![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2004 Locatie: Diest Leeftijd: 30
|
Gisteren de Piper afgewerkt: voorruit erop, instellen zender. Vandaag in de auto gezet (stabilo is niet afneembaar dus het is mm werk maar hij past erin De DL-111 zoog de brandstof goed aan, starte goed maar bleef niet draaien. De motor viel direct terug stil. De L-naald 0.5 toeren meer open gezet en dan draaide hij mooi. Veel vermogen, te veel voor deze Piper Voorlopig had ik alle uitslag op het maximum gezet, maar het vloog een beetje krikkel. Dual rate instellen met de nodige expo dus, dan moet dat beter gaan. Misschien het zwaartepunt ook nog wat naar voor brengen want de tank zit achter het zwaartepunt. Van de motor had ik een beetje bang. Ik vreesde dat de ralenti te hoog zou zijn om te kunnen landen, maar dat viel zeer goed mee. Hij remde mooi af. Ik zou idle en volgas rpm eens moeten meten, maar de motor moet nog inlopen. Momenteel heeft hij nog geen liter gelopen, en dat zal niet vlug oplopen als hij zo weinig verbruikt. Enkele foto's, wel geen van de Piper in de lucht. Ik was toen blijkbaar met iets anders bezig: ![]() ![]() |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Geen motorkap tijdens het vliegen? (dat kan ook schelen voor je CG)
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Citaat:
Het scheelt een beetje, maar zo zwaar is de motorkop niet. Ik heb het zwaartepunt gechecked met een lege tank (normaal zit de tank voor of op het zwaartepunt). Door te tanken voeg ik nu 1 kg toe net achter het zwaartepunt wat niet gunstig is. Ik ga het nu opnieuw checken met volle tank, dan zal het beter moeten zijn. | |
| | |
| | #49 (permalink) |
|
Ondertussen is de piper volledig af. Lipo's zijn wat naar voor gebracht om het zwaartepunt goed te krijgen, dat is nu in orde. Als laatste heb ik nog een piloot geinstalleerd, ziet er goed uit in de lucht en de piloot amuseert zich Toestel vliegt goed en heeft meer dan voldoende vermogen. Ik ben dus zeer tevreden met de combinatie. ![]() ![]() |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2005 Locatie: Harmelen
|
Gaaf ding hoor... Heb zelf ook zo een klein vliegtuigje, alleen dan electro uitgevoerd. ![]() Nauw vooruit dan nog eentje ![]() Hey nu kijken we scheel? ![]() Met passen en meten....... ![]() Maar goed enige data: Accu 10S2P 10.000 mAh Motor: Hacker A80-8 Regelaar: Masterspin 170A Voorzien van Emcotec mini 5 magic. Momenteel heb ik mijn zender Futaba FF-10 ingesteld op heli modus H1, waardoor ik de Trottle-hold functie kan gebruiken als extra veiligheid. Groetjes Wim Parmentier
__________________ Landen is wat anders DAN stoppen met vliegen. http://www.youtube.com/watch?v=aKpjzbOVEq8 Laatst gewijzigd door Iceman_rr2; 3 september 2010 om 01:13 |
| | |
| | #51 (permalink) | |
| Citaat:
Tevreden van de Hacker? Waarschijnlijk wel voldoende vermogen, hoe lang kan je vliegen met de lipo's? Ik heb ondertussen ook wat foto's van de Piper in de lucht: | |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2005 Locatie: Harmelen
|
Hey die Charlie, Dat gele ding is echt gigantisch... Ik ben heel tevreden met deze setup. Vliegtijden van 20 minuten moeten mogelijk zijn. De grap is eigenlijk, dat als je rustig vliegt, je het toestel bijna niet hoort... totdat je flink gas geeft, dan ga je de propellor wel flink horen. Maar niks geen gezeur met brandstof of vervuiling op het toestel, ja afgezien dan van de vliegjes en gras. Vraagje... Weet jij of Harofly ze nog op voorraad heeft, anders an bestellen? Groetjes Wim Parmentier
__________________ Landen is wat anders DAN stoppen met vliegen. http://www.youtube.com/watch?v=aKpjzbOVEq8 |
| | |
| | #53 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
De Super Cub (zoals de uwe) ligt er nog. De Clipped Wing versie (zoals mijn Cub) niet, deze was speciaal op aanvraag besteld en ik heb er 3 of 4 maanden op moeten wachten. | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |