![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2010 Leeftijd: 35
|
Bedankt voor de reacties, helemaal super! @Anko: Bedankt voor de tips! De staart naar me toe houden heb ik zoveel mogelijk geprobeerd, het lukte al beter met de 2e lipo. Soms lag de aandacht eerst bij het tegensturen cyclic vanwege de wind, daardoor kon ik m'n concentratie soms niet verdelen. Het is raar, soms was de wobbel in de staart er, soms niet. Ik ga proberen wat met de gain te spelen en wobbel eruit te krijgen. Zou dit ook aan het toerental van de mainrotor kunnen liggen? Bij stijgen en dalen was deze volledig weg, enkel bij constant hooveren was de wobbel er.
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 13 juli 2010 om 21:54 |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Bij het optoeren staat de heli nog op de grond Toerental van de main rotor speelt hier ook in mee, deze bepaald nl ook het toerental van de staartrotor(zit immers gekoppeld) en een hoger toerental vereist minder gain...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Behalve dat je staart inderdaad teveel zwabbert (zie de tip van Anko) en een kniesoor zou zeggen dat zo vlak boven de grond zweven eigenlijk meer drijven op het grondeffect is en niet echt hoveren/vliegen, toch een nette prestatie. Het gaat de goede kant op. Nu nog even iets beter afstellen. En hoe gaat het met die wobble in de rotorkop, weg bij optoeren?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juli 2008 Locatie: Stabroek Leeftijd: 39
|
Proficiat man ziet er goed uit!! Is toch een mooie heli die hk450GT De tailwag zal volgens mij ook door een te hoge gain zijn... even nakijken in de zender, hooveren en instellen, hooveren en instellen... zo heb ik het ook gedaan. En nu simmen maar! Groeten, Erik |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2009 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 35
|
Toppie!!! Mijn afgebouwde HK450 staat nog steeds in de kast. Heb het nog niet aangedurft om er mee de lucht in de gaan. Ondertussen heb ik wel met een FP geoefend. Daar had ik wel erg last dat de heli begon te schudden, dat kwam doordat het trainingskruis begon te trillen. Als het je niet lukt om die trilling er uit te krijgen dmv het instellen van de gyro zou ik eens proberen om de pingpong balletjes wat meer naar het midden te zetten. Succes |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Voorlopig zit ik in München en kan ik dus niet oefenen, dit tot m'n grote spijt. Die twee filmpjes zijn dus echt van de allereerste pogingen met m'n eerste lipo. Het is inderdaad met moeite hooveren. Maar als totale beginner moet je het ook rustig aanpakken natuurlijk! De tweede lipo ging echt stukken beter. Dat was ook op een andere locatie met een grasveld. Hier was het hooveren op manshoogte. Ondanks de kleine windstoten lukte het vrij goed moet ik zeggen. Vanaf ik terug thuis ben maak ik een nieuw filmpje met m'n vooruitgang!
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 23 juli 2010 om 22:57 |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Ja echt, allereerste keer in m'n leven dat ik met een heli vloog. Wel veel geoefend op sim. Eerst FMS, dat vond ik niks. Dan op HeliSimRC, dat voelde al meer realistisch aan. En tenslotte heb ik Phoenix gekocht, zalige simulator. Neem je HK450 gewoon uit de kast en proberen! Ik vond de mijne echt nog stabiel vliegen, buiten de wobbel in de staart. Maar dat zou moeten verleden tijd zijn, de gain heb ik aangepast.
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter |
| | |
| | #84 (permalink) | |
| Citaat:
Van die aanvankelijke wobbel in de mainrotor is helemaal niks meer te merken, kop draait perfect in het midden. Ik moet wel zeggen dat ik die wobbel opmerkte toen ik de electronica aan het testen was op minimumsnelheid zonder de mainblades bevestigd.
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter | |
| | |
| | #85 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2009 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 35
|
Jij hebt dus ook een wobbel bij laag toerental? Die van mij heeft er ook last van, inmiddels heb ik de main-shaft en main-rotoblades vervangen door echte trex onderdelen. Het is nu wel een stuk minder maar nog wel aanwezig, maar als de heli op toeren komt is het weg. Nu was ik afgelopen weekend bij een vliegclub aan het kijken en daar had iemand ook een hk450 en die heli had helemaal geen last van zo'n wobbel. Ik vraag me af hoe dat op te lossen is. Ik zal iig nog eens de blades en paddles gaan wegen, heb laatst een klein digitaal weegschaaltje gekocht namelijk. Maar nogmaals, ik vind het knap hoor |
| | |
| | #86 (permalink) |
|
Bedankt rcdaan, altijd fijn om zo'n reacties te krijgen! Vandaag heb ik opnieuw 2 lipo's leeggevlogen. En het gaat goed! Hieronder staan video's van m'n derde en vierde lipo ooit: 1. 2. 3.
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter Laatst gewijzigd door streetbiker1977; 24 juli 2010 om 23:22 |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Thx Nico!
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter |
| | |
| | #90 (permalink) | |
| Citaat:
Zonet heb ik weer dik anderhalf uur zitten oefenen op Phoenix. Ik ben klaar om rondjes te vliegen. Alleen zit ik nog met het probleem van de motor die soms uitvalt. Eerst moet ik echt weten waar dat vandaan komt. Ik ga zo snel mogelijk de connectoren tussen ESC en motor hersolderen. Dan kan ik een vermoedelijk slecht contact uitsluiten.
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |