![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 11 maart 2010 Locatie: Raalte Leeftijd: 28
|
Nou de heli afgebouwd en op het oog afgesteld. Ik heb geen pitch meter.. Nouja vlieg toch alleen nog maar in normal mode. ![]() ![]() ![]() Ready for maiden! En daar heb ik een filmpje van gemaakt. Ging niet helemaal soepel.. Ik had klaarblijkelijk toch nog iets negatieve pitch ingesteld waardoor de heli nogal hard tegen de grond kwakte. Helaas de staart net naast het plaatje dat ik daarvoor had neergelegd. TT kapot!! Tjonge dat gaat wel heel snel kapot! Er waren direct nog wel wat meer dingen kapot. Gelijk gerepareerd en weer gevlogen. Ging al beter maar helaas nog een TT gear kapot gevlogen. Ook liep de motor van het hoofdtandwiel af. Ondanks dat ik die stevig met locktite had vast gezet! Nouja. Herbouwen en vanmiddag nog maar eens proberen..
__________________ Graupner Cirrus | Graupner Cirrus 75 | SZD Junior | Gracia F5j | Multiplex Mentor | Multiplex FunJet | Shockie | HK450TTPro | Align T-Rex 500ESP |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Als je nou weer onderdelen moet gaan vervangen koop dab direct een align tail unit aanschaffen. Zon torque tube blijft wel goed van hk zolang hij maar geen crashes of hardere landingen meemaakt want dan is het snel over. Hoe dn ook gefeliciteerd met je maiden!
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Ik meen op t videootje te zien dat je de rand van je plaat raakte.. en daar kan die niet zo goed tegen Tipje: Boutjes in de grips er van de andere kant af indraaien, dan kan je ze helemaal vastdraaien en bungelen de blades nog. en dan is het makkelijker om gewoon vanuit gras op te stijgen. Align tail unit is niet per se nodig, maar een setje Align gears is wel handig.. ik heb na 150 vluchten or so nog nooit problemen ermee gehad met opstijgen.landen en heb er ook een aantal wat te harde auto's op gedaan..
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Tnx voor de tips! Ik ga 'ns align gears gebruiken, misschien zijn die inderdaad beter! Jaap ---------------------- Sent from iPhone. Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor
__________________ Graupner Cirrus | Graupner Cirrus 75 | SZD Junior | Gracia F5j | Multiplex Mentor | Multiplex FunJet | Shockie | HK450TTPro | Align T-Rex 500ESP |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
Noem het: ''snel neerzetten omdat je al 30 sec over de 3 minuten timer zit''
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2005 Locatie: Wieringerwaard (Noord-Holland) Leeftijd: 46
|
Jaap, Ik verkeer ongeveer in de zelfde situatie als jij. Ik vlieg momenteel alleen electrozwevers,, maar zou ook best een electroheli willen hebben. De kosten en de moeilijkheid van het vliegen en afstellen hebben mij tot nog toe tegengehouden. Ik heb mijzelf onlangs een Phoenix vliegsimulator cadeau gedaan en oefen nu regelmatig op het helivliegen. Ik moet zeggen dat het mij redelijk afgaat. Ik kan de heli niet constant op 1 plek houden, maar ik blijf toch redelijk in de buurt. Ook het rondjes vliegen en weer landen gaat 9 van de 10 keer goed. Als ik denk dat ik er klaar voor ben wil ik een 450 size heli kopen. Nu is mijn vraag: Als ik jouw verslag zo lees heb je aardig wat dingen vervangen voor betere Align onderdelen. Was het achteraf niet goedkoper geweest gelijk een Align te kopen? Succes verder met je heli en groeten van Jan |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Nee, zeker niet goedkoper! Als je ziet wat ik aan spullen heb voor die 330 euro.. Ik had alleen pech met de swash, die was redelijk duur. Ik denk wel dat align echt beduidend betere kwaliteit levert! Achja! Crashen doe je toch, uis dan liever goedkoop. Replacement parts dan van align kopen! ---------------------- Sent from iPhone. Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Hey! Ik vlieg mn zwevers ook in mode2
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 49
|
Leuk gevlogen, maar wellicht is het een goed idee je pitch curve in 'normal' mode niet al te veel graden negatief te zetten. Ik gebruik zelf (beginner af, maar nog lang niet volleerd), max. 3 graden negatief in de normal pitch curve, terwijl de positieve pitch curve lineair en 100% is. Dat land altijd als een eitje. Je hebt immers de halve stick weg voor 3 graden pitch verstelling. Vlieg dan trouwens wel rond in idle 1 instellingen (+/- 10 graden en een 100-85-100% throttle curve). Landen doe ik, uiteraard, in normal mode.
__________________ I reckon that any landing you can walk away from is a good landing. www.deventerluchtvaartclub.nl Laatst gewijzigd door H. de Winter; 5 februari 2012 om 20:39 |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb inderdaad nu nog maar 1 graad negatieve pitch ingesteld. Dat ging de laatste keer als een stuk beter. Echter was het wachten even op nieuwe TT-gears. Die zitten er nu op (Align). Verder heb ik de staartbladen losser gezet zodat er hopelijk wat minder krachten op de TT-gears worden overgebracht op het moment dat de staart door het gras draait. 1 test vluchtje gemaakt net voordat het begon te sneeuwen vorige week. Ging aardig goed, totdat het lager uit de motor draaide Nou, de motor maar weer in elkaar gezet en hopen dat het nu allemaal wat stabieler blijft! Even wachten tot de sneeuw van het gras weg is.
__________________ Graupner Cirrus | Graupner Cirrus 75 | SZD Junior | Gracia F5j | Multiplex Mentor | Multiplex FunJet | Shockie | HK450TTPro | Align T-Rex 500ESP | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Staartbladen los of niet maakt niet zoveel uit je moet hem ff recht boven de grond hangen, en recht naar beneden komen zoals gezegd, een tt kan echt wel wat hebben, maar je moet hem niet IN de grond zetten ik vlieg ook vanaf een grasveld, en de bladen van mn 250, 450 en 600 zijn regelmatig groen van het gras.. en tot nu toe (afkloppen) nog geen tt tandwielen kapot gehad. Mijn normal heb ik ingesteld op ong -5 tot +12 graden idle is -12 tot + 12 landen doe ik in idle, opstijgen ook. meestal na het landen gooi ik meteen de throttle hold erop, en geef dan een tik negatief om de bladen wat sneller stil te krijgen alleen optoeren doe ik in normal (en zelfs dat doe ik bij de electro heli's vaak niet)
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |