![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2008 Locatie: Leuven, België Leeftijd: 31
|
Ben bij de drogist speciale sticker-lijm-verwijderaar gaan halen. Stinkt enorm naar benzine maar daarmee ging het vlot. Ik denk dat er een servo stuk is... 1 van de swash servo's werkt niet, onafhankelijk van het kanaal waar ik hem in plug. En het probleem is pas ontstaan nadat ik m'n transmitter op Heli CCPM heb ingesteld. Heel raar, een servo die echt NIKS doet en in stilte sterft, nog nooit van gehoord. Edit: Opeens terug een zacht gekreun uit de servo gehoord, maar nog steeds geen beweging bij stickuitslag. Wel verandering in gekreun. Het manueel bewegen van de servohoorn verloopt bij de 'kapotte' servo ook iets stroever. Ik heb het dan wat heen en weer bewogen tot het weer vlotter ging (niet teveel want volgens mij is dit niet goed voor de gears). En opeens werkte hij weer! In het begin met enig geslip (servohoorn blijft even haperen en beent daarna snel zijn vertraging terug bij). Dit duurde echter maar 2-3 volledige uitslagen en daarna werkte hij weer perfect. Heel raar. Ik heb eens 'servo lock up' geGoogled en hier en daar vond ik iets over servo's die vastzitten bij teveel druk op de behuizing, wat in mijn geval eigenlijk wel zou kunnen want ze zitten echt muurvast in de metalen servo geklemd... Iemand enig idee of dat misschien mijn probleem is (het zijn Hitec HB65MG's) ? (op het ogenblik lopen alle servo's soepel, maar ze zitten dus wel nog geklemd) Laatst gewijzigd door skullforger; 24 mei 2009 om 02:18 |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2008 Leeftijd: 55
|
En wat is het vervolg of je oordeel Ik heb er ook een alleen met de hitec 56bb feather servo;s en de tt 6100 gyro in combo met de ace0915c op de staart Een erg snelle en goede combi overig. Vlieg de regelaar op een vlakke 80% op de idle 1 Dit geeft een redelijke hoge rotor speed waarbij je als beginner enorm van schrikt. Mijn ervaring het systeem zelf voldoet goed zeker voor de prijs wat een kit kost. Is heel wat minder nerveus dan een Trex450. Op het internet cirquit goedkope onderdelen!!! Alleen de houten blaadjes zo snel mogelijk vervangen voor de kunstof(gf) of de carbon uitvoering(beter zelfs) Na twee weken zwoegen om het langzaam wegdraaien van de staart te voorkomen, de tailblades vervangen voor de carbon versie en zie daar, ook dit probleem was opgelost. In hoovermode 9,45 minuten vliegen voor de accu op 80% staan. rondvlucht op 8+ minuten dus niet verkeerd. gr martin Laatst gewijzigd door rotormania; 22 juni 2009 om 21:16 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2008 Locatie: Leuven, België Leeftijd: 31
|
Hallo, De eerste ervaringen zijn enorm goed. Achtjes draaien begint nu goed te lukken. Enkel nose-in hoveren lukt echt nog niet. Het probleem is dat ik slechts ongeveer 1 keer per week kan oefenen. Van de batterijduur ben ik minder tevreden, ik heb 4 lipo packs van 2200 mAH die ik niet onder de 80% probeer leeg te vliegen, en dan kom ik aan minder dan 7 minuten vliegtijd, en dit zelfs met een sterk verlaagd toerental (60% als ik me niet vergis) ... Volgens ik gelezen heb ligt dit vooral aan de houten bladen, ik heb carbon bladen liggen maar ik durf ze niet installeren omdat je met de standaard blade grips veel uitlijnproblemen schijnt te hebben wanneer je niet de originele houten bladen gebruikt. Hieronder een mooie foto van de MT terwijl ik een achtje aan het vliegen ben, genomen door een vriend van mij die fotograaf is. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |