![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2011 Locatie: Belgique, Limburg Leeftijd: 34
|
Zo, gisteren kreeg ik een mailtje dat ik mijn nieuwe 600 kon gaan ophalen. Dat hebben we vandaag dan ook maar zo snel mogelijk gedaan ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de losse kit aan te schaffen met een zelf samengestelde setup, de complete EFL liet nog even op zich wachten... ik heb gekozen voor de volgende setup. -trex 600 EFL pro kit -beast x -kontronik 80 hv -savox servo voor de swash en tailservo(was niet op stock, komt vrijdag) -edge 603 fbl rotorblades -600mx motor, origineel in de kit Als er tips zijn om de kontronik esc in te stellen hoor ik het graag, want ik heb verder geen ervaring met kontronik, ik zou graag de bec gebruiken en de governormode, ik heb progcard 2 ook aangeschaft van kontronik. Volgens de verkoper moet het hier mee lukken. Ik zou hem ook graag aan de pc hangen maar weet voorlopig nog niet hoe? fotootje ![]() alles even open gemaakt en dan aan de slag mijn eerste indruk is goed bevallen, ziet er zo in de plastic al goed uit, ik vind de canopy er mooi uitzien in het echt ![]() en nu aan de slag, Laatst gewijzigd door court99; 27 juli 2011 om 07:49 Reden: Topic titel aangepast |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 november 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 39
|
net even gekeken, maar bij de flybar versie staat er ook 550 op. Werner
__________________ APM2 HexaCopter, T-REX 500 ESP, Hughes 500e (T-REX 600 ESP), T-REX 600E PRO, KDS 450, SWIFT II, T8FG, |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Let ook even op het landingsgestel dit heb ik omgedraaid, en de skids zijn vanvoor 8mm ingekort en vanachter 40mm. Persoonlijk vind ik het veel mooier. ![]() er zitten ook leuke details aan frame + verstevigingsplaatjes ![]() en we gaan weer verder Laatst gewijzigd door court99; 2 juli 2011 om 19:30 Reden: fot toegevoegd |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Voor de mensen die in de toekomst in de toekomst ook de losse kit willen aanschaffen, let op: er zitten geen alu servo hevels bij , ik heb mij te pleuris gezocht, dacht dat ik misschien overheen keek maar nee ze zitten er dus niet bij, deze zal ik maandag even moeten nabestellen.Op zich geen probleem want mijn tailservo is er ook nog niet. Even een pauze nemen, als er nog een vooruitgang is zal ik hem hier posten. Ik heb er mij nog niet in verdiept, maar is er misschien iemand die me al reeds een uitleg kan geven op het programmeren van de jive, governormode en de bec?? Moet ik hem op de een of ander manier (net zoals castle link) aan de pc hangen, of kan alles ingesteld worden met de progcard2 van kontronik? |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Een wat uitgebreidere uitleg. Mode 1 leert je throttle kanaal in Mode 4 is governor, normale governor. Mode 9 is lipo low voltage cutoff. Zou ik zelf niet instellen, liever kapotte lipo dan crashende heli door de cutoff. Mode 10 is KSA mode, mocht je Jive stoppen met 8 knipperende lampjes kun je evt deze mode proberen. Is ander timing protocol maar was vooral nodig bij de M motoren van align. Mode 11 is set rpm governor. Deze onthoudt het behaalde toerental van de eerste vlucht en wil deze daarna altijd halen ongeacht het begin voltage. Handig als je oude en nieuwe lipos door elkaar vliegt. Dan heb je altijd zelfde toerental. Toerental is nog steeds te regelen met je zender percentage. Daarnaast kun je ervoor kiezen om je endpoints te calibreren. Na het programmeren je endpoints op 50% zetten, heli aanzetten in normal mode lowstick. En vervolgens endpoint ophogen totdat esc armed en dan nog enkele procenten verder gaan. Je zult waarschijnlijk rond de 83% endpoint uitkomen. Vervolgens zelfde endpoint op high stick instellen. Heb je ook een backup pakket voor de Jive Bec? Standaard is 5,6V dus 4cellen eneloop is hiervoor bruikbaar.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |