| | #102 (permalink) |
|
@ Bram, Ralph, Erik, Stephan; Bedankt voor de comlimenten. Een xtra 2000 , hmmm, nee, dit gaat een van mn laatste methanol kisten worden denk ik. Het volgende project wordt een +/-2,5 meter toestel met benzinemotor, maar daar zal ik een apart draadje over maken binnenkort. Nu waar iedereen natuurlijk op zit te wachten..... nee hij is nog steeds heel. 4 vluchten gedaan vandaag, en oh oh oh , wat vliegt dit ding zalig zeg. superstrak , en ik hoefde er vrijwel niets aan te trimmen , zwaartepunt ligt ook goed..... Oh ja , waar een paar mensen dus op zitten te wachten .. het gewicht. Omdat de keukenweegschaal maar tot 2 kg gaat had ik een probleempje. Het vrouwtje kwam met DE oplossing .... waarom ga je niet naar de supermarkt.... als grap zei ze dat dan .Vandaag toch maar eens een langs de Spar gegaan en ik mocht hem wegen. Volgens mn bonnetje; de romp "bananen Dole" 0,89 euro per kilo oftwel 2,59 euro .... linkervleugel" 414gram rechtervleugel 415 gram lipo accu: 60 gram Totaal: 3795 gram, vliegklaar zonder brandstof. Ben er erg blij mee, ik dacht dat is zeker niet zwaar, totdat ik ergens las dat mensen hem onder de 3 kg hebben gekregen ..... en dat met zo'n blok van een OSmax 91 erop. A fin .... ik ben erg tevree met dit geweldig vliegend toestel. Cees; ik ben erg nieuwsgierig hoe zwaar de jouw nu gaat worden met die extra gaten erin. Cor
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! Laatst gewijzigd door corvl; 11 september 2010 om 18:22 |
| | |
| | #103 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2007 Locatie: Holland Leeftijd: 16
|
mooi gewicht! Echt een superkist een xtra Die van mij is dit jaar nederlandskampioen geworden, dus dat bewijst maar weer hoe goed die vliegt! mvg
__________________ Airplanes:Addiction(F3A) X-tra 60(f3a),Curare ,Tucano ,Tracer ,Swift II , [I]2D F-16 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |