![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Door de drukte van deze tijd dreig ik geheel te vergeten dat ik hier nog een dagboek heb liggen. wat een gedoe de laatste tijd zeg, eerst gooi ik een shuttle op de grond door een slechte accu, dan als je denkt dat ik er wat van geleerd heb, gooi ik ook nummer 1 weer op de grond. Oorzaak : de accu was eerder leeg dan de tank. Poep gebeurt en dat was nu ook weer het geval. Ik was net nose in aan het hoveren en whammm ,in de grond. Kop kapot, assen krom staartrotor weg , stangetjes weg . Na hem weer opgebouwd te hebben gaa ik twee weken later (dat was vorige week) er weer lekker mee spelen. Ja ik heb nu nieuwe accu's!!!! Houten bladen er maar weer even op, je weet maar nooit. Man die klompen vliegen ook voor geen meter zeg. Nicken is vreselijk nerveus rond het mid stick gebied. Hmm , dan toch maar even testen met de zojuist verworven NHP bladen. Ooo Wow das wel effe anders he? Nu geeft de heli weer wat vertrouwen. In een tweede vlucht zet ik me over mijn nervositeit heen en ga aan de bak. Eerst maar een looping, aardig. Dan 10 rollen , allemaal kurketrekkers. Akelig figuur, ik bak er nog steeds niks van. Nico, hier dat filmpje: wat doe ik nou toch steeds fout? Knife edge met de pirouette , nog even oefenen. Autorotatie. poep, alweer poep! Heck in de grond! 2 Tandwielen stuk , bah weer sleutelen. en AAAHHHRRGGGGGHH we hebben nog maar twee weekendje te oefenen!!!!! steven (toolman steve)
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Probeer die roll eens te maken op 0 graden, voordat je de rol inzet, een tikje achterover trekken zodat de neus ietsje omhoog komt. Succes !
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2006 Locatie: Eindhoven NB Leeftijd: 38
|
Ik zie behalve het dagboek nog een overeenkomst: we crashen even vaak
__________________ http://john-deboer.magix.net/ - http://karel-dereus.magix.net/ Trust me, I learned the hard way |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Hey Rene, Dat heb ik dus zo tijdenlang gedaan en ik kwam meestal iets met de neusomhoog uit als ie inverted lag, momenteel gaat het veel slechter en ik had vorig weekend vooral kurketrekkers. Het lijkt erop dat ik nu beter resultaat heb met het gewoon vanuit vlucht de rol in te gaan. Echter de kurke trekkers verwijt ik gewoon aan slecht pitch management........... De heli is redelijk in balans wat ook een slok op de borrel scheelt, ze waren namelijk slecht in balans. Vorig jaar ontdekt dat dat best wel uitmaakt. Maar dit keer is het gewoon slechte stuurmans kunsten. Wel bedankt voor de reactie. Steven
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Wat een dag vandaag zeg. Ten eerste is ons area 54.8 omgeploegd door de boer en ten tweede is er een fikse wind. Vooral boven waait het flink. Onze helies gaan baggertraag met de kop in de wind en als je een stallturn maakt moet je flink negatief geven om em op de plek te houden. Mijn eerste 2 loopings van vandaag einigen ook ergens waar niemand het zou zoeken. Het worden leuke figuren maar met de wedstrijd zou er niet veel voor gegeven worden. Dan maar 1 van mijn befaamde rollen downwind. Hey, vandaag doen ze het wel! Ook Tjerk had hier en daar moeite om de heli op het pad te houden. De vlucht met Uni#1 heb ik moeten afbreken omdat de uitlaat los was gaan zitten. Toch deed de heli het weer prima naa de laatste twee vervangen tandwielen. Daarbij had ik weer een geluk bij het ongeluk: ik had nog een trilling op de staart zitten, wel die kwam van een ietwat loszittende schroef van de bladhouder. Die maakte dat blad dus een mm langer dan de andere. das niegoe. Tevens bleek dat deze bladhouders geen druklagers hebben. Tja dat kun je zo hebben als je een doos met oude spullen hebt.... Naja , de lagers heb ik ook nog wel ergens liggen dus alles weer mooi gefixt. Uni#3 is de andere heli van vandaag, looping, rol, het gaat beter vandaag. Maar met de derde vlucht is het minder. Ik wilde per sé de rolling stall turn nog doen. En eigenlijk maar goed ook want nu weet ik dat ik die met de harde wind van vandaag niet volbreng. Ik heb em wel 10 x achter elkaar gedaan maar nee , na de halve rol is de heli in een achterover genickte positie. Na de halve pirouette ziet het er nog enger uit, vooral omdat ik de piro niet goed half maak. ik ben op dit moment toch al in de meest gestresste hoedanigheid. Aanduiken gaat totaal de verkeerde kant op. En elke keer eindigt het in een of andere bail out. De laatste rolling stall turn spant de kroon: Terwijl de bail out in volle gang is en ik de heli enigszins weer horizontaal heb ,houd de staart rotor ermee op, het is em echt teveel geworden. Tjerk en Nico staan erbij en aarzelen geen moment: "Steven! Autorotatie!!!!" Mijn gedachten zijn nog bezig de handel op een rij te krijgen: eerst positie: horizontaal maar op een foute plek. Gas erbij! de piro rate van de heli is enorm nu dat ik volgas geef. "Steven!!! auto!!!!!!!!" . Ik denk anders: eerst hoogte winnen. De heli waait ondertussen een heel eind met de wind mee. maar de positie verbetert wel hierdoor. Okay nu de schakelaar om: Nummer3 komt tot rust , de wind zorgt dat het pirouetten stopt en dat de heli nu met de neus naar mij toe vliegt. Zakken steven, hou de rotor op toeren. Man hij is wel heel ver weg eigenlijk. De heli daalt netjes en ik land em in het weiland naast die met het mooie korte gras. Hij staat , de motor pruttelt nog lekker op stationair en de hoofdrotor toert af. "Steven hij is nog heel, super geland man!!" Het meot nog even tot me doordringen, Het autoroteren heeft geloond de heli staat netjes op de grond. "Zeg Steven, nou is dit veld zelfs groter dan het wedstrijdvierkant en je zet je heli zelfs in het weiland ernaast. Ik zou geen auto doen met de wedstrijd als ik jou was." Daar kun je het weer mee doen. Ik was allang blij dat mijn sluitspier is blijven werken. Bij nadere inspectie (van de heli ja!) blijkt dat alleen de achterste klauwkoppeling ernaast is geschoten. Dit is ook een hele kleine klauw. Ik heb er maar een nylon bus voor gemaakt, dan kan ie er niet meer naast lopen. Dit zijn de losgenomen tube en de klauwen. De klauw aan de andere kant van de tube is een stuk groter!! En de bakjes van de chinees zijn perfect voor de boutjes en ringetjes! En hier met het nylon busje eromheen. Mooi spul dat nylon. Je boort een gat van 10mm en dan is ie gewoon een stukje kleiner zodat je een mooie klem verbinding hebt. Dit was em weer voor vandaag Groeten van Steven enne Gewoon doen!
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Hengelo
|
Aan het verhaal hoeft eingelijk niets meer toegevoegd te worden, is namelijk over compleet. Het oefenen van de autorotatie heeft in ieder geval zijn vruchten afgeworpen, ERG netjes neergezet. Tja wat betreft het wedstrijdvierkant... een gedwogen autorotatie (en toch goed landen) maakt zo'n vierkantje wat minder belangrijk. Het heeft je in ieder geval een 10 voor de spanning opgeleverd. Zou eigenlijk niet weten hoe het mij zou zijn vergaan, waarschijnlijk was het geëindigd met een grote bestellijst... Misschien toch maar eens tijd aan besteden. Maar hoe dan ook ... wij waren net zoals jij, blij dat die ene spier is blijven werken. Groeten, Nico.
__________________ TT50v2, Trex500, Trex450 |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
| Citaat:
Groeten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Tis maar goed dat we de koffie vergeten zijn mee te nemen...............
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2006 Locatie: Brussel - B Leeftijd: 43
|
Goed bezig Steven, leuk om te lezen! Ron
__________________ 14MZ --> Srimok 90 (soon v-stabi), Vibe 50 v-stabi, 500 v-stabi, 450 pro, Yak54 (88") http://www.rcpilotenforum.nl |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Yep, zeker leuk om te lezen ! Die (geslaagde) autorotatie geeft je zelfvertrouwen . Een tollende heli is nog stabieler en het hoogte winnen was op zeker een goede keuze
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Tja, Wat ben je soms toch stom bezig hè? Natuurlijk is na je laatste oefendag je cannetje brandstof weer leeg en zelfmengers hebben dan een probleem als ze allerlij zooi in de schuur hebben liggen en de ene keer met de en olie en de andere keer weer wat nitro hebben gebruikt. Ik dacht em even in de tuin af te stellen maar het volgas zat er nog mijlenver naast. Toch maak ik mijn eerste ronde niet eens zo slecht. Wat wel weer grappig is is dat de jury in eerste instantie niet over de juiste lijst met figuren beschikte en ik moest daar door na mijn eerste figuur stoppen en achteraan in de rij aansluiten. dat is even vervelend als je toch al wat neveus bent en de adrenaline gaat nog een keer op gang natuurlijk. Al met al ging het dus wel. Toch zit er nog een ding niet mee: Tjerk vliegt de sterren van de hemel. Hij heeft ook goed geoefend en niet zoals ik maar 2 keer de pull back gedaan ofzo. mijn pull back verloopt dan ook waardeloos in mijn ogen. Ook de knive edge word slecht. Bij mijn tweede en derde ronde blijkt dat ik ze echt veel te hard aanvlieg en de pirouette komt niet rond. Weer stom. Het is het gevolg van dat je alles zelf moet uitzoeken, het duurt allemaal veel te lang zo voordat je op niveau bent. Na de eerste ronde ga ik nog even bezig om de motor wat scherper af te stellen. Rob E. springt bij en helpt me een heel eind in de goeie richting. Het is nog niet helemaal okay zo blijkt in de tweede ronde maar we kunnnen ook niet volledig losgaan. Toch heb ik al heel wat meer vermogen ter beschikking. Helaas zijn mijn vliegkunsten ernstig verstoord en blijven de hoge scores uit. Tjerk vliegt mij eruit, ik lig op nummer twee dank zij de hoge k-factoren. Zo blijkt toch dat vliegen als een baksteen met hoge k-factoren flink loont ,want Bennie blijft nu wel heel erg achter. De komende 2 wedstrijden ga ik niet meemaken dus ik heb nu alle tijd om me voor de laatste wedstrijd van dit jaar voor te bereiden. En ik hoop dat er minder stress en minder schade aan vooraf gaat. het moet immers wel leuk blijven.
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Wat zeg je me nou Steven? Niet naar België?! Hmm jammer Groeten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2008 Locatie: Hengelo (o)
|
Nou Steven ik heb me dan toch maar aangemeld voor dit forum. Eerst wil ik je even feliciteren met je behaalde 2de plaats. Je gaat me toch niet nadoen he wat betreft de 2de plaats. Zoals je weet had ik dat ook in 1991 en ik denk dat jij inmiddels heel wat in je mars hebt om dat met gemak te kunnen verbeteren. Hoe zit het met je staartrotor, is dat gefixed? Anders kom je maar eens even een keertje buurten bij me. Misschien heb ik nog wat bruikbaars liggen. Tjerk ook van harte, ik ken je niet maar toch een mooie prestatie. Geweldig dat het helivliegen weer begint te leven, en dat nog wel in Hengelooooo. Wordt tijd dat die Nico ook maar eens mee gaat doen met freestyle. Dan gaan zeker de eerste 3 plaatsen naar Hengelo. Voor nu even genoeg op het keyboard gerammelt, wie weet zie ik jullie binnenkort weer op het veld. Vooraleerst heb ik nog heel wat werk met de verbouwing hier aan mijn woning in Hengeloooooooooooo. Groeten Wim |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Leuk je ook hier te ontmoeten Wim. De heli is bij mij nooit langer dan een week stuk tegenwoordig. Dank voor de felicitaties. Het wordt er wel weer tijd voor om veel te gaan vliegen, Tjerk is helaas nog geen lid bij onze club. en eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geven met de huidige toestand op de vliegbasis en het gezeik dat er binnen de club soms is. Maar ik kom zeker een keertje buurten want ik wil je "nieuwe" vloot natuurlijk even bewonderen. Groet Steven
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2008 Locatie: Hengelo (o)
|
Steven, Dat klinkt goed, de heli geen week stuk...... Ik heb in december een mailtje gestuurd naar "De Witte Reus" dit ivm het reklame spotje waar mijn helikopter voor is gebruikt. In maart kreeg ik eindelijk de beloofde dvd , echter de dvd was leeg. Verkeerd gebrand vlgs de secretaresse, ze zouden een nieuwe branden en sturen. Ik moet de dvd nog steeds hebben, als de witte was net zo snel gaat als het branden van de dvd met Witte Reus dan kun je beter iedere week nieuwe lakens kopen. Anders krijg je nooit wat schoons op je bed........ Groeten Wim |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |