![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 11 mei 2011 Leeftijd: 55
|
Ik ben dezelfde kit aan het bouwen en ben nezig met inbouwen servo''s. (Futaba S3001) De draad van de hekservo is te kort om bij de ontvanger aan de voorzijde te komen, maar hij moet waarschijnlijk aan de gyro gekoppeld owrden die erens in het midden zit.. Iemand dat probleem al eerder ontmeot. Ik heb eerder een Hirobo Shuttle gevlogen (kit), dat was easy. Dit is een vreselijk gepiel met kleine schroefjes en moertjes ne inderdaad heel erg nauwkeurig de bouwtekening volgen. Kost een helboel tijd en schiet slecht langzaam op. Misschien dat ik hem eind mei afgebouwd heb, daarna nog mijn bestaande zender Futaba F17 V3 plus inprogrammeren en de Shuttle instellingen overschrijven. Dan heel voorzichtig invliegen in Amersfoort. Misschien wil je een keer samen komen om de bouw/vliegen te bespreken? succes |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2009 Locatie: Rhoon Leeftijd: 38
|
Leuk! Mijn eerste heli was ook een Titan. Ik heb er mee leren vliegen en ondertussen is die flybarless en zit er allerlei onzin op (andere motor, andere kap, alu onderdelen enz.) Die stikkers kan je mooi glad krijgen met een haarfeun. Beetje warm stoken en dan krimpen de kreukels er zo uit! Succes!
__________________ TT Raptor 50 Titan,T-Rex 450 Sport, Trainer 1600, F22EBV2 www.Flying-rcmodels.com |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Ja.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2010 Locatie: anzegem Leeftijd: 32
|
en hoe doet die raptor het ?
__________________ raptor 50 , Vario bell 204 uh-1b (huey hog) in aanbouw (278.5 bouwuren) dacht ook bouwdraadje te maken maar heb teveel werk met kijken naar andere bouwdraadjes |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2011 Locatie: Lienden Leeftijd: 33
|
Helaas kan ik de lijst uit mijn eerste post niet meer aanpassen, dus ik ga hier gewoon vrolijk verder! - Graupner Starterpen (met vrij-loop) €55,- - Ontvanger Accu (Robbe) 3500 mHa €38,- - Diverse kleine materialen. €200,- Filters Kabelbinders Voltspy Dubbelzijdige foamtape Ball-link reamer Coolpower Heli brandstof. Etc. - Simulator 'Great Planes Real Flight 6' €199,- ---------------------------------------------------------------------- Totaal (and counting!) €1572,25 totaal besparing t.o.v. nieuw:€402,50 (and counting!)[/QUOTE] |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Nee, nee, nee!!! Het project is niet dood, geen echtscheiding Ja, ja, ja ja!!! 13 maanden na de eerste post is het dan EINDELIJK zover!! The Raptor is ready to fly.. Vandaag zo goed mogelijk de instellingen van de zender gedaan en tevens voor het komende halfjaar mij stempel op de kalender gezet! Ik weet dat het in het echt allemaal veel moeilijker is maar op de Sim (Realflight 6) gaat het al prima. 'Nose out' en 'Nose in' hover. Vooral met de 'heli orientation' trainer heb ik al menig uurtje op geoefend. Dus nu ECHT volgende week naar het veld MET helikopter. Groeten, Marco. |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Vandaag een prachtig cadeau gekregen van mijn lieftallige (v)echtgenote! Een beginnerscursus helicoptervliegen bij Flycam. 5 lessen van 1 uur. Ik ben echt reuze benieuwd, volgende week vrijdag de eerste les en volgende week zaterdag gelijk de tweede. Volgens mij een mooie start en zeker zeer leerzaam! Heeft iemand van jullie ervaring met dergelijke vlieglessen? |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Hierbij een update van de laatste vorderingen: inmiddels 2 vlieglessen gehad bij Flycam. Dat was echt Super leerzaam en natuurlijk super leuk om te doen! Even de Sim en mijn Tracer 90 buiten beschouwing latend was dit de eerste keer dat ik met een echte R/C Heli heb gevlogen en ik kan jullie vertellen dat dit knikkende knietjes en klamme handjes opleverd. Wel was voor mij al heel snel duidelijk dat wat de meningen ook allemaal zijn, voor mijn heeft het uren simmen heel veel nut gehad. Ja, een echte heli is heel anders maar de basis krijg je op de Sim echt wel mee. Ik zou iedereen willen aanraden; absoluut doen!! Ik heb zelf gekozen voor Real Flight 6 van Great Planes met de bijbehorende Futaba Elite controller. Ik kan dus alleen over deze Sim oordelen en ik vind hem zijn geld absoluut waard. Het enige nadeel is dat je echt een flinke computer moet hebben om deze Sim op de hoogste instellingen te kunnen draaien. Een I5 processor en een flinke grafische kaart is een must. Mijn Raptor heeft zijn eerste tank Nitro gehad en deze tijdens het inlopen stationair opgedronken. Binnenkort nog 1 tankje er stationair doorheen pruttelen en dan is hij echt klaar voor de maiden Flight! Het gaat er binnenkort dus eindelijk toch van komen!!! Ik hou jullie hier op de hoogte. |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
UPDATE: De Raptor heeft gevlogen! Afgelopen zondag mijn aller eerste solo 'vluchten' gemaakt op het vliegveld van de B.M.C in Lienden. Na wat hulp van een ervaren helivlieger binnen de club bij de allerlaatste fine tuning is het er dan EINDELIJK van gekomen. Heel voorzichtig mijn eerste 3 tankjes Coolpower er door gehooverd! Een onwijze kick en voldoening, nu lekker uren maken en hopen dat de eerste crash heeeeeel lang op zich laat wachten!!! Op naar het brevet. Ik hou jullie op de hoogte en zal binnenkort wat foto's plaatsen van de eerste vluchten. Grtz Marco |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 april 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 29
|
zo cool......idd foto's zijn mooi om te zien en zeggen meer dan duizend woorden, helaas zei je in je beginpost iets van een uitgebreid verslag maar ik mis toch echt wat aan dat verslag hoor, electronica ect niet echt gedetaileerde foto's enzo,,, enfin hoe vliegt tie heli? tis een geinig nitrostokertje he die raptor 50,
__________________ IK GOOGLE NOOIT.........MIJN VROUW WEET TOCH ALLES BETER |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Achteraf is het verslag inderdaad minder uitgebreid als van tevoren gepland. Als je eenmaal aan het bouwen bent dan vergeet je vaak weer op de juiste momente de foto's te maken omdat je zo lekker aan het bouwen bent Betreffende electronica kan ik e.e.a. nog wel toelichten als aanvulling: Ik heb gekozen voor kwaliteit en de heli volledig uitgerust met goede digitale servo's 3x een Futaba S9252 op de Swash (Pitch, Aileron en Elevator) 1x een Futaba S9254 op de Tail in combinatie met een Futaba GY401 Gyro en om dan ook maar alles digitaal te hebben een Futaba S3152 op het gas Om gewoon lekker een middag te kunnen vliegen heb ik gekozen voor een flinke ontvanger accu: Robbe Nimh 3500 mah, deze houd ik als nog in de gaten met een simpele voltspy met ledjes. e.e.a. stuur ik aan met de Futaba T8FG zender en Futaba 6008HS ontvanger. Mede door deze keus voor echt goede servo's vliegt de heli echt snaarstrak Wel merk ik met hooveren dat de heli inderdaad perfect regeert op elke kleine beweging van de knuppels en zo ook voor een beginner als ik een zeer vertrouwt gevoel afgeeft. Groeten Marco |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Als brandstof heb ik de keuze gemaakt voor Coolpower, tot nu toe naar volle tevredenheid. Het stationair inlopen en de eerste hoover vluchten zijn gedaan met Coolpower 5% nitro. Nu ben ik overgestapt op Coolpower 15% nitro. |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 april 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 29
|
kijk das info daar heb ik wat aan, ik ben namelijk zelf ook bezig met een raptor 50 v2 ik heb hem kaal gekocht alleen de blades erop! ik zal hiet info vandaan halen, thx for share!!
__________________ IK GOOGLE NOOIT.........MIJN VROUW WEET TOCH ALLES BETER |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |