![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
|
die motor gaat op een zagi echt als een speer. Had die motor eerst voor mijn swift in gedachte, maar ben dus naar zon 24 grammer gegaan. Heb deze motor aan een kamplid gegeven, en die ging met zn zagi echt lekker vliegen met deze motor!
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
Hey Fabian, nou dat is mooi Maar welke zou nou beter zijn die 1350 of 1650 Kv ? Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Ik zie trouwens dat je voor die swift best grote accu's wil gaan gebruiken. Houd er rekening mee dat die moeilijk passen in het acculuikje, want mijn 3S1050mAh gaat er ook net in (en dan heb ik al wat schuim weggesneden). Ik zou voor maximaal een 1300 mAh accu nemen, anders moet je het gat zo diep maken, dat je gewoon een heel gat in de vleugel krijgt. Wat je wel kan doen, is de hele bovenkant (bij het accucompartiment) ook openmaken, en dan de onderkant weer dichtmaken, zodat de accu aan de bovenkant uitsteekt (ipv aan de onderkant)
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Hoi, hhhmm, zou kunnen ... Ik heb eigenlijk een setupje samengesteld met drie dingen in mijn achterhoofd: - Ik wil met een beetje wind ook nog kunnen vliegen, dan is een beetje gewicht niet erg - Ik wil redelijk lang kunnen vliegen met een Lipootje - Ik wil diezelfde Lipo's ook kunnen gebruiken voor Polaris (watervliegtuigje) Ik weet niet of ik het bovengestelde nu wel kan halen Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van het originele Accu vakje van de Swift II is ? Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
het origele vakje is echt extreem klein, is gemaakt voor 7 cellen nihm met 3 of 4 cellen naast elkaar. Het acculuikje moet je dus zowieso groter maken. Met een 1300 of 1500 mah kun je ook met mijn setup meer dan een halfuur vliegen, met een 1050 mAh accu kan ik makkelijk 20 minuten vliegen. Een beetje wind heb ik ook weinig last van. Door het lage gewicht vliegt de swift naar mijn idee wel fijner. Ik zou gaan voor maximaal 350 gram. Dus als je dezelfde motor als ik neemt zou je nog een accu van 140 gram erin doen, dan zit je nog op een gewicht waarbij je en lekker lang kunt vliegen maar ook met de wind goed kunt vliegen. Ik vlieg met een 7*3.5 maar met een 7*6 zou je nog wat sneller kunnen gaan, trekt wel wat meer stroom (11A tov mijn 7.5A)
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Hoi, bedankt voor je reactie. Het lijkt er op dat ik een wat zware setup heb gekozen ? Overigens zie je in alle reviews en op sites dat er een axi 2208/26 wordt geadviseerd. Dat is een 45 grams outrunner met een 1470 Kv geloof ik. Is die 24 grams motor niet wat licht? Die heb in een aantal Kv varianten in gebruik op een paar shocky's Grtz, Menno
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Die 24 grams motor heb ik nu op mijn swift zitten en die weegt nu een goede 330 gram. Ik kan nét niet verticaal gaan met dit toestel. Je kunt natuurlijk ook die motor nemen die je zelf aangeeft, met een 8*6 prop. Maar dat gaat op een zagi (die een stuk zwaarder is) al als een dolle. een 7*6 lijkt me dan een betere keus. Als accu zou je dan een 1300 mah of ietsjes groter kunnen nemen, maar kijk vooral naar de dikte van je accu, die moet het liefst zo dun mogelijk zijn. Ik zou gewoon beginnen met zon 24 grams motortje, als dat te weinig is, kun je altijd nog een zwaardere motor monteren zeg ik maar Mijn keuze is mede gebaseerd op het Swift 2 draadje op RC-groups, waar veel mensen een vergelijkbare setup hadden.
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
| Citaat:
__________________ Serval.tk | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
polycarbonaat is toch gewoon plastic?? Maar ik heb iig wel een goed idee gekregen. Ik denk dan aan een baseplate van depron 6mm, en daar dan een driehoeksconstructie van balsa op doen, dun laagje epoxy eroverheen en klaar BTW, is de MSJorrit Swift motormount ook te koop als bouwpakketje
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Hoi, dank voor jullie reacties Ik denk dat ik voor een Himodel motortje ga, heb ik verschillende van in gebruik en bevallen me erg goed. Mooi stil, relatief weinig stroomverbruik en niet duur ![]() Himodel 36 grams/ 1450 Kv, voor specs klik hier. 3S Lipootje wordt dan iets tussen de 1000 en 1300 mAh. Voor een licht motorsteuntje gebruik ik wel eens 3 mm depron met aan beide zijde een stukje liteply van 0,4 mm. Heel licht en beresterk Grtz, Menno
| | |
| | #42 (permalink) |
|
De 2208/14 heb ik in m'n Funky Chicken. Loopt inderdaad mooi en biedt voor €14,50 een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Maar voor een model als de Swift zou ik toch voor een iets hoogtoerigere variant gaan. De 2208/12 bijvoorbeeld. 1800KV ipv. 1450. Daardoor kom je prima weg met een 7" prop, waar de 2208/14 een 8" nodig heeft.
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Yep, gewoon plastic. Je kunt eigenlijk allerlei afvalmateriaal gebruiken voor een motormount, echt hightech is het niet. De rechtopstaande spant loopt met een hoek van 85° terug om het schuin lopende vleugelprofiel te compenseren. Zo staat de motor in lijn met de vleugelkoorde. Denk niet dat ik de Swift motormount als pakket ga leveren. Al dat gezaag, veel teveel gedoe. Zal wel even een tekeningetje op internet zetten anders.
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
een tekeningtje zo ideaal zijn, vooral dat die motor er bij mij dan ook staks netjes opzit In ieder geval alvast bedankt, denk dat de swiftjes hier morgen door de post gebracht worden
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |