![]() |
| | #91 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 juli 2011 Locatie: Winterswijk/Nijkerk Leeftijd: 22
|
Tja, ik had deze curve eerder gezien in een ander topic, en vond het wel een logische curve eigenlijk. Ik heb ook een nitro heli, waar ik dit mee wil gaan doen, adviseer je dan een V Curve? En waarom eigenlijk dan, waarom kan er bij ee nnitro motor geen flatline gebruikt worden? Ja, mijn ESC heeft een governor optie.. |
| | |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
nitro heeft geen slow spin up, dus daarop zou ik geen flat line proberen toch niet als je start in idle up 1 neen, je kan idd een V curve nemen met nitro, en dan heb je meestal governor ingesteld op idle up 1, wel zorgen dat je de overgang van normal naar idle minimaal is (voor je tandjes normal mode in nitro is bvb 0-25-50-75 -75 die laatste 75 is om in flight over te schakelen naar idle up 1 of de governor aan te steken (die dan ook is in gesteld op 75 of 80 (afhankelijk van toeren natuurlijk)). Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom ze een flat line gebruiken in E en geen V curve. maar als je bvb 2500 toeren hebt op 70 in normal mode dan stel je de flat line in op 70-70-70-70-70, dan heeft ie in idle up steeds 2500 toeren, dit kan je gebruiken voor zowel je gewone idle als met je gov.
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super Laatst gewijzigd door ketnet; 9 oktober 2011 om 13:43 |
| | |
| | #93 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 juli 2011 Locatie: Winterswijk/Nijkerk Leeftijd: 22
|
Ik zet idle up ook pas aan als de heli opgetoert is.. Kheb helaas nog geen governor op me nitro heli, dus dat kan ik dus nog even vergeten. Zal iig me idle up van heli even flat maken, zet em dan op 90-90-90-90-90 en zal de governor optie aanzetten in mijn ESC |
| | |
| | #94 (permalink) |
|
tis topen dat je een prog card hebt het kan zijn dat je zonder je gov idd 2500 toeren hebt op 90 maar dat je in je moet gov mode moet zakken naar bvb 75 dit heb ik toch met mijn hobbywing HV esc
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
manual staat bij je esc die je kocht HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking SS Heli Series 70-80A ESC w/UBEC en dan bij FILES kijken
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Ah fantastisch dankjewel. Misschien dat ik het vanmiddag dan nog even probeer met de governor mode aan Alleen moet ik er nu nog achter komen hoeveel polen me motor is.. EDIT: Ok, was 8 polen kwam ik achter. Staat nu zo ingestelt: Cell type: 6S 22.2V (16.8V Cutoff) Trottle Setting: Auto Trottle Range Trottle Type: Governor Mode with 6-10 poles motors Direction: Counterclockwise Timing Mode: 7 Graad For 6-8 Pole Motors PWM: 16KHz For most outrunner motors Laatst gewijzigd door Cannonballs; 9 oktober 2011 om 14:18 |
| | |
| | #98 (permalink) |
|
en hier voor je nitro heli een governor en carbsmart in één, handig tot en met. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...n-starter.html gewoon je toerental instellen via dat screentje en de carbsmart zorgt voor de optimale temp en power in je motor, zeker een aanrader! hoewel ik geen temp sensor zie op de afbeelding, best eens navragen!
| | |
| | #99 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Dat er bij Electro vaak een flatcurve gebuikt word komt omdat zolang de motor goed gekozen word (niet te klein, zodat hij niet overbelast word bij vol pitch) hij vanwege het fenomeen KV-waarde, min of meer een zelfregelend karakter heeft. Toerental varieert wel iets, maar niet heel erg veel. Ik heb begrepen dat veel Nitro-vliegers ook min of meer een flatline gebruiken, want ook een tweetaktmotor heeft zolang er nog "iets" belasting aan hangt, boven de top van de vermogenscurve min of meer een zelfregelend karakter, alleen zijn de toerenvariaties dan toch wel redelijk fors. Kijk maar eens naar de filmpjes van T. Alsaadi. Zodra die van hoover overgaat naar 3D gaat het gas vol open en blijft het min of meer vol open staan, en het toerental blijft alleen binnen de perken omdat hij om de haverklap flink pitch geeft. Je hoort dan ook flinke toerenvariaties maar het loopt niet uit de hand. Toch lijkt mij een V-curve wel beter.... Groet, Bert | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |