![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
Ook ik heb net als derosa en eclipse86 een 2.20 kist gekocht. In mijn geval is het de Sukhoi Su 26 van 2.20mtr spanwijdte en bij mij komt er een DA50 op. Hier alvast een voorproefje van mijn toestel: Ik ben zojuist begonnen aan het verlijmen van de schanieren van het hoogte en richtingsroer. Ook zit het staartwiel er inmiddels op geschroefd. Veel foto's zal ik niet plaatsen, daar het een ARF betreft welke vrij vlot in elkaar zit. Nu heb ik een 5tal servo's liggen, de S3152's van Futaba. Dit zijn 5KG servo's met een snelheid van 0,22 sec. Nu vraag ik mij af of dit misschien niet te lichte servo's zijn en dat ik servo's wellicht nodig heb met meer trekkracht. Iemand een tip?
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Als recreatie model zijn ze sterk genoeg . Mvg Johan | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
De standaardkeuze is de hitec 5955TG, Puur vanwege de tandwielen. Dit zou mijn 1e keus zijn voor deze kist met benzine motor. Als je een budet optie wilt kun je ook naar de Dymond 9900MG kijken, doe ik in mijn 2,25m kist. Maar ik hoef me niet over de trillingen druk te maken. 19Kg, 0,12 @7,4V 50g
__________________ - |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Recreatievliegen is niets mis mee natuurlijk, maar mijn doel is wel om 3D te gaan vliegen met deze kist.. Dan plemp ik die 5 servo's wel op mijn aanstaande Extra300S van Patty Wagstaff Ik denk dat het 5x S3305 gaat worden dan. Wel ietsjes dieper in de buidel doen tasten, maar dan heb je ook wel wat natuurlijk Vanavond hoop ik de 50cc DA erop te kunnen monteren. Zal er dan wel een kiekje van schieten.
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2005 Locatie: Ieper,west vlaanderen Leeftijd: 27
|
ik gebruik de HD servo's metal gear digitaal en 15/16kg op 6volt. en kosten iets van een 33dollar (op rudder heb ik de 20kg versie) ik vlieg al een tijdje met deze op een ander model en die gaan prima! oke low budget en geen hitec's mss ook niet zo goed als de hitecs, maar iemand als ik zal het verschil niet direct kunnen vertellen denk ik. enne op rc groups is er een treath over van meer dan 150pagina's en veel goede commentaren. je kan ze in nederland ook krijgen maar dan betaal je wel het dubbele Hobbycity Online R/C Hobby Store : Digital metal gear servo 60g/15.8kg/.17sec $33.80
__________________ hold your stick or loose your balls |
| | |
| | #10 (permalink) |
Zojuist de motor opgehaald.. Jammer alleen dat de gaten niet overeen komen van de uitlaat, dus ik kan opzoek gaan naar een andere..
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV Laatst gewijzigd door 5p1k3; 12 juli 2009 om 17:39 |
| | |
| | #11 (permalink) |
En hier zijn de kiekjes.. Mooie dikke bult erop..
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
| Citaat:
De Hd servo's die eclipse86 zou ik er eerder in doen dan die futaba's. Hoewel ik dan eerst nog wat research zou doen. Ik zou zeggen ga eens hiermee klooien, best een leuk calculatortje. Electric Flight in Colorado - Calcs Die 8Kg servo's kunnen prima, zolang je maar niet veel uitslag op snelheid wilt. Een knive edge loop of lekkere harde wall trekken oid zal er denk ik niet bij zijn. Je hebt hier een behoorlijk gewicht dat je rond wilt slingeren met die roeren, daar moet wel wat kracht achter. Een kilo of 10-12 zou ik als minimum aanhouden, met een niet al te agressieve vliegstijl.
__________________ - | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Ik zou ook voor de D9500 gaan op 6V en op rudder dan de D9900. Erg betaalbaar en goed degelijk. Zeker sterk genoeg voor een 8kg 3d kist
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano Laatst gewijzigd door Tadango; 13 juli 2009 om 12:11 Reden: Foto........ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |