![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2009 Leeftijd: 15
|
ik en een paar vrienden gaan proberen van een nikko auto (30km/u) een vligtuig te maken. het is gewoon omdat we het leuk vinden en ik ga ervan uit dat het niet gaat lukken, maar het is wel leuk om te proberen. tips zijn van harte welkom. m.v.g. Daniël |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2009 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 18
|
Hallo, ik heb ooit ook zo'n soort simpele bestuurbare auto (bijv. nikko etc.) uit elkaar gehaald, maar was teleurgesteld. Modelbouw hier, is losse electronica, dus losse ontvanger, servo's accus etc. Zo'n auto had 1 grote printplaat, en 2 motoren :S Een voor gas geven, en een voor sturen. Dus anders moet je wat foto's maken, maar ik betwijfel het.
__________________ E-Sky Lama v4 Brushless - Multiplex Easystar - Multiplex Fox |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2009 Locatie: De Meern, MVC Midden Nederland Leeftijd: 18
|
zoveel mogelijk ervanaf halen, om het gewicht laag te krijgen, en proberen om grote lichte vleugels te bouwen.
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
heb je al een zender en ontvanger? en dan bedoel ik niet de gene die al ingebouwd zit, maar een "losse". dan kan je ook nog gaan kijken voor besturing in de lucht of een extra motor met propellor, zodat je langer kan vliegen Maarten
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
das jammer ik heb ook een tamiya tt 01 maar dat vind ik zonde om die eraan te geven, daar rij ik ook nog veel mee | |
| | |
| | #10 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maarten
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" | |||
| | |
| | #11 (permalink) |
|
ik heb zojuist samen met vrienden de nikko auto uit elkaar gehaald en de losse electronica overgehouden en... het werkt! maar kan zo'n nikko accu als je er tamiya stekkertjes aan maakt in een snellader of ultramat? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 30 juli 2008 Locatie: Enschede Leeftijd: 41
|
Nou Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Is natuurlijk wel een uitdaging om er iets vliegends van te maken. Misschien kan je met de 2 kanaals zender het zo maken dat als je vol gas geeft je vliegtuig omhoog gaat en dan met het staart roer kan sturen. Zo gaat het ook met de kleine silverlit vliegtuigtjes. De motor iets omhoog plaatsen zodat je met volgas omhoog gaat en dan hopen dat je de snelheid er een beetje in kan houden. Veel plezier er mee en ik hoop dat er wat foto's worden gemaakt zodat we mee kunnen kijken wat er allemaal gebeurd.
__________________ Groeten Mark. "Want je hebt hoogvliegers en parkflyers" |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
hoogteroer gewoon ietsje omhoog instellen en rudder om te sturen | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |