![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 juli 2011 Locatie: Winterswijk/Nijkerk Leeftijd: 22
|
Hallo iedereen! Aangezien vandaag mijn HK500GT binnenkwam maak ik er maar gelijk een bouwverslagje van waar andere misschien ook van kunnen leren.. Na een aardig tijdje met de Belt CPX geoefend te hebben was het tijd voor wat groters. Moet wel zeggen dat het van 450 naar 500 wel een groot verschil is, de Belt valt in het niets met de HK500GT! Nu weet ik, dat er niet heel veel positieve reacties zijn over de kwaliteit van het spul, ik wil dit ook langzaamaan upgraden naar Align kwaliteit. Overigens ga ik de main gear wel direct vervangen, het onderste tandwiel heeft een slag van weet ik hoeveel. Ook alle boutjes losgehaalt en vastgezet met locktite, toch vind ik de boutjes niet van hele erge slechte kwaliteit, ze passen aardig goed in de imbussleutel en draaien aardig strak aan! De rotorkop: ![]() Het mainframe: ![]() Lekker knutselen: ![]() Vergelijking in grootte met een Belt CPX ( Geld ook voor V2, en de gewone belt ) ![]() Echt mooi spul dat CNC.... ![]() Tail servo (Geen idee of dit kwaliteit is, volgens RC-Addict wel) ![]() Turnigy motortje: ![]() ESC HK 70/80A: ![]() Goedkope gyro, die ik nog moet modden: ![]() Turnigy swashplate servo's: ![]() Accu's ben ik nog niet over uit, ik heb nog 3 tal accu's van mijn esky liggen ( 3S, 2800MAH, 11,1V -> Kan ik deze 2x gebruiken? ) Hoop hem van de week af te hebben en zaterdag de maiden te doen! Binnenkort meer! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 mei 2009 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 17
|
Zeer mooie heli man Ik ben zelf aan het wachten op mijn HK450GT (ligt nu op afdeling inklaring ...) Is het een beetje leuke kwaliteit voor een beginner? (als je naar de 500 kijkt) En was die 500 nou nog een beetje betaalbaar met de spulletjes die jij hebt ?
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 juli 2011 Locatie: Winterswijk/Nijkerk Leeftijd: 22
| Citaat:
De HK450GT verschilt niet veel van de 500 behalve de size. Zelf ben ik bijna van beginner af, maar kwaliteit vind ik niet slecht, voor wat andere mensen op dit forum zeggen. De imbusboutjes kun je gewoon goed aandraaien, en vastzetten met locktite. Wel zaten ze los toen ik dit setje kreeg, maar dat had ook een reden -> Locktiten Dit setje was compleet 260,- | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Ik ben samen met maatje Han de trotse bezitter van een HK500 en dat bevalt ons heel erg goed. We vliegen er heel vaak mee (sport, geen 3D)zonder noemenswaardige problemen. wij zijn dus zeker positief over deze heli's. Je bent goed bezig als ik het zo bekijk, dat maingear kan idd een slag hebben, dat hebben ze niet allemaal maar ook ik heb inmiddels Align maingears. Alles locktiten met blauwe locktite, lagers voorzien van spaarzaam vet en goed je verstand en de manual gebruiken dan kom je een heel eind. Als je vragen hebt dan kom je maar. grt, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Die accu`s kun je niet gebruiken, dat wordt te zwaar. Leuke heli hoor ! ik heb er ook eentje opgebouwt maar voor de maiden verkocht. De kwaliteit viel mij erg mee, als je alles zorgvuldig nakijkt en met grote zorg opbouwt heb je er een leuke heli aan. Ik had er een originele gfk kap bijgekocht, hij lijkt dan net echt
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Ik dacht dat 6S 3000~3300 wel de norm was voor de Trex500, dan moet 6S 2800 toch goed kunnen? Gebruik zelf 6S 2700 op de protos (lichte 500size heli)
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Mee eens, moet gewoon werken. Ik heb zelf 6S2500mAh en maatje Han 6S3000mAh.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Vanavond de elektronica monteren en verder afbouwen. Morgen komen de gouden connectors voor de verbinding motor -> ESC. En de nieuwe main EN rotorgear met lagers komen binnen. Origineel van Align. Die er gelijk op en misschien wel de maiden maken!! | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Net weer verder geweest met de elektronica, en stuit ik op een probleempje waar ik hulp bij nodig heb. Het gaat om beide zijdeservo's ( Linker en rechter swashplate servo ) Ik heb deze nu zo bevestigt: ![]() De servo rod zit achter het X kruisje wat op de servo zit. Dit heb ik bewust gedaan zodat de rod recht staat, monteer ik hem aan de andere kant staat hij redelijk schuin. ( Maar of dit erg is, weet ik niet ) AKA Zo dus: ![]() Wat er nu dus gebeurd, is dat de servo niet zijn gehele slag kan maken: ![]() Maar de swashplate gaat wel erg schuin ( of hij ver genoeg gaat weet ik niet ) Wat is verstandiger, de rods aan de buitenkant van het X kruisje monteren, of gaat dit lukken zo? Nog een familiefototje: |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 7 mei 2009 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 17
|
Mooi dat de kwaliteit naar wens is En ik moet ook zeggen dat ik €260,- best wel een schappelijk prijsje vind voor zo'n 500, want hij ziet er verder zeker goed uit. Is die prijs incl. nieuwe maingear enz? Misschien ooit leuk als opvolger van de 450. Maarja, eerst daar maar eens mee beginnen
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Maar in mijn mening is dat niet zo, want je moet wel goed opletten hoe je het monteerd, en wat. Net zoals het maingear, dat kan gewoon niet met zon enorme slag erin.. Deze komtmorgen van align binnen en ga ik er gelijk opschroeven! De eerste maiden word gefilmt en post ik hier dus blijf volgen! | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Doen we! Inderdaad te gekke prijzen, Zat zelf aan 75 Euro (hoe kan ik met de goedkoopste rommel een vliegende 450 Heli maken) SAmen met mijn vriend ( die al jaren thuis is in de heliscene) gaan we hem binnenkort zijn maiden geven als de Aurora 9 binnen is, we zien wel. Volgens hem moet het gewoon vliegen Stevo
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 1 september 2011 om 21:40 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ben er overigens achter met de servo armpjes. Nutcaze doet precies hetzelfde met zijn servo armen, de rods aan de binnenkant. Dit maakt dus niets uit! | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Nu is het normaal aan Bruteforce om het tegendeel te gaan zeggen ivb met zijn HK450 4blads draadje Stevo
__________________ | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Morgen ga ik foto's plaatsen van een duidelijk verschil van de maingears. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |