![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Klopt wel een beetje ja, de lak zit nu nog aan mijn vingers Gelukkig heb jij later nog leuke "spelletjes" gespeeld met een handschoen Straks even een paar schuimrolletjes halen en het met de roller doen, veel sneller en nog makkelijker ook.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Ha, ik heb je toch gezien En even een update. De bovenkant van de vleugel ook in de glas en G4 gezet. Uiteraard eerst de onderkant ontdaan van de overbodige mat. Nu een kwestie van nog een keer of 2-3 lakken en dan mooi schuren. Hier was ik bezig om de overtollige glasmat weg te snijden. Daarna een schuurpapier er langs gewreven om het netjes te krijgen. ![]() Daarna de bovenkant in de glas gezet. Volgende week dinsdag verder om een van de twee kanten te voorzien van meer lak.
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 40
|
Ik heb een vraag, begrijp ik het goed dat je 1 laag G4 + glasmat erop zet en daarna nog 2 lagen G4 zonder mat erop zet? Ik begreep uit een ander draadje dat iemand meerdere matten over elkaar zette. Thx, gr, Freek |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
1 mat. Als je meerdere matten gaat gebruiken wordt het allemaal veel te zwaar. Na de eerste keer lakken en drogen ga je gewoon verder met nog minimaal 3 lagen. Daarna schuren. Hier wordt er wat verschillend over gedacht, lakken dan schuren, weer lakken dan schuren. Kan vast ook maar ik denk dat je snel de vezel van de mat raakt en deze dan beschadigd. Ik doe dus meerdere lagen voordat ik ga schuren.
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 december 2007 Locatie: Noord-Holland Leeftijd: 37
| Citaat:
En de prijzen zijn ook een stuk vriendelijker dan bv sierra.
__________________ Wie niet valsspeelt,doet z'n best niet! | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 40
|
Nog even een laatste opmerking over die lagen, daarna houd ik er over op om je draadje er verder niet mee vervuilen . In dit draadje http://www.modelbouwforum.nl/forums/...oli-plans.html wordt zelfs 4 lagen mat aanbevolen. Zal dan neem ik aan met het formaat van het model te maken hebben. Deze spit heeft als ik het goed heb een span van 160 cm/3,5 kg en die Corsair van Ziroli 236 cm/14 kg. Mvg, Freek |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Klopt helemaal. Als je op een Spit van dit formaat zoveel glas gaat plakken krijgt hij een grotere vleugelbelasting dan een baksteen
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Dongen Leeftijd: 41
| Citaat:
Mooie spit, succes verder. Groeten Michiel | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Een poosje niets laten horen hier maar de vleugel is inmiddels verschillende keren in de lak gezet. Het schuurwerk gaat nu beginnen. Hoeft van mij niet super strak, een echte Spit was dat ook niet. Een van de ailerons heb ik inmiddels ook rond geschuurd, de tweede volgt dinsdag wel. Ik maak nog wel wat fotootjes met de vorderingen.
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Petten Leeftijd: 21
|
Hey Burp een super mooie kist!! Ik ben wel benieuwd. Spitfires waren toch wel de mooiste oorlogs vliegtuigen die er waren. Ik neem abbotje!
__________________ Gr, Koen Geniet! Maar drink met mate! |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 november 2007 Locatie: vlieg bij RVB te Kaatsheuvel Leeftijd: 39
| Citaat:
De 4 lagen worden alleen maar gebruikt voor de wieldeuren en niet de hele vleugel. Patrick
__________________ patrick vliegt bij rvb kaatsheuvel | |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 6 november 2006 Locatie: Krommenie Leeftijd: 43
|
Bootje klaar? door met de spit!
__________________ Mini titan 325, T-rex 250, Raptor 50 V2, TF mustang 1:5, mustang TF 1:7, Somethin extra, Twinstar II, 3D yak, merlin, disney, xerces, nexus, elipsia FT |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Nee, nu moet-ie eerst zijn huis mooi maken voor de verkoop.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| retract, robart, saito, spitfire, top flite, warbird |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |