![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2006 Locatie: Oostkamp Leeftijd: 23
|
Hier volgt dus een bouwverslag van de Spitfire MK 9. De plannen zijn van Dave Philpotts, ooit eens ergens gevonden op het Internet. Dit is eigenlijk een eerste test voor mijn zelfbouw lasercutter die ik gebouwd heb het afgelopen anderhalf jaar. Hier is een filmpje van de eerste stukken die worden gesneden op de laser (rookafzuiging moet nog worden aangekocht, ben ik mee bezig...). Hier is het een plaat 3mm graupner ply. Alles samen duurde het ongeveer 20min (ik hoop dat dit in de toekomst wat sneller gaat). Het resultaat... ![]() ![]() ![]() ![]() Om eerlijk te zijn is dit mijn eerste echte houten vliegtuig. Vorige modellen waren bijvoorbeeld een Aerocat dus alle hulp en tips zijn welkom. Wat denken jullie trouwens over de kwaliteit van de lasersnede? Aangezien ik zelf nog nooit een kit heb gekocht heb ik niets om mee te vergelijken. gr, Mat Laatst gewijzigd door MatD; 10 november 2009 om 01:04 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Ziet er heel goed uit zo op het eerste gezicht.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
wauw! Dat ziet er goed uit. Als iemand als een cnc machine bouwt, dan zijn het vaak frezen. Hoeveel Watt is je laser? Misschien wat voorbarig, maar verdient dit topic het niet om bij vliegende schaalmodellen te staan? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
WOW dat ziet er profi uit
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2008 Locatie: Regio Arnhem Leeftijd: 39
|
In de tijd dat men veelal ARFjes koopt vanwege het gemak ...... bouwt deze jongeman EERST een lasercutter om daarmee zijn eerste houtbouwkist te bouwen...... RESPECT!!!!![]() Veel plezier met de bouw Groeten, Johan |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2008 Locatie: Rheden [bij Arnhem] Leeftijd: 68
|
Ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken, maar als je het ziet is het erg indrukwekkend. Het ziet er prima uit!! Beter dan zagen en snijden !! Klasse !! Had ik ook maar zo'n ding....................... |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2006 Locatie: Oostkamp Leeftijd: 23
| Citaat:
De laser is 60W, normaal ruim genoeg om allerhande houtdiktes en soorten te snijden. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006 Locatie: Ljouwert Club: LLC-Aeria
|
Geniaal! ziet er netjes uit. Heb je iets van een bouw verslag van die laser-cutter? Groet.
__________________ "From error to error one discovers the entire truth." -Sigmund Freud Site |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Waar je alleen rekening mee moet houden, de gesneden kanten lijmen minder goed als dat ze zijn gezaagd. Een fijn schuurpapiertje over de zwart geblakerde kant zorgt ervoor dat je lijm beter hecht. En een bouwverslag van de laser zou zeker welkom zijn. Ik denk dat er zomaar meer van gebouwd zouden gaan worden. Ter indicatie, wat kostte je totale lasersnijmachine om te bouwen?
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| laser, lasercut, lasersnijden, spitfire |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |