![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Leeftijd: 37
|
Ik wou ook eerst direkt door naar elektro, Helaas werken de financien niet echt mee hiervoor. Je moet toch weer een aantal packs kopen, en voor degene die mij kennen weten dat ik niet voor wuppie-tec materiaal ga. (en nu niet zeggen dat de trex 700 wuppie-tec is he..... )Ik heb de OS MAX 91 SHZ-PS motor besteld die deze week gaat komen. Ik heb eigenlijk hierover een vraag; Aangezien deze motor een pomp heeft hoef ik dus geen druk vanuit de uitlaat in het tankje te hebben, maar de tank moet wel worden ontlucht, lijkt zo raar een geimplodeerde tank op een heli.... het lijkt ook raar dat wanneer je inverted vliegt er een straaltje brandstof achter de heli aan gaat, hierover dus mijn vraag. Hoe hebben jullie dit gedaan, ontluchtings nippel op tank gewoon open laten, of misschien toch de uitlaat er op aansluiten??? Ik hoorde dat het op zich geen probleem hoeft te zijn om de uitlaat er op aan te sluiten..... Groetjes remon |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Ik heb ook diverse malen voorbij zien komen dat je gewoon een slang van uitlaat naar tank kan laten lopen met een Pumped motor. hier o.a. een interessant draadje voor je Remon: OS91 Pumped Engine pointers/info?? - HeliFreak Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Mooi mooi Remon, gefeliciteerd met de aanwinst. je moet het maar even laten weten wanneer die gaat vliegen dan ga ik weer effe kijken of ik kan komen buurten! Steven!
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Ik heb één TREX700 met een SZ pomp. Ik heb gewoon de tankdruk wel aangesloten. Ik had te veel berichten gehoord op Runryder dat zonder het vaak niet genoeg was en dat hij arm ging lopen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Hoi Remon! Ziet er mooi uit! Erg benieuwd hoe je er mee gaat vliegen, maar gezien vorig jaar gaat dat wel strak worden, zoals het hoort Je had beter even bij mij aan kunnen kloppen, ik heb hier nog een vrijwel nieuwe (alleen 3DM 2008 mee gevlogen) YS-91SR liggen. Die ook met pomp alleen werkt het anders als een OS, je tank komt namelijk bol te staan van de druk Nou succes er mee en we zien 'm binnen afzienbare tijd wel vliegen. Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2008 Locatie: westendorp Leeftijd: 17
|
Hey Remon, Was jij die man die vandaag/gisteren ook aan het wachten was tot 4rc openging? Jaimy
__________________ HBFP - V-Max helitje - HK-450 V2 - Tigermothje 70cm - micro super jet en depron extra 300 in aanbouw |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
hahha, ja, dat was ik.<br /> <br /> Heb je je nieuwe tandwiel al geprobeerd?<br /> <br /> Motor zit in de heli nog een paar kleine afstel lingen en dan inlopen en dan vliegen.<br /> Remon. Laatst gewijzigd door jhrrekers; 12 maart 2010 om 13:45 |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 januari 2008 Locatie: westendorp Leeftijd: 17
| Citaat:
__________________ HBFP - V-Max helitje - HK-450 V2 - Tigermothje 70cm - micro super jet en depron extra 300 in aanbouw | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Its alive, its aliveeeeeeee........ Woppa, de motor heeft al gelopen vanavond, heb vanavond alles afgesteld, alles volgens de finles bob video, heerlijke man is dat toch, en toen had ik zoiets van, bladen eraf en kijken of die wil lopen. Bladen erafgehaald, tankje voor een kwart vol gedaan, eerst zo gestart zodat de pomp enzo vol liep, en toen via de 2-1 voorgegloeid en gestart, vroemmmmmmm direkt kwam die tot leven. In een woord, fantastisch..... Morgen met een beetje geluk de maiden. Ligt aan het weer...... en formule1 Groetjes remon |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
De Eagle has flown.... Net vanmorgen 4 tankjes laten lopen. In 1 woord.... FANTASTISCH Eerste tankje, heel rustig aan gedaan. Bijna niet van de grond geweest. 2e tankje, gehoverd. BORING!!!! 3e tankje rustig achtjes gedraait. 4e tankje, hoofdnaald iets armer gesteld, en een paar kleine tic tocs gedaan. Zelfs nu hij nog heel rijk loopt kun je al merken dat dat ding gewoon een power heeft van heb ik jou daar. gewoon super. Motortje loopt mooi, align pijp heeft een mooi geluidje. Me is very happy !!!! Remon |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Ik zou nog even rustig de boel inlopen en piekbelastingen voorkomen. Dan heb je later een net wat betere motor.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Hoi Laurens, Ik denk persoonlijk dat daar de meningen nog wel over verdeeld zullen zijn. Zelfs in het boekje staat dat er geen lange inloop periode nodig is. Daarbij komt ook dat als je hem rijk laat staan, hij ook niet inloopt. Anyways, ik doe ook kalm aan, wil er nog lang plezier van hebben. En die tic toc`s waren ook meer iets van langzaam achterover en weer terug.... Ben als de dood dat hij de grond ingaat, land ook nog vaak om de boutjes en alles na te lopen. Mijn eerste en enige crash van de 500 was doordat ik 1 boutje in de kop vergeten was te locktiten. Dat gebeurt me geen 2e keer.... Maar zeg nooit nooit, ik zeg het ook altijd van de 500, hij zal een keer de grond ingaan. Hopelijk duurt dat nog even. Remon |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Gefeliciteerd Remon! Ben vanmiddag ook wezen vliegen met de 700 en het was bewolkt en koud. veel bij de kachel gezeten in het clubhok Fijn dat alles goed is gegaan. Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |