![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2011 Locatie: oudenbosch Leeftijd: 15
|
hallo allemaal, ik ben een jet ranger romp aan het maken voor mijn raptor 50, het is de bedoeling dat ik eerst tekeningen maken ,daarna alles uitsnij op karton en daarna de gaten op vul met pur schuim, dan maak ik de vorm mooier met gips, schuur ik hem, verf ik hem en daarna polyster of epoxy hem, hier volgen enkele foto's zo de hele kartonnen constructie is af, tijd om de pur schuim ertussen te doen, de pur schuim heb ik er ook al tussen gedaan toen mooi afgesneden en gevijld (helaas geen foto van Groetjes kevin |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Zijn de zelfde Jet Rangers, alleen de een met een ander landingsgestel...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
vandaag weer 2.5 kilo gips gehaald (nu zit er al 2.5 kilo op.) verder heb ik ook een landingskit voor mijn romp gehaald, bij albertino doomen (rcheliparts) gr kevin |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
hallo allemaal, vandaag weer niet stil gezeten, ik heb het landings gestel gemaakt en ben nog bezig met het gipsen van de romp, verder heb ik de schanieren al voor de deuren gemaakt zodat die ook open kunnen hier is hij af nog bezig maar de vorm komt er al aardig in straks als hij klaar is opschuren voor een mooier resultaat. zo waren de schienieren (ze zijn van lego) zo heb ik ze gemaakt nu weet ik ook welke heli ik ga maken, niet de witte maar de andere jullie horen nog van mij, gr kevin |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Kevin, mooi werk hoor maar ik heb een kleine opmerking. Misschien moet je in het vervolg eens uitkijken voor iets zoals styrodur of styropor om je mal op te vullen. Kan je veel beter schuren dan dat spul die je er nu opgezet hebt. Daarna mooi laagje polyurethaanvernis en je hebt een afgewerkte mal Misschien iets voor de volgende keer Keep it up! Stevo
__________________ |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Stevo bedankt voor je opmerking, ik wilde een romp maken die goedkoop, mooi en goede vliegde, ik heb deze iedeen van internet en ik hoop dat het lukt, want het is leuk om te doen en je spaart geld uit. Kevin |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Of het je gaat lukken om op deze manier een romp te maken weet ik niet. Ik zeg dat niet om je te pesten of zo, maar het is gewoon heel pittig en veel werk. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, en het viel mij erg tegen. Daarom: Ik neem diep mijn pet voor je af dat je hier aan begint, en ook zo doorzet! Eindelijk weer eens een jonge modelbouwer die niet iets kant en klaar koopt maar besluit iets zelf te maken. Alleen al daarom: +1! Alle succes gewenst, en ik hoop snel een foto van het eindresultaat te zien! Groet, Bert |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2010 Locatie: BE Leeftijd: 27
|
Knap jongeman! Ik ben 11-12 jaar ouder en ik zie mezelf dit nog niet doen. Leuk project. Laat die foto's maar komen.
__________________ Compass Atom 550 BeastX | Gaui X2 BeastX | Compass Warp 360 PRE-ORDERED | Trex 500 | Blade mCPX | Spektrum DX8 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
@brutus ik doe mijn best en meer kan ik niet doen, ik zie wel waar het schip strand, heb jij wel de romp wel afgemaakt of niet? @jacobst als ik foto's heb post ik die dezelfde dag nog iedereen bedankt voor jullie complimentjes |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Nee, ik was toen 20 en maar een arme student. De mal maken lukte nog wel, maar ik had toen niet het geld om de mal helemaal af te maken met epoxy en vervolgens een schaal te trekken. Had zoiets nog nooit gedaan en ging uit van drie tot vier pogingen, en dat zou mij destijds dik 100 guden aan epoxy moeten kosten. Dat had ik niet. Zou toevallig ook een Jet ranger worden, voor een Shuttle ZXX heli. Ben nooit verder gekomen dan de kern, die had ik volledig in vorm en in de plamuur. Later die kern kwijt geraakt en toen was het avontuur over. Daarna een baan, en toen kon ik bouwkits kopen.... Groet, Bert |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
jammer dat het niet is gelukt, maar ik doe mijn best dat het wel gaat lukken. ik vind het zonden om zo'n dure romp te kopen van 400 euro terwijl ik daar ook een t-rex 450 voor kan kopen. ik heb gekozen voor de jetranger omdat die niet te moeilijk lijkt, maar tog mooi is. als dit allemaal lukt wil ik een ec135 (politie) gaan maken voor mijn raptor 50. kevin |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |