![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2010 Locatie: Leur Leeftijd: 44
|
Hallo Ik ben begonnen om mijn Vario benzine trainer om te bouwen naar een Vario Mizar romp. Het is geen echte schaal romp,maar meer een "sport romp",omdat ik er niet zoveel kan vinden,vond ik het leuk om het hier te melden. Ik krijg alleen helaas geen grote foto's geupload(photo bucket)
__________________ Gr Tony |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 9 oktober 2009 Locatie: noord limburg Leeftijd: 56
|
Hoi ziet er goed uit is dit een nieuwe van vario ?. Waar vlieg je met dit moois ik vraag dit omdat we niet heel erg ver van elkaar wonen wij vliegen bij Apollo in horst ik zou zeggen kom eens langs met het mooie speeltje. Gr Arie
__________________ organizer RC-heli-shop-funfly 2012 Hirobo Sceadu Hirobo Dauphin 2 Twinjet 212 Graupner |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Je bent van harte welkom op ons altijd gezellige veld en hierbij ook de uitnodiging voor ons heli treffen volgend jaar op 21 en 22 mei . Gr Arie
__________________ organizer RC-heli-shop-funfly 2012 Hirobo Sceadu Hirobo Dauphin 2 Twinjet 212 Graupner |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Arie, Bedankt voor de uitnodiging,zal het in de agenda zetten. Kleine update:hij is toch wel groot. Romp verder uitgesneden,en bevestigingen voor de kap gemaakt,vind ik echt lastig!Volgens de geleerde van Vario moeten er 6 zgn "klik sluitingen ingemaakt worden,er is weinig ruimte voor,dus een beetje van Vario en een beetje van Mag...eh mezelf gedaan. Verder heb ik weinig ervaring met lijmen,ik gebruik Uhu endfest...maar als ik een boutje of pennetje ergens in wil lijmen,heb ik dat de lijm uitloopt. Kan ik er later nog wat lijm op laten lopen?Heeft iemand nog tips voor deze beginnende modelbouwer... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Tony wij gebruiken 5 minuten epoxy om de boel vast te lijmen loopt ook niet uit wat betreft je govener daar kan tiger2 je mee helpen. Gr Arie
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Kleine update, Zover klaar,opgebouwd en test vluchtje gemaakt. ![]() Nu nog mooi spuiten en afwerken,verlichting erin en ik wil het mechaniek proberen om in een soort of silentblock's te bevestigen. ![]() ![]() ![]() Laatste update volgt naar het lakwerk,
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2010 Leeftijd: 36
|
He wat leuk nog een Mizar. De mijne zit alleen nog in doos dus dit is even leuk om te gaan volgen. Ik zie alleen een paar dingen aan jou heli die je volgens mij anders hebt gedaan dan de bedoeling is. zo zie ik bij jou ter hoogte van de snaar een gat in de bodem van de mizar romp. En ik zie ook dat jij nog geen gaas hebt geplaatst in je romp. Hoe bevalt het dicht klik mechanisme? vind het persoonlijk eruit zien of de romp ieder moment kan opentrillen. Wellicht dat dit in de praktijk toch wel blijkt te werken? Dan zie ik nog iets. Jij hebt ook geen gat gemaakt om te starten. Heb jij ook de elektrische starter erin gebouwd? Of start je hem met de kap open? Wat ik alleen jammer vind is dat al die gaten in de romp moeten voor de koeling. ik wil op mijn romp kijken of ik in de bodem koeling kan maken en de gaten welke eigenlijk voorin horen te zitten wil ik gaan gebruiken om daar verlichting in te bouwen. Mijn helicopter wil ik vooral gaan gebruiken voor camera werk. Ben benieuwd of je nog specifieke punten hebt waar ik op moet letten. Veel bouw plezier in iedergeval. |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hoi Vario, In de bodem moet inderdaad een gat,anders past de koppeling er niet in. Ik heb wel gaas gebruikt,voor in de neus en straks aan de onderkant bij de uitlaat.Alleen aan de zijkant bij de uitlaat niet,ik kom daar gewoon niet meeweg,te weinig ruimte. Ik heb inderdaad een boordstarter erop gemaakt,de kap zit best redelijk vast,al heb ik wel 3 borgschroeven gemaakt,1 onder en twee net achter de rotor. Ik zag helaas te laat......bij rc heliparts van die mooie "inbouw"magneetjes als kap sluiting...... Ik heb hem alleen opgebouwd om te testen,nu gaat hij weer uit elkaar en dan spuiten,en weer netjes definitief opbouwen,incl. lampjes e.d Succes met jou romp,als je een foto hebt of vragen hoor ik het graag,
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| benzine trainer, mizar, vario |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |