![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 54
|
-Bert- Ayway, je moet je heli natuurlijk vliegen zo als jij het wilt, en zoals jij je er prettig bij voelt, toch? Zeker, voorlopig maar even met een tweeblads. Afgelopen donderdag twee nieuwe tandwielen binnen gekregen t.b.v. de staart aandrijving, In de bij het mechaniek meegeleverde zat een wobbel zodoende. Het mechaniek is nu verder afgebouwd. De uitlaat is nu geheel van aluminium, nieuw type vermoed ik. Voor de zekerheid alles nog en keer gepast in de romp. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
Weer even wat foto's. Ik heb de romp in de primer gezet, ik ga nu de schuine banen aftekenen. Dat doe ik met een halogeen lampje en een latje in de juiste schuinte in een klem op de tafel. De schaduw valt dan netjes op de romp, mits je de lamp wel haaks en recht achter neerzet Ik moet de banen gaan afplakken en wil gaan werken van licht naar donker dus eerst geel dan rood en als laatste kleur bruin. Als ik dus de gele banen heb gespoten zal ik op het geel moeten plakken voor de aansluitende baan in rood. Is daar nog een speciale manier voor hoe ik dat het beste kan doen dat afplakken? -Ruud- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 22 november 2009 Locatie: Barendrecht Leeftijd: 38
|
WHOOOEEEAAAA..... Dit is pas een heli. Wel even wat anders dan een 450 size. Hou 'm zeker in de gaten. Succes met bouwen.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Hmmm, ik heb ergens gelezen dat men lijnen met een laserwaterpas op een romp kan aftekenen, zoiets kost een euro of 20 en scheelt je een hoop tijd en frustratie. Ik weet het niet zeker maar volgens mij staat het ergens in dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...bs-4-a-30.html |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Bedankt voor de tip John, maar het is met het lampje gelukt hoor, de banen netjes parallel aan elkaar was zo gepiept. Ik zal de topic in ieder geval even doorlezen. Ik zit alleen een beetje met het afplakken, bij de eerste kleur kun je nog plakken op de primer maar daarna, voor de volgende kleur moet ik afplakken op de nieuwe lak. Als ik maar niet de nieuwe lak van de primer lostrek met het verwijderen van de tape. Ik heb er wel speciale tape voor gekocht. De praktijk zal het leren..... -Ruud- |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 november 2009 Locatie: Barendrecht Leeftijd: 38
| Citaat:
Wat ook kan is hem in 2 kleur spuiten (staart kleur en cockpit kleur) en de gele en zwarte strepen laten bestickeren. Hoef je niet zo precies te spuiten en ziet het er aan het eind toch strak uit.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Dat mag dan veel werk zijn geweest maar het resultaat is dan ook super! Vaker gedaan? Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
Ik ga nu verder met inbouwen van het Mechaniek, deuren en de staartvinnen en staartrotor. | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Even een vraag voor de benzine heli vliegers. Met mijn Acrobatic benzine ben ik eigenlijk na wat hooveren en afstellen gelijk gaan vliegen. Maar nu met de Hughes die behoorlijk zwaarder is krijgt de motor het gelijk behoorlijk voor zijn kiezen. Is het misschien noodzakelijk om eerst de boel op een lager toerental in te laten draaien? Dus de heli op de grond laten en een beetje laten draaien met bv 800 rpm op de kop? Wat is jullie mening hier over? -Ruud- |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Ik heb de eerste benzine schaalheli eerst 1 liter 1:25 gegeven, maar daar lopen ze wel behoorlijk rauw van en het word een enorme bende rond de staart. De tweede benzineheli heb ik wel iets vetter gezet, maar niet teveel (1:30 tot 1:35). Wat wel een beetje verstandig is, is om de eerste vluchtjes heel duidelijk in het grondeffect te blijven (heeft de heli marginaal minder vermogen nodig) en niet te lang achter elkaar te hooveren, zodat je direct naar beneden kunt als je wat verdachts merkt aan het loopgedrag. Die eerste tijd heb je toch als veiligheid nodig om te controleren of alles goed werkt en er niks lostrilt. Motor ook niet te schraal zetten, dit verlaagt tegelijk ook het trillingsniveau wat. Op zijn laatst na het tweede tankje moet je al gewoon op 1:40 draaien en kun je normaal vliegen. Maar maak je geen zorgen, je doet dit eigenlijk al vanzelf met het uittesten, en wat ik begrepen heb, is zelfs het eerste litertje vetter smeren eigenlijk overbodig Maar wat je ook doet, NIET op een lager toerental gaan vliegen, daar word je motor alleen maar heter van (benodigde vermogen blijft gelijk, dus benodigd koppel neemt toe=>verbrandingsdruk neemt toe=>verbrandingstemperatuur neemt toe EN lager toerental=>hoeveelheid koellucht neemt AF). Ook laagbelast op de grond laten inlopen heeft gewoon weinig zin en is zelfs schadelijk: er is geen gasdruk om de zuigerveer fatsoenlijk tegen de cylinderwand te drukken in de cruciale eerste 30 minuten van het inloop proces, dus je zuigerveer gaat slecht afdichten en dit komt uit zichzelf niet meer goed. Groet, Bert | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2007 Locatie: Waregem Leeftijd: 48
|
Hey Ruud, je bent een machtige heli aan het bouwen. Héél strak gespoten. I love the Magnum-look. Hopelijk zien we je deze beauty voorvliegen op de één of andere meeting dit seizoen... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Citaat:
Bert, bedankt voor de tips over het inlopen. | |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Hi all, Ik heb de heli opgebouwd en even het zwaarte-punt gecontroleerd, nu ga ik er geen cockpit interieur inbouwen dus ik zal wat moeten compenseren met balanceer gewicht. Ik kom nu uit op ongeveer 800 gr extra in de neus, is dat niet erg veel? Ik weet niet hoe zwaar een compleet interieur is. Ik kan nog wat doen met de brandstof tank, die helemaal voorin bouwen en bv niet verder als de helft leeg vliegen dat scheeld ook weer 200gr. Hoe komen jullie uit met het zwaartepunt? Gr. Ruud. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |