![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2010 Leeftijd: 34
|
Geen Torx-setje nodig? Dan schrap ik dat van m'n lijst, bedankt voor de tip. Bij Hobby King hebben ze trouwens gezegd dat de voorraad "Hand tools" wordt aangevuld op het einde van de maand. Ik ben benieuwd. Ik vrees ondertussen dat er iets bij de douane ligt... Het pakje is al van vorige week donderdag in het land en is nog steeds niet geleverd! Bij de eerste bestelling duurde dat slechts 1 dag ofzo. We zien wel. Die onderdelen mogen vlug komen, m'n vingers jeuken om alles in elkaar te steken. Ook op de sim begint het echt goed te gaan. Een basis zal ik dus zeker hebben als ik voor het eerst probeer te hooveren. Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 20 mei 2010 om 00:15 |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
Bestelling 2 is toegekomen!!!! In principe kan ik beginnen assembleren! Het enige wat ik tekort heb daarvoor is blauwe loctite. Morgen eens vlug een doe-het-zelf zaak binnenspringen... Foto's van de bestellingen volgen! |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Hartstikke mooi streetbiker.. Ik heb vandaag mn pinions ontvangen.. Ik heb nu alles behalve de heli, motor en ESC en inderdaad ook geen blauwe locktite en misschien nog wat smeermiddeltjes voor de lagertjes..vandaag is de heli pas vertrokken uit Honkong dus ik verwacht 'm volgende week ergens in huis te hebben (mits de douane 'm met rust laat natuurlijk) veel plezier met bouwen in iedergeval! Maarten | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Hierbij de langverwachte foto's. Dit zijn de foto's van bestelling 1, de HK450GT kit zelf. 1. ![]() Het mooi afgewerkte carbonfiber frame. Allereerst eens de kwaliteit van de boutjes bekijken, want dit was een probleem bij de andere versies van de HK450. Deze zijn van staal en lijken van zeer goede kwaliteit te zijn. Dus geen extra hardwarebag van KDS nodig voor het frame. Meeste boutjes zijn behandeld met threadlock, maar er zitten er ook een aantal los. Alle boutjes controleren en opnieuw borgen met threadlock dus!!! In het frame zat nog een zakje met anti-rotation bracket en canopy bevestigingen. Nog een foto, van bovenaan nu: ![]() Kogellagers zitten ietsiepitsie scheef in het frame, mainshaft past niet perfect. Verder alles prima. 2. ![]() De hoofdrotor bestaat enkel uit metalen onderdelen. Deze gaat helemaal uit elkaar voor controle, daarna opnieuw assembleren en voorzien van de nodige threadlock. 3. ![]() Zakje 1 (linksboven): landingsgestel. Zakje 2 (rechtsboven): onderplaat frame, stangen voor bevestiging van de boom, paddlestang voor in hoofdrotor en opnieuw stalen boutjes voor op de meeste plaatsen. Dan de staartrotor en aandrijfriem. De staartblades, deze zien er van bedenkelijke kwaliteit uit. En als laatste: twee aluminium bevestigingen voor de staartservo. Nog een close-up van de staartrotor: ![]() Nice! 4. ![]() Maingear en de twee vinnen voor op de boom. 5. ![]() Mainblades (de kwaliteit is duidelijk slechter dan de reserve-mainblades die ik heb besteld, eventueel ga ik de originele vervangen), boom, stang tussen staartservo en staartrotor en geleiders. 6. ![]() Kromme canopy (door krappe verpakking, die buigt wel terug) en canopy stickers. 7. ![]() Zakje met diversen: main blade houders, paddles, ballinks, straps, batterijvelcro, boutjes (stalen boutjes en gewone) Tot zover de beschrijving van de bouwdoos van de HK450GT. Ik moet wel zeggen, de kwaliteit overtreft m'n verwachtingen! Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 24 mei 2010 om 12:22 |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Bestelling 2 kwam vorige week toe: 2 x Turnigy Lipo's 2200mAh 3S 25C 1 x HK Battery Monitor 3S 1 x Mystery 40A Brushless Speed Controller 1 x Turnigy DS480 Digital Servo 1 x EC3 Plugs (10 pairs/set) 3 x HXT900 Servo 1 x Lipo Bag 1 x Pinions (11T & 13T) 1 x Turnigy Gyro + heel wat reserve-onderdelen zoals skid, CF paddles, CF mainblades, ... Voor de foto's ga ik mij beperken tot de noodzakelijke onderdelen voor de heli. Later kan ik eventueel nog altijd foto's toevoegen mocht ik het in deze topic nog hebben over upgrades enzo. Maar voor ik over upgrades spreek, best maar eerst eens de heli bouwen zeker? ![]() 1. ![]() Zooooooo klein, ik schrok me een bult! De servo-aansluiting zit achter de kabels, dit kun je net niet zien. 2. ![]() Ook hier stond ik versteld van hoe klein deze servo was. Dit wordt de snelle servo (0,068s) voor op de staart. Er zitten 3 armpjes bij. 3. ![]() Deze servo's zullen de swash bedienen. Ook hier zitten terug 3 armpjes bij. 4. ![]() In m'n volgende post ga ik iets verder in op hoe je precies EC3 connectors moet aanbrengen. Dit kan wel wat zijn als je dit voor het eerst zelf doet.5. ![]() De Lipo Bag is wat groot uitgevallen, ahja... |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
De EC3 connectoren gebruik ik voor het aansluiten van de Lipo's met de snelheidsregelaar. Het correct aanbrengen was even zoeken. Daarom beschrijf ik hieronder even hoe je de connectoren aanbrengt. Je hebt twee stekkers nodig, de ene is iets groter dan de andere. In elke stekker gaan twee aansluitingen: pinnetjes of busjes. De pinnetjes of males gaan we gebruiken met de grootste (dikste) stekker. De busjes of females gebruiken we met de kleinst (smalste) stekker. Laat dit nou net het verwarrende zijn m.b.t. de EC3 connectoren. Je zou ze namelijk ook andersom kunnen proberen te monteren, niet doen. Of een male en female per connector monteren, ook niet doen. Dit werkt niet voor dit type stekker. De pinnetjes komen aan de ESC te zitten, de busjes gebruik je voor de Lipo. Dit is een foto van hoe je ze moet combineren: ![]() Ga als volgt tewerk: 1. Strip 2mm van je kabel 2. Vertin het uiteinde van de kabel 3. Steek een pinnetje of busje in een schroefbank met de achterkant naar boven en draai tegenaan. Je kunt natuurlijk ook een tang gebruiken. 4. Steek de punt van de soldeerbout in de achterkant van het pinnetje of het busje 5. Breng terwijl tin aan tot het kokertje halfvol is 6. Verwarm het pinnetje of het busje tegelijkertijd met het uiteinde van je kabel 7. Wanneer het tin op beide stukken vloeibaar is, duw je vlug de kabel in de achterkant, het solderen is klaar 8. Check nog even de polariteit, vervolgens duw je het pinnetje of het busje in de juiste kant van de stekker. Rood = (+), zwart = (-) 9. Plaats de stekker met de achterkant naar boven op tafel en neem een niet al te grote platte schroevendraaier. Steek de schroevendraaier tussen de kabel en de stekker en duw naar beneden tot je een klik voelt. Herhaal dit voor de andere polariteit en je stekker is klaar! ![]() Voor gevorderde modelbouwers is dit natuurlijk 'a piece of cake'. Hopelijk hebben newbie's hier iets aan. Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 24 mei 2010 om 22:00 |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
UPDATE: Het lukt me maar niet op de juiste blauwe 'loctite' op de kop te tikken in de lokale hobbywinkel. Hierdoor kan ik nog niet beginnen met bouwen. Maar ik zoek koortsachtig verder... | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Eindelijk een winkel in de buurt gevonden die blauwe medium threadlock heeft. Morgen ga ik erom. Ondertussen wacht ik nog steeds op bestelling 3. Die had eigenlijk al geleverd moeten zijn, maar helaas vandaag weer niemand aan de deur gehad... Oja, eergisteren wel training gear ontvangen via de gewone post. Dat ziet er basic maar puik uit! Ook de reserve-onderdelen die ik had besteld via eBay zijn binnen via de gewone post: 3 x main shaft V2, 3 x feathering shaft V2, 2 x tail rotor shaft V2 en 2 x flybar rod. En dit voor €6,48 inclusief verzendingskosten! |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
UPDATE: Vandaag ben ik de blauwe threadlock gaan ophalen in de lokale winkel, niet goedkoop: Uhu medium threadlock, €9 voor 7,5g. Toen ik thuiskwam, was - tot mijn grote verbazing - TNT langsgeweest: bestelling 4 is er! Laat dit nou net de bestelling zijn waar de threadlock inzat... Net €9 uitgegeven bij de lokale winkel voor een kleine tube. Nooit had ik gedacht dat deze bestelling er ging zijn vóór volgende week. En volgende week heb ik vrijaf, daarom ben ik meteen naar de lokale hobbywinkel gegaan, om zeker te kunnen beginnen met bouwen. Enfin, ik kan er niks meer aan veranderen nu. Dit is het volledige overzicht van bestelling 4: 1 x Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger 1 x Twin pach charge lead (zodat ik twee Lipo's tegelijk kan laden op de 6S aansluiting) 1 x 10CM Servo Lead (Futaba) (10pieces/set) 12 x Turnigy AA LSD 2200mAh (8 voor zender, 4 extra) 3 x 3mm Heat Shrink Tube (Yellow, Black & Red) 1 x Schuifpas 1 x TL-262 Threadlocker & Sealant (High strength) = gigantisch flesje 2 x TL-242 Threadlocker & Sealant (Medium strength) = gigantische flesjes 1 x HobbyKing Super Glue CA 1 x R/C Helicopter Pitch Gauge 1 x HXT 3.5mm Gold Connector 1. De Turnigy Accucell-6 zou een heel goede lader moeten zijn. Straks even testen. 2. ![]() De kabels die bij de lader horen. De stekkers zal ik moeten aanpassen. 3. ![]() De adapter voor de lader, 12V 5A. Een oude voeding van een pc had ook gekunnen. 4. ![]() 12 AA Rechargeable batterijen. Deze heb ik besteld i.p.v. de Rhino Lipo die niet op voorraad was. Ik heb er slechts 8 nodig, 4 reserves. 5. ![]() Deze had ik ook nog nodig: kabel om 2 Lipo's tegelijk te kunnen laden, krimpkous, verlengkabels voor de servo's, HXT 3.5mm stekkers voor de motor/ESC en pitch regelaar. 6. ![]() De gigantische flesjes threadlock van HK (tot de helft gevuld): medium en high strength. Helemaal rechts Super Glue van HK, reeds gebruikt, helemaal top! Onderaan de kleine tube UHU blauwe threadlock waar ik me eveneens blauw aan heb betaald (€9). We verwachten nog twee bestellingen, vooral bestelling 3 heeft een belangrijke inhoud. In deze bestelling zit nl. m'n HK zender en ontvanger alsook de motor, deze onderdelen zijn van essentieel belang. Verder ook nog een hoop reserveonderdelen. Ik hoop echt dat deze bestelling volgende week alsnog toekomt zonder problemen, maar de hoop wordt kleiner. Dit pakket is echt al een hele poos onderweg. Ik zou liegen, er is nog een kleine bestelling onderweg: een kabeltje voor m'n HK zender (om te kunnen simmen), gekocht via eBay Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 4 juni 2010 om 21:38 Reden: Foto's toegevoegd |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Ha streetbiker.. fijn dat bijna alles nu binnen is! Ik denk dat dat kabeltje waarmee je twee lipos tegelijk kan laden je veel tijd gaat kosten. Omdat je lader 50W is kan hij 2x3S maximaal met 2.25A laden als ze leeg zijn en zo'n 2A als ze vol zijn.. dus ongeveer 1C tot dusver geen probleem.. stel dat de lipos niet helemaal gelijk leeg zijn gegaan.. de een heb je 1000mAh uitgehaald en de ander 1500mAh. na de eerste 1000mAh (een half uurtje bij 2A) gaat de lader verder balanceren. de balanceer stroom is vaak niet hoger dan 100mA (bij de Imax B6 zelfs 70mA) dan is hij 5 uur bezig met balanceren... [EDIT] volgens de gebruiksaanwijzing van de turnighy doet hij 300ma(er staat mah maar dat kan niet kloppen) dus dat zou bijna 2 uur kosten in dit voorbeeldje..[/EDIT] Als je de lipo's gewoon op 1C laad zou je ze in een uurtje hebben bijgeladen. Je kan het eens proberen natuurlijk en ik ben ook heel erg benieuwd naar je bevindingen..maar ik ben bang dat het lang gaat duren.. Veel plezier met bouwen alvast..(ben een beetje jaloers dat mijn spul allemaal nog bij de douane ligt... Maarten
__________________ 5g6-1 en 4#3B in de lucht... Blubaby heeft gevlogen Laatst gewijzigd door gadget74; 29 mei 2010 om 16:45 | |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Ik begrijp wat je bedoelt Maarten. Hopelijk valt dat nog mee, ik zal gewoon eens proberen. Mocht de laadtijd tegenvallen, dan ga ik ze één per één opladen. Ondertussen heb ik al een vraagje. Ik was eigenlijk van plan de gehele rotorhead uit elkaar te halen. Maar bij het aflopen van alle boutjes merk ik dat alles echt muurvast zit. Gewoon laten zitten als je merkt dat er threadlock is gebruikt of sowieso toch uit elkaar halen en alles opnieuw monteren met threadlock? Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 29 mei 2010 om 22:01 |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Ik heb in de vorige posts wat foto's toegevoegd, vergeet niet te kijken!!! Vandaag ben ik begonnen met het bevestigen van een aantal basic dingen: bodemplaat, landinggear, anti-rotation bracket, canopy mounts. Op zich is het al een hele klus om uit te zoeken welke boutjes waar gaan. Blijkbaar gebruiken ze de stalen boutjes ook om gewoon in plastic te draaien. (4 x onderaan voor landinggear, 6 x zijkant frame voor bodemplaat) Hier zou je eigenlijk vijzen met grove draad verwachten. Maar dat is niet zo. Normaal ging ik nog beginnen met het monteren van servo's. Maar hiervoor moet het carbonframe iets worden uitgevijld, de HXT900 servo's passen er net niet in. Zo ziet het frame er voorlopig uit: ![]() Binnenkort meer! Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 29 mei 2010 om 22:19 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |