![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
|
Nu heb ik in dit draadje gelezen dat er mogelijk in de HK401 gyro ook iets niet goed zit. Er zitten 3 printplaatjes in die in een U-vorm met elkaar zijn verbonden alleen staan de beide staande printplaatjes niet haaks op de grond printplaat. Mogelijk dat dit ook afwijkingen geeft op de werking van de GYRO. Ik wacht verdere ontwikkelingen in dit draadje even af.
__________________ PoweRotoR E-drive engineer-SkyFox Evolution PoweRotoR E-drive-Alouette III PoweRotoR E-drive-HK/Trex500 (2x)-Trex500 ESP FBL-HK/Trex250 Laatst gewijzigd door hlcvbeek; 22 oktober 2010 om 11:29 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
Zojuist een draadje opgevangen over welke wijziging ik moet aanbrengen in mijn HK401B Gyro om hem meer stabiel te krijgen. De resultaten krijg je natuurlijk ook hier weer teruggekoppeld.
__________________ PoweRotoR E-drive engineer-SkyFox Evolution PoweRotoR E-drive-Alouette III PoweRotoR E-drive-HK/Trex500 (2x)-Trex500 ESP FBL-HK/Trex250 Laatst gewijzigd door hlcvbeek; 24 oktober 2010 om 18:26 | |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Nadat ik op het forum alle discussies heb gevolgd over de aanpassingen die uitgevoerd kunnen worden aan de HK401B gyro, heb ik de gyro van mij ook maar eens open gehaald. Bij mij constateerde ik ook dat de print helemaal los zat en dat het printplaatje met de opnemer niet haaks stond op de basis print maar ongeveer onder een hoek van 70 graden. Ik heb dus voorzichtig het printplaatje met de opnemer losgesoldeerd, rechtgezet en opnieuw vastgesoldeerd. NOTE: Ik zou iedereen willen afraden te gaan solderen aan de gyro als je niet bedreven bent met soldeerbout. De printbanen zijn zo klein/dun en alle solderingen zitten zo dicht bij elkaar dat je de gyro zo kapot soldeert of kortsluiting maakt. Daarna heb ik de totale printopbouw vastgelijmd in het huis. Tijd om naar het vliegveld te gaan om te kijken of mijn problemen met de staart, die soms vreemde bewegingen maakt, zijn opgelost. Na 30 seconden vliegen had ik al genoeg gezien. Het probleem was er nog steeds. De modificatie aan de gyro heeft dus niet het verwachte resultaat opgeleverd wat ik zo had gehoopt. Dit wil niet zeggen dat je de modificatie excl. het rechtop zetten van het opnemer printplaatje, niet zou moeten uitvoeren. Integendeel zou ik haast zeggen want het kan geen kwaad. Als de print los zit kan dit wel kwaad. Nu is het zaak het probleem te achterhalen wat dit alles veroorzaakt. In het allereerste begin had ik namelijk geen last van deze storingen en dat was voordat ik de regelaar en motor had vervangen. Dit betekent dat het in de modificatie zit. Van het begin af aan had ik al geen goed gevoel bij een aparte ontvanger accu die ik benodigd had omdat in de RCE BL75G regelaar van Align geen BEC zit. Een standaard ontvanger accu is een 4,8 Volt accu. De Gyro heeft een operating voltage van 4,8-6 volt dus als je de ontvanger accu belast, duikt de spanning al snel onder die benodigde 4,8 volt. Omdat ik samen met Marco (Bruteforce) op het vliegveld was en hij toch zijn laatste vlucht maakte met zijn ECO 8 alvorens de electronica over te bouwen in zijn in aanbouw zijnde HK500gt, gaf hij mij zijn RCE BL60G regelaar te leen, waar wel een BEC op zit. Ik heb deze regelaar ingebouwd en weer vertrokken naar het vliegveld. De heli kwam los en alle problemen met een instabiele staart waren verdwenen. De accu heb ik leeg gevlogen zonder dat ik ook maar enige vorm van vreemde staartbewegingen kon waarnemen. Het probleem is nu eindelijk opgelost! ![]() Nu nog even wachten op de BEC die ik heb besteld, dan kunnen we weer verder bouwen aan de vliegervaring. Marco bedankt voor je hulp!
__________________ PoweRotoR E-drive engineer-SkyFox Evolution PoweRotoR E-drive-Alouette III PoweRotoR E-drive-HK/Trex500 (2x)-Trex500 ESP FBL-HK/Trex250 Laatst gewijzigd door hlcvbeek; 25 oktober 2010 om 06:27 | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
|
@hlcvbeek; Zou je geen andere gyro overwegen? In veel draadjes is die van HK een troubleshooter! Denk eens aan een JR 490T (een oldtimer, maar PRIMA ding; heb vanmiddag met 4-5Bft met mijn Logo 10, degene met HOUTEN BLADEN, 2 accupacks geleegd, met deze oldie in de setup
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) Laatst gewijzigd door Taya-chan; 24 oktober 2010 om 23:32 |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
He Tjeerd, Het ligt niet aan de gyro. Ik heb met 2 verschillende gyro's geprobeerd met hetzelfde probleem. Nadat ik de regelaar met BEC weer had teruggebouwd waren alle problemen weg. Die HK401 gyro's zijn v.w.b. prijs/kwaliteit verhouding goed. Groet, Han
__________________ PoweRotoR E-drive engineer-SkyFox Evolution PoweRotoR E-drive-Alouette III PoweRotoR E-drive-HK/Trex500 (2x)-Trex500 ESP FBL-HK/Trex250 Laatst gewijzigd door hlcvbeek; 24 oktober 2010 om 21:09 | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Graag gedaan maatje! Deze gyro heeft gewoon 5V nodig, nu vliegt hij zo stak als een snaar zelfs alleen op rate stand. Pyro, knuppel los en pats, hij staat stil waar je 'm losliet.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |