![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #138 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Velden (Nederland) Leeftijd: 23
|
Dat ziet er echt rete strak uit Tjerk!!! Ik zou haast zelf een vibe50 kopen om hem zo om te bouwen groeten remie
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Haha, het was een leuke week. Ik heb Tjerk nog nooit zo vaak achterelkaar aan de telefoon gehad! Hij moest natuurlijk een paar keer zijn enthousiasme over hoe goed alles passte kwijt, maar ook dat zijn main gear niet naar binnen kon schuiven. Even wat mogelijkheden en ideeen heen en weer gesproken en daar had hij zijn oplossing alweer bedacht.... Om dat de inbuskerfstiften van het pinion niet in het geboorde gat van 15mm gingen passen, ze staken namelijk nogal uit, moest dit gat groter worden. Daar heb ik me de afgelopen dagen even over druk gemaakt en toen ik gisternacht moe van de dag in bed lag schoot de meest eenvoudige oplossing weer door mijn knar. Ik wilde het gat niet groter gaan boren, dan worden de gaten driehoekig, vijlen vonden we ook niet een mooie oplossing , dus het moest toch op de draaibank gemaakt worden. Het inklemmen was het probleem. ik heb geen vierklauw op mijn draaibankje en ik maakte zulke gaten dus door het wekstuk met een m4 bout in het hart op een metalen pen te schroeven en die dan in de drieklauw te klemmen. Maar dat hart was nu weg. De harttransplantatie is op de volgende foto te zien. Hier een motorplaat op een afgekeurde motorplaat waar ik even 3 gaten ingemaakt heb waarvan 2 met m4 schroefdraad. Daarop schroef je dan de motorplaat met 2 m4 boutjes vast en gaan met die banaan..... en het resultaat: Nah, klaar! Zteven! |
| | |
| | #140 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
|
Ziet er zeer professioneel uit! Video please! Groeten, Jurrien.
__________________ New RJX90EP Video 23/06/2010 |
| | |
| | #141 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
| Citaat:
Maar wel gaaf om te zien dat de aanhouder wint! en ik weet uit eigen ervaring dat zelf zaken ontwerpen en bouwen gewoon weg tijd, en vooral bloed zweet en tranen kost maar ohhh wat is zal het je een lekker gevoel geven als het uiteindelijk allemaal gelukt is. Verder ontkom je er vaak niet aan om hulp van andere in te schakelen, je kunt zelf niet alles of je hebt er het gereedschap niet voor. Maar complimenten voor wat er nu staat het ziet er gelikt uit! | |
| | |
| | #142 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Bedankt heren voor de geweldig mooie antwoorden! Maakt het allemaal nog mooier Roy, de aanpassingen heb ik direct doorgevoerd! Dat vergeet je idd als je er eenmaal mee vliegt. Gelijk nog wat praktische zaken toegevoegd. Remie, Doen! Jurrien, die gaat er zeker wel komen! John, auch! Ouwe koeien! haha! Het is op zich nu al een overwinning! Het past allemaal zo mooi en gaat volledig volgens plan! Goede voorbereiding is het halve werk. De andere helft komt van iedereen die heeft bijgedragen aan dit mooie project. Zonder de hulp op al deze verschillende gebieden was het mij zeker niet gelukt! Zo mogen we allemaal wel een beetje trots zijn! Deze middag heb ik doorgebracht in de Sesamstraat bij mr Aart thuis. Goofy, Shakin' Stevens, Zteven, what ever. Oftewel Steven. Even de nieuwe motorplaat bewonderd en gelijk meegenomen. M'n eigen soldeerpook had te weinig vermogen om de 6.5mm connectoren aan de dikke snoeren te solderen. Gelukkig kan Steven alles solderen. Van plastic tot hout en zelfs glas, niks te gek voor Steven en zijn ervaren soldeer bazooka! Oftewel, Tjerk weer dik tevreden naar huis want zijn projectje is bijna klaar voor de maiden van aankomend weekend! Zteven, thankz again! de Groenten, van Tjerk PS: de heli was al mooi! Maar nu na een modderbad straalt ze nog meer!
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #143 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Jo Tjerk, Erg mooi werk, ziet er goed uit! Vele punten zien er erg bekent uit Ben benieuwd naar de maiden, maar dat zien/horen we wel! Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #145 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Hoi allen, Is u de onderstaande quote al opgevallen? Citaat:
Check dan: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1543595 en u weet alle smeuige details. U moet de groenten van Tjerk hebben! Zteven! | |
| | |
| | #147 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
TeamLaurens00 en TeamBas00 komen ook voor dit memorabele feit.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #148 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Bas komt met camera had ik begrepen! Maar Nico weet er van! Maiden hoeft niet op de film naar mijn idee. Stomme gehover is wel zo geestdodend! Wordt er al geestelijk moe van als ik er aan denk. Ach het weer zou toch wel weer onder de 5+ graden grens liggen, mij niet gezien! Bah! Van BRRRR komt KRRR!
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #149 (permalink) |
|
Onder de 5 graden is nog goed te doen, als je met warme handen naar buiten gaat en wat korter vliegt Ik zal de camera meenemen!
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |