![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
|
Vandaag eventjes moertjes gehaald en schroefjes om de motor vast te zetten.. en na zitten denken in welk gaatje de balletjes op de hoorntjes moeten. Als ik dezelfde afstand aan zou houden tussen de balletjes op de swash dan zou het in het laatste gaatje moeten.. maar hier is het hoorntje wel op zn dunst.
__________________ 5g6-1 en 4#3B in de lucht... Blubaby heeft gevlogen Laatst gewijzigd door gadget74; 16 juni 2010 om 12:05 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
maandag het frame geschuurd, en de servo's geinstalleerd.. netjes de armpjes op 90 graden en dan de kogeltjes erop..natuurlijk spleten de armpjes omdat ik de gaatjes helemaal op het eind had gebruikt (wel even met een schroevendraaiertje het gaatje wat groter gemaakt. Daarna een gaatje terug gebruikt en dat ging prima. Nu zit ik er dus over te twijfelen of ik er andere armpjes op ga zetten (de grotere dubbele armpjes even bijwerken) of dat ik het zo laat. Ik heb toch ook nog maar even een tangetje besteld voor de ball links.. want die zullen er nog wel een paar keer vanaf moeten... In de tussentijd kan ik nog een hoop doen met de staart, kop voorzien van locktight. Ik heb ook een andere motor erbij besteld want de 2215 past niet helemaal lekker zonder de motormount aan te passen (schroefgaatjes te groot) ik heb nu een KD HA450H 3200kv besteld.. hopen dat die beter past Maarten | |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Zo.. hehe... we zijn weer wat verder. De nieuwe motor kwam gisteren binnen en die pastte een stuk makkelijker dan de 2215.. eventjes stekkertjes erop gesoldeerd en motortje geplaatst (zonder tandwiel nog) om 'm even te testen. Daarna eventjes verder met de staart en voor ik het wist zat bijna alles op de heli. Ik kwam er wel achter dat beide tandwielen , dus de hele main gear set zo krom is als een hoepel en aanloopt in het frame. Ik heb even een nieuwe set besteld dus het wordt weer even wachten. Bij het passen van de canopy natuurlijk zo'n rubbertje kwijt gemaakt en weer gevonden toen ik een stel nieuwe had besteld in afwachting van de maingear set kan ik weer verder met de blubaby want die wil ik volgende week de lucht in hebben.. Maarten | |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Het is alweer een tijdje terug...door omstandigheden was de modelbouwhobby even op de plank beland.. maar gisteren weer even verder gegaan met de Heli. De kop staat nu goed afgesteld maar de staartservo zit nog niet helemaal naar mn zin dus daar moet ik nog even wat mee.. De electronica moet ook nog even netjes bevestigd worden en alle schroefjes nog nalopen met locktite. De gyro afstellen en dan moet de heli de lucht in kunnen.. Maarten | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2010 Locatie: midden Limburg (BE) Leeftijd: 26
|
Hallo gadget proficiat dat je terug ben kunnen beginnen met de bouw van je heli. Ik heb net dezelfde besteld bij HK, binnen 14dagen zal ie ongeveer thuis aankomen. Hoe is deze om te bouwen? enige tips en/of ervaringen om te delen. De elektronica heb ik nog niet gekozen. Moet ik dan het frame niet threadlocken? want soms moet je dat uit mekaar trekken een beetje om de servo's erin te krijgen. HA, bij een nadere inspectie van je elektronica besef ik dat ik bijna knal hetzelfde ging bestellen, maar mijn lijst is nog ni definitief, we shall see. ik volg dit draadje op de voet |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Citaat:
Je zal alle schroeven uiteindelijk moet threadlocken maar niet met van dat permanente spul maar een wat minder vaste threadlock variant.. Ik heb de motor al eventjes aangehad en dat veroorzaakt toch best wat trillingen in het frame waar de schroefjes uiteindelijk best van los zouden kunnen raken. Maarten | ||
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2010 Locatie: midden Limburg (BE) Leeftijd: 26
|
Als je test of er threadlock aan een schroefje zit, voel je dan alleen als dat schroefje goed vast zit? of draai je het er toch helemaal uit en voeg je dan opnieuw threadlock toe? De rotorkop en staart kan ik best direct helemaal schroefje per schroefje nakijken en threadlocken zeker? Het frame best als de elektronica ingebouwd is? |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Ik maak inderdaad alles los en zet alles opnieuw in de threadlock.. Het frame gaat volgens mij inderdaad het makkelijkst als alles gemonteerd is..1 schroefje per keer... het kost wat tijd maar dan valt hij ook niet uit elkaar. De Cyclic servo's zou ik eerder doen... Maarten | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |