![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
En je hebt mij niet even gebeld. En ik was donderdag in deventer! (Iig gefeliciteerd met de maiden! Nu klaarmaken voor volgende maand hé. ~1300W bij 4,138kg =~ 315W/kg, dat en die trekkracht getallen laten mij denken dat er er geen 'f3a-vermogen' in zit. Maar die prop kan groter Dat de tgy meer trekkracht geeft en minder stroom stroom gebruikt heeft er mee te maken dat de tgy's iets minder spoed hebben, zou me niks verbazen als de menz beter vliegt. Daarnaast is de mens een brandstof-prop en de tgy een e-prop (toch?) Bij TGY (of xoar, JSF, andere namen met gelijk product) gewoon iets meer spoed kopen, zoiezo lijkt mij een 12"niet gek op die kist met die motor... Ik vlieg zelf graag met een klap prop, lekker stijf, licht en dun. En makkelijk in vervoer. Aircraftworld.com
__________________ - |
| | |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juli 2006 Locatie: Voorst Leeftijd: 59
|
@Nando, Sorry, het is momenteel wat moeilijk plannen wanneer er te vliegen valt. Het was donderdag tot een half uur voor ik vertrok niet 100% zeker dat ik het model vliegklaar zou hebben. En voor mezelf houd ik de regel aan dat als ik twijfel of alles 100% in orde is, ik niet vlieg. De Menz 17x10 was (hij is helaas gebroken tijdens de landing) een brandstof prop. Zo'n plank met afgeschuinde kanten Ook wat betreft vliegen bevalt de Turnigy overigens beter dan de Menz. Dat je verwacht na de metingen dat de Menz beter zou performen dan de Turnigy mag je me eens op de club uitleggen. Ik denk dat de Turnigy aerodynamisch beter is ontworpen en op een electromodel beter presteert dan de Menz. Wim (met de twee de Challenge, vlieggewicht 4200 gram) vliegt met een Turnigy SK5065. Zou iets beter moeten presteren dan de C5065 die ik heb. Met een 18x10, gemeten trekkracht 5,8 kg, performed het model minder dan de mijne met een 17x10. De laatste vlucht heeft Wim gemaakt met een 18x12. Gemeten trekkracht 7 kg bij 60A stroomopname. Zo op het oog vliegen beide modellen even snel. En ook het verticaal doortrekken bij een Victory rol verschilt niet zichtbaar. Nu was dat met het slechte weer wel moeilijk objectief te beoordelen. Ik heb even naar de klapprops gekeken. Uitdaging wordt een spinner van 75 mm en een middenstuk op een 8 mm as past te vinden. Ik zoek nog even door.
__________________ http://www.propa.nl Laatst gewijzigd door Willy Swart; 14 maart 2010 om 10:35 |
| | |
| | #138 (permalink) | |||
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Ha, 100% weet je het nooit hé. Je hoeft echt geen sorry te zeggen. Weinig mensen bij een maiden willen is ook iets voor te zeggen trouwens, en niet gelijk na enkele vluchten willen horen wat er allemaal mis is snap ik ook Citaat:
De juiste prop kun je enkel bepalen door te vliegen. Metingen op de grond geven imo erg weinig nuttige info, hooguit of de stroom teveel is voor de reg en accu. Citaat:
Het is volgens mij goed mogelijk dat wanneer je van een 17X10 naar een 18X10 gaat je in verticale stijg snelheid gelijk blijft, We hebben het er nog wel over, praat wat makkelijker irl. Citaat:
een 8mm gat zit er wel in, en ze zijn tot 72 bij aeronaut te koop. Maar ik neem aan dat de maat van jou prop meenemer groter is, en dat de as zelf 8mm is. Aeronout heeft ook niet-klap props, doen het ook lekker. Nog een prop leverancier, verkoopt ook props gelijk aan de Xoar en TGY-e Prices,JXF : Page 6 Als ik jou was zou ik deze wel willen proberen, JXF 18x12 inch Beechwood Propeller for F3A Electric Engine | JXF zelfs F3A in de naam
__________________ - Laatst gewijzigd door nando; 14 maart 2010 om 11:37 | |||
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 49
|
@ Willy, Ik zag op de laatste F3a B/C wedstrijd van 2009 dat de Wind S waar Bert van der Vecht mee vloog ook een TY SK motor ingebouwd had. Kun je via hem niet aan een goed werkende motor/prop set up geraken? De Wind S vloog indrukwekkend door het B programma, en de Wind S komt wat gewicht en spanwijdte in de buurt van onze Challenge.
__________________ I reckon that any landing you can walk away from is a good landing. www.deventerluchtvaartclub.nl |
| | |
| | #140 (permalink) |
| YouTube - Maiden challenge.wmv De licht ingekorte versie (limiet= 10 min.) van de maiden flights van de 1e 2 Challenges zijn te vinden op Youtube.
__________________ I reckon that any landing you can walk away from is a good landing. www.deventerluchtvaartclub.nl |
| | |
| | #141 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Volgende week zondag in Oss te zien?
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #142 (permalink) |
|
Yup!!! Die van Willy en Wim. Ik moet het nog even doen met een Angel S, Mijn bouwtempo ligt n.l. beduidend lager
| | |
| | #143 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juli 2006 Locatie: Voorst Leeftijd: 59
|
Ik heb ingeschreven voor het F3A-C gebeuren. Het plan is om met de Challenge te gaan vliegen. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de instellingen en vindt dat ik er eigenlijk nog niet genoeg mee gevlogen heb. Te weinig pakketten Maar ik heb nog een week!
__________________ http://www.propa.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |