Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > bouwverslagen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 4 juli 2011, 14:37   #31 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Bullet3030's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je ook begint met mode 1 en dan bijv 10 en dan 11.
Als ik eerst mode 11 progammeer en dan mode 10, dan krijg ik die heel veel biepjes wat je zegt van de ksa mode 10, maar doe ik het anders om, dus eerst mode 10 en dan 11 dan krijg ik gewoon de normale opstart biep?
Dat zou ik ook graag willen weten.Ik denk dat het niet zoveel uit maakt eerst mode 11 en dan 10 of andersom.

groeten

Peter
Oud 4 juli 2011, 16:23   #32 (permalink)

court99's schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

@bullet3030, misschien dat er hier iemand een antwoord op heeft, want volgens mij moet je toch de volgorde aanhouden als ik het zo zie in je filmpje, en dat lijkt me ook het meest voor de hand liggend...

@Danny,dat powerbus systeem dat hoeft voor mij toch niet, maar het ziet er wel weer een stapje meer uit...

ondertussen ben ik weer wat verder
de staart gemonteerd, de elektronica wat netjes gedaan, maar helaas kan ik niet zoveel meer doen.
Ben aan het wachten op mijn tailservo

En voor de servo armen daar ben ik ook niet uit wat ik ermee ga doen, bij freakware staan ze online maar nog niet te krijgen.

Click the image to open in full size.

de haetsink past nu mooi op de esc, Danny merci voor den tip he man.
court99 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 17:44   #33 (permalink)

Standaard

Ziet er goed uit.Als de flybarless kop los te koop komt ga ik ook over.Let ff op hoe je de jive gaat plaatsen en waar.Ik heb hem nu op de plek van jouw foto en dan nog is het ZEER krap onder de canopy met de heatsink.Ik zit er aan te denken om de heatsink een klein beetje uit te laten steken uit de canopy.Net als de lucht inlaat van een Amerikaanse auto.Zo heb je meer ruimte en krijg je ook een luchtstroom door de finnen van de heatsink.
Oud 4 juli 2011, 17:48   #34 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet3030 Bekijk bericht
Ziet er goed uit.Als de flybarless kop los te koop komt ga ik ook over.Let ff op hoe je de jive gaat plaatsen en waar.Ik heb hem nu op de plek van jouw foto en dan nog is het ZEER krap onder de canopy met de heatsink.Ik zit er aan te denken om de heatsink een klein beetje uit te laten steken uit de canopy.Net als de lucht inlaat van een Amerikaanse auto.Zo heb je meer ruimte en krijg je ook een luchtstroom door de finnen van de heatsink.
Hey Peter,

dat had ik ook gemerkt, heb de canopy erop gehad en die raakt heel lichtjes tegen de heatsink, moet er ook nog wat op verzinnen, maar ik ga liefs geen gaatje maken in de canopy.

Het is misschien een oplossing om de heastsink wat schuin af te vijlen, of om de hoeken rond te maken zodat ze niet kunnen snijden in de canopy?
Oud 4 juli 2011, 18:05   #35 (permalink)

Standaard

Dat zou je ook kunnen doen natuurlijk maar ik twijvel of de heatsink op deze manier tot zijn recht komt.Onder de canopy krijgt hij totaal geen koeling.Niet te vergeten dat de motor ook warmte produceerd.En de heatsink is volgens doen geloven nou juist enorm prestatie verhogend.De punten rond maken en misschien 2 enkele gaatjes die toch niet gaan opvallen zou misschien voor mij een oplossing zijn om toch enige luchtstroom te ontwikkelen.

Groeten

Peter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door court99 Bekijk bericht
Hey Peter,

dat had ik ook gemerkt, heb de canopy erop gehad en die raakt heel lichtjes tegen de heatsink, moet er ook nog wat op verzinnen, maar ik ga liefs geen gaatje maken in de canopy.

Het is misschien een oplossing om de heastsink wat schuin af te vijlen, of om de hoeken rond te maken zodat ze niet kunnen snijden in de canopy?
Oud 4 juli 2011, 19:24   #36 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet3030 Bekijk bericht
Dat zou je ook kunnen doen natuurlijk maar ik twijvel of de heatsink op deze manier tot zijn recht komt.Onder de canopy krijgt hij totaal geen koeling.Niet te vergeten dat de motor ook warmte produceerd.En de heatsink is volgens doen geloven nou juist enorm prestatie verhogend.De punten rond maken en misschien 2 enkele gaatjes die toch niet gaan opvallen zou misschien voor mij een oplossing zijn om toch enige luchtstroom te ontwikkelen.

Groeten

Peter
hey Peter, ik denk dat het maar minimaal is, als je de klitteband (ik weet niet hoe gij dat noemt) onder de jive uithaald dat het al misschien niet meer raakt?

over die koeling heb ge zeker gelijk, maar ik vind de canopy zo geweldig mooi...
Oud 4 juli 2011, 19:27   #37 (permalink)

Standaard

Zijn er mensen die met BEASTX vliegen, hoeveel mm servohevels hebben jullie??

Gemeten van middelpunt bevestiging servohevel op servo, tot middelpunt ball-link.
Oud 5 juli 2011, 12:24   #38 (permalink)

Standaard

heb ondertssn verschillende heveltjes besteld, met de maten van 7mm, 12,5mm, 17,5mm, 20 en 23mm, word gewoon een kwestie van proberen,
hier moet toch de juiste bijzitten, toch
Oud 5 juli 2011, 12:29   #39 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard

ik verwacht iets korter dan dat align aangeeft, had ik toch al eerder gezegd of misschien alleen gedacht...
Oud 5 juli 2011, 15:06   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyvG Bekijk bericht
ik verwacht iets korter dan dat align aangeeft, had ik toch al eerder gezegd of misschien alleen gedacht...
klopt Danny, jij had 16mm gezegd he, maar exact 16 vind ik niet
op vele sites staan de mm's er niet bij.

heb ze nu van hobbymaniac, hoop dat de 17,5 de juiste is dat is 0.5 korter dan origineel

de plastic hevels , dat gaat echt niet goed komen die plooien al in je handen nadat de afstandskogel erop geschroefd is, daar durf ik niet mee de lucht in

Laatst gewijzigd door court99; 5 juli 2011 om 15:09
Oud 5 juli 2011, 23:41   #41 (permalink)

Standaard

had gisteren nog even een mailtje gesuurd naar beastx,

dit is wat die manne zeggen ivm de hevels

Hallo,

beim 600 ESP sind 20 - 21mm perfekt. Von Align gibt es spezielle Flybarless Servoscheiben mit 22 und 24 mm Löchern. 22mm geht auch, ist aber fast schon etwas zu viel.
Ob das auch für den neuen 600 EFL gilt weiß ich nicht. Habe noch keinen in live gesehen.

grüße

Stefan Hornstein
BEASTX team
Oud 7 juli 2011, 11:31   #42 (permalink)

Standaard

de hevels op 17,5mm werkt niet, dan zit ik op 7graden cyclic, is net 1 graadje teveel, en brand het lampje rood in de plaats van blauw.

vanavond maar eens proberen op een kleinere stand...
Oud 7 juli 2011, 11:35   #43 (permalink)

Standaard

net was de postbode aan de deur met een fijn pakketje

ik heb de accu's allemaal nagemeten de cellen zitten allemaal rond 50 á 54 procent, er is 1 lipo bij met een gemeten cel van 46 procent, dus ik ben er heel blij mee

Oud 7 juli 2011, 12:01   #44 (permalink)

Standaard

Heb net de 600 efl besteld en dan wilde ik de zelfde lipo's bestellen als court maar ze zijn niet meer in stock. Jammer... Nu zijn nog wel de 4000 in stock. Is dit een goede keuze en zullen ze passen? Dit is mijn tweede heli. Nu heb ik een HK450TT... Dus heb niet veel ervaring en zal nog wel wat vragen stellen als ik aan de bouw begin.
Jet ranger is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2011, 12:33   #45 (permalink)
wdj

wdj's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Ik weet niet of de 4000 goed passen. De 3300 passen goed. Je moet ook rekening houden met de kabels die deels in het frame vallen. Ook het klittenband neemt ruimte in. Met de 3300 blijft er niet veel ruimte meer over. Ik zou zelf de gok niet nemen.

Werner
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten