![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Tot nog toe de score bij mij: Bell 47G (methanolversie) had zonder cockpit 700 gram odig, met cockpit nog maar 300. Erg korte neus overigens Cobra had 400 gram nodig, eerst met accu voor boordstarter opgelost, later met cockpit en piloten; geen lood meer nodig (lekker lange neus wel) Bo105 heeft tot nog toe geen cockpit, maar heeft ondanks 2 x NiMH 3700 mAh helemaal voorin, nog steeds 500 gram nodig. Ik zou als ik jou was vooral NIET de tank voorin zetten, die wil je zovel mogelijk in het zwaartepunt hebben, gewoon als "good practice". Vermoedelijk vlieg je met 2 blads rotor en ongeveer 1.82 rotordiameter? Dan mag je heli minstens tien kilo wegen en vliegt hij nog prima. 11 zal ook wel lukken, daarboven zal het minder gaan denk ik.... Niet vanwwege het vermogen, want dat is er genoeg, maar het zal wat minder prettig vliegen... Groet, Bert | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 54
|
Hoi Bert, Dank voor je snelle reactie. Ik vlieg inderdaad met een 1,82 2 blads rotorkop. Ik kom gebalanceerd uit op 9,5 kg totaal gewicht. Wat de tank betreft heb je gelijk die kan ik beter zoals het hoort in het zwaartepunt monteren. Oke ik ga iets verzinnen om zo ver mogelijk in de neus wat extra gewicht te plaatsen. Gr. Ruud. |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Citaat:
Plaats gewoon twee gewichten op een wat gemakkelijker plek, dan kun je ook nog met de ballast spelen als je een cockpit plaatst. Zo heel veel gewicht bespaar je nl niet door helemaal het uiterste puntje te zoeken! Mocht je in de toekomst ooit op de vijfbladsrotor overgaan, dan zou ik toch wel proberen niet zwaarder dan 9.5 à 10 kilo uit te komen Groet, Bert | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Oke dat is een hele gerust stelling, als ik het balans gewicht zo in mijn hand houd is het eerste wat bij mij opkwam dat het wel erg veel is. Ik ga vanavond wat daklood halen wat mooi weg kan werken in de voorkant van de romp Over de 5 blads rotor, ik heb altijd gedacht dat zo'n 5 blads meer lift zou geven ook al is de diameter wat kleiner. Dat is dus niet zo. Gr. Ruud. |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
mijn BO 105 (4-blad, 1.88 m rotor) weeg 12 kilo en stuurt (naar mijn smaak) echt lekker, maar hij schijnt bij 14 kilo al een echte rotzak te zijn om mee te vliegen. Lees wat dat betreft ook de eerste post in dit draadje eens op je gemakje door: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...n-vliegen.html (is wel een hele lap text hoor!) Groet, Bert Laatst gewijzigd door brutus; 24 maart 2010 om 13:08 | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
De heli is nu vliegklaar, nu nog even wachten op wat beter weer om af te stellen. Ik heb zelf een transport dolly in elkaar geknutseld zie de foto's. -Ruud- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cesar; 3 april 2010 om 12:31 |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Strak gebouwd en strak gespoten, helemaal goed Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2007 Locatie: Waregem Leeftijd: 48
|
Sjieke dinges,... Magnum en TJ zijn precies terug. De lokatie waar je je foto's hebt genomen is ook schitterend en past ook geweldig bij je blinkende Hughes. Nu nog een interieur en een (Magnum)pilootpop inbouwen... Heligroeten, Nick |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Bedankt voor de foto's Alex... Na wat afstellen aan de motor en na het controleren en eventueel vast zetten van wat zaken heb ik nog wat kunnen hoveren. Het weer viel erg tegen, veel wind en tussen door wat regen. Maar toch geprobeerd om wat te hoveren. Moet nog even wennen aan het vliegen met een zwaardere heli, die ook nog eens wat meer wind vangt. Toch hebben we nog een klein filmpje kunnen maken. Ziet er nog wat onrustig uit maar tis ook even wennen natuurlijk. YouTube - Vario Hughes 500 D Benzin -Ruud- |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |